Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.
- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.
- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.
- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.
- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken.
- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.
Diskussionen om svensk hockeys syn på våra juniorer som varit på forumet . Är mycket bra tycker jag . Min syn på saken är att : Svenska Ishockeyförbundet , Svenska Hockeyligan och Allsvenska Serieföreningen tillsammans inför en regel om att minst sex juniorer ska finnas i Elitklubbarnas trupper . Sen ska de bli en begränsning på sex utländska spelare , även EU-medborgare ingår . Sen ska NHL få betala marknadsmässiga priser för deras spelare som plockas från Europa , ungefär som i fotbollen , men sanns och vett ska ändå råda gällade transfersummorna .
VM i ishockey ska spelas varanat år . Med NHL spelare och tuneringen ska spelas i januari - februari . Med minst 32 dagars uppladdning . Under OS-år ska inget VM spelas . Sen ska Eurohockeytour läggas ner och ersättas av "vanliga landskamper " . Under dom år som varken VM eller OS spelas ska man spela "vanliga landskamper " istället . Under VM och OS år ska bara en "träningstunering" spelas , inga "vanliga landskamper" .
NHL ska även dom tvingas som övriga Europa att följa Sveriges exempel på juniortvång och utlämningsbergränsningar .
Sloppa "derbygrupperma" och spela 44 grundseriematcher , kör med bästa av 5 matcher i kvarts,semi och final i Elitserien .
En sak till om VM och OS kör med bara tio lag i tuneringarna .
Peter Nylander tränar med Brynäs , i den frågan så har jag ingen åsikt , jag låter Esko och Gunnar att bedöma han.
Idag så är de domedagen för Jonas Soling spela eller inte spela ...
Jag hoppas att läkarna kan göra Jonas "fict for fight" till denna säsong .
När de gäller Tonys ersättare så tycker jag att man ska välja Mike Harder före Kyösti Karjalainen .
Idag ska Brynäs spela en träningsmatch mot ärkefinenden Leksands IF , så Esko och grabbarna ta säsongens första seger mot Leksand , de skulle sitta fint .
M.V.H Tor!