Brynäs IF

713983 inlägg · 7953 ämnen

Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11

1446318 · » Till forumet


Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11
arnio och Gurra:

Ni vet att det finns mail och bubbelkonversation här på HS.
Tror inte att det är någon som är intressad av eran lilla chat...
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11
Huge: dina långa inlägg har det klagats på en del man det viktiga är att vi inte är elaka. Ibland väver du in en del påhopp i dina inlägg men de gånger du inte gjort det så ska inläggen givetvis få vara kvar. Det är ju roligare när det är fin stämning härinne så vi får skärpa oss ännu mer
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11
arnio: Jo, jag förstår vad du menade och det var som sagt ett försök av mig att medvetet "missförstå" dig.
Men skulle man börja radera inlägg som bara är långa och/eller försöker provocera så blir det genast knepigare, eftersom saker som kan te sig provocerande för vissa kanske inte är det för andra.
Och det skulle också bli ett jävla raderande pga alla oneliners som isf enligt min mening är mer provocerande rent allmänt, eftersom dom i stort sett inte fyller nån som helst funktion.
Sen kan jag till viss del förstå gnället på långa inlägg men så länge man bemödar sig om att försöka vara seriös så är det väl bara att ignorera inlägget för den som på förhand ändå vet på ett ungefär vad inlägget kommer att handla om.

Vi kanske borde införa samma regler som man har när det gäller twitter:
man kan bara använda ett visst antal tecken per inlägg (140?).
Faktiskt ingen dum idé, då det tvingar skribenten att öva upp sin förmåga att få fram ett budskap så kort och smidigt som möjligt.

Och som du ser så hade det här inlägget isf blivit väldigt rumphugget och obegripligt...   ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11

arnio: Många är väldigt less på oss.. Tror du inte många är väldigt less på dig? Eller hur är det med självinsikten..

 Länka gärna ett inlägg där jag använder könsord.. Du kan för fan inte nämna mitt namn med sånt påstående utan att ha en jävla aning.

Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11
Huge:haha dina inlägg känns ibland som spam men det kanske är för att dom är så långa att man blir alldeles yr bara av att se dem. Ibland är dom ju också skrivna (enbart) för att provocera och irritera så då kan de ju tas bort. Det ska sägas att oftast är du en mycket bra och av mig uppskattad skribent här på forumet.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11

sylf:Fel! Jag har rätt att ha åsikter! Det är obehagligt att vara här på forumet när ni drar igång du och bla. Gurra. Många är väldigt less på er och det gäller att säga ifrån så att era svordomar, könsord och påhopp rensas bort. Jag är  övertygad om att ni står ganska ensamma när det gäller att tycka att era smutsiga inlägg är ok.

Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11
sylf: Han kanske redan är hangaround och påtänkt som invigd och äkta moderator, och försöker nu visa sig på styva linan...   ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11

arnio: "Sen vore det ju fint om moderatorerna kunde radera hans inlägg när de övergår till ren spam som ju är fallet titt som tätt."

Håller med.
Om mina inlägg av nån teknisk orsak som jag inte rår över blir postade samtidigt i en massa andra gästböcker så är det självklart att dom ska raderas där dom inte hör hemma.
Fast jag har inte sett eller hört nåt om att mina inlägg titt som tätt skulle kopieras i andra böcker eftersom jag ändå är moderator själv och har tillgång till moderationsboken, där såna problem ofta ventileras när dom dyker upp.

Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11
Gurra88: vårda ditt språk!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11
sylf: Jag kommer med förslag bara. Ditt senaste inlägg tycker jag borde tas bort också plus att du borde varnas.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11
och även ta bort Gurra88s elaka inlägg. Nu satsar vi på julmys härinne och vi skall alla vara snälla alternativt hålla fingrarna från tangentborden. Jag tyckte att vi var på god väg till ett helylleforum men nu ser jag tendenser till bakslag.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11
Huge: Ja att du inte har några studielån är väl inte någon som ifrågasätter iallafall.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11

Gurra88: Det går faktiskt att ignorera Huge. Finner man inte hans fina inlägg meningsfulla ochh intressanta så behöver man inte kommentera.

Sen vore det ju fint om moderatorerna kunde radera hans inlägg när de övergår till ren spam som ju är fallet titt som tätt.

Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11
Huge: Snälla byt forum..
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11
Bissett_19: Hur definierar du isf ordet "övriga" i regelverket?

Om det nu hade stått: "du ska inte skriva kommentarer som saknar intresse för övriga brynäsare" så hade jag kanskt till viss del kunnat förstå din kritik.
Men nu står det ju inte så, utan enbart "övriga".
Och "övriga" kan ju lika gärna betyda övriga hockeyintresserade som även är intresserada av andra lag än Brynäs?
Eller övriga hockeyfans som råkar läsa i Brynäs gästbok.

Men jag förstår vad du vill ha sagt, så du behöver inte oroa dig.
Ska sluta tjata om Färjestad härinne, får se om andra kan göra likadant...
;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11

Bissett_19:

Om man inte får diskutera hur det går för vår förre tränare...... får man ställa frågan hur det går för Sandin - Berglind - Alcen - Rensfelht m.fl.?

Personliga vendettor bör däremot föras i mail eller bubblor eller vad det kallas.........

Igår märktes det att ungdomarna behöver avlastas lite när det gäller det offensiva förväntningarna, hoppas att åtminstone Lauritz o Nordan snart är tillbaks.

Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11
Bissett_19: Gunderson är också given, nästan alla i laget tycker jag ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11
Huge:
Även detta från HS regelverk:

Du ska INTE....

"Skriva kommentarer som saknar intresse för övriga."

Ingen vill läsa 83000 rader om CZ och FBK.
Tror du får bättre respons i deras GB,
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11
Huge: Nämen va kul för dig!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11
Bissett_19: Utdrag ur HS regelverk:

" Regler har vi för att HS ska vara ett kul ställe att besöka för alla oss som vill utbyta tankar kring hockey i synnerhet & sport i allmänhet."

Om ett inlägg således till största del har Färjestadsanknytning men ändå postas i vår egen gästbok så anser jag det isf höra till god ton att också svara i samma gästbok.
Annars blir det lätt förvirrande om svar på inlägg som skrivs härinne postas i andra gästböcker.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11
70 Rodrigues:

Kanske är det så att det är en lista på dom som överraskat mest,jag vet inte.
Att Silfverberg skulle vara bra visste väl alla=)
Tycker nästan Gunderson ska upp på den listan med!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11
Bissett_19: Sanslöst, han ska ju vara lika given som LJ ska vara på den andra listan!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11
Huge.grattis på advent. Nu glömmer vi Färjestad ta?
Kommentera


Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11
Efter en tung start där man tvingats prioritera defensiven för att få igång sina spelare har CZ nu fått fart på regerande mästarna.
5-3 borta mot Modo och 44 skott på mål vittnar om att offensiven nu också börjar komma igång, nåt den brukar göra bara man först tar tag i den defensiva biten.
Allt börjar bakifrån och man måste först lära sig krypa innan man lär sig att gå.
Verkar som att Loob och Rundqvist gjorde rätt som litade på sin tränare när det blåste snålt.
Snart jul och dom ligger 6 pinnar bakom oss.
Tror inte att CZ blir sparkad, även om vissa experter härinne väldigt tvärsäkert förutsåg det för ett par månader sen....
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11
70 Rodrigues:

Och hur kan Sportbladet undgått att inte ta med Silfverberg på denna lista?
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11
Burken: Tveksamt..Timrå är så fruktansvärt tråkigt..Brynäs spel däremot gav mig flashbacks från tidigare år.
Kommentera


Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11
Gurra88: Timrå spelar fan så mycket roligare än Luleå. DET är sveriges tråkigaste lag. Nästan lika tråkigt som Brynäs spelade under Boork och hans filtjävel.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11

Burken: Matchen igår är under all kritik, därför orkar jag inte ens slänga ur mig nått. de vet nog hur illa det var.

Till deras försvar så får man väl förstå hur svårt det måste vara att motivera sig för att spela mot elitseriens tråkigaste lag på bortaplan.

Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11
Ambroo: nu har jag ju bara replikerat på Timråfans som var snabba att påpeka att vi inte ligger först längre. Min replik var att Timrå fortfarande ligger sist. Dessutom gillar Timråfans att kalla Brynäs för Brunäs. Kastar ni inte skit så får ni ingen tillbaka. Grattis till vinsten, det är ju kul med en levande tabell
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11

Per HApps: För mig är det historia nu. DU lever ditt just nu.

Sov så gott i vinter och i vår ;)

Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11

Burken:
Ödmjukheten personifierad, nästa säsong efter den kommande brandskattningen så kan det kanske se ut så här. Eller ännu värre, brons i Lilla SM.

Kvalserien 2007/2008

1 Brynäs IF 10 6 1 3 40 : 23 19 0 0
2 Rögle BK 10 6 1 3 39 : 34 19 0 0
3 IF Malmö Redhawks 10 5 2 3 35 : 30 17 0 1

Njut av stunden nu. 
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11

Ambroo:Det är väl snarare Tallefjantar som Blizzard som borde visa en jävligt stor ödmjukhet med tanke på tabelläget. Annars kan det bli jobbigt med alla gliringar i vår.

Vi är inte nöjda alls med att torska mot tabelljumbon men det är inte själva torksen som är det värsta utan hur man torskade. Vi kom inte upp i nivå.

Jag ser fram emot att se er spela mot Örebro och de andra i vår.

Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11

arnio: Du har nog missuppfattat det där med att vara bitter. Det är otroligt fjantigt att läsa hur vissa av er håller på. Ni ligger tvåa och har alla möjligheter att gå hela vägen den här säsongen, men man kan inte vinna alla matcher så ta förlusten som en man och inte som en mus.

Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11
Johnny Rocker: ja lite bitter är man förstås efter att ha förlorat mot jumbon och tappat förstaplatsen. Varför är ni Timråfans bittra? Ja just det ni ligger ju sist
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11
Blizzard: ja vi gör en tabell där vi var bort Timrås förluster. Smart men ni ligger sist ändå, sorry
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11

Burken: Jorå satt :-)

Tabell Elitserien 2011-2012

R F Lagnamn M 3p 2p 1p 0p Mål P
1 HV71 28 12 6 2 8 89 : 68 50
2 Brynäs IF 28 13 4 2 9 82 : 68 49
3 Skellefteå AIK 26 12 2 5 7 64 : 58 45
4 Frölunda Indians 27 11 3 5 8 67 : 56 44
5 Luleå HF 27 11 2 7 7 59 : 56 44
6 Färjestads BK 28 10 3 7 8 61 : 66 43
7 AIK 27 9 4 3 11 73 : 71 38
8 Djurgården Hockey 27 8 5 4 10 69 : 75 38
9 Växjö Lakers HC 27 8 5 3 11 64 : 72 37
10 Linköpings HC 27 9 4 2 12 54 : 68 37
11 MoDo Hockey 27 8 4 2 13 71 : 80 34
12 Timrå IK 27 6 4 4 13 68 : 83 30

Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11

Blizzard:Varför inte lägga ut den riktiga tabellen?

Just ja....*ASG*

Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11
arnio: Haha, bitterjävel..
Kommentera


Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11
Blizzard: men Timrå är sämst i Elitserien konkurs, inte ens en vinst mot Brynäs kan ändra på det
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11
MarcusElving: ja, deälä.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11
Blizzard: Hehe, ja! Det är väl inte allt för många som snackar så pass brett Gävlemål men det är en kul dialekt.
Kommentera


Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11
tompap71: jag hatar när Brynäs förlorar men det verkar inte du göra!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11
MarcusElving: haha ååh, där känner man igen sig ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11
arnio: ni är inte bäst i sverige.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11
Horace76c: mycket hemlingby nu. Född där jag med, aldrig snackat sådär :P
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 3/12-11

MarcusElving:

spot on :)

Kommentera

1446318 · »