1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 747293 inlägg · 7967 ämnen

Tors betraktelse och lite annat...

Tors betraktelse och lite annat...
Tja alla andra Brynäsare!
Diskussionen om svensk hockeys syn på våra juniorer som varit på forumet . Är mycket bra tycker jag . Min syn på saken är att : Svenska Ishockeyförbundet , Svenska Hockeyligan och Allsvenska Serieföreningen tillsammans inför en regel om att minst sex juniorer ska finnas i Elitklubbarnas trupper . Sen ska de bli en begränsning på sex utländska spelare , även EU-medborgare ingår . Sen ska NHL få betala marknadsmässiga priser för deras spelare som plockas från Europa , ungefär som i fotbollen , men sanns och vett ska ändå råda gällade transfersummorna .

VM i ishockey ska spelas varanat år . Med NHL spelare och tuneringen ska spelas i januari - februari . Med minst 32 dagars uppladdning . Under OS-år ska inget VM spelas . Sen ska Eurohockeytour läggas ner och ersättas av "vanliga landskamper " . Under dom år som varken VM eller OS spelas ska man spela "vanliga landskamper " istället . Under VM och OS år ska bara en "träningstunering" spelas , inga "vanliga landskamper" .

NHL ska även dom tvingas som övriga Europa att följa Sveriges exempel på juniortvång och utlämningsbergränsningar .

Sloppa "derbygrupperma" och spela 44 grundseriematcher , kör med bästa av 5 matcher i kvarts,semi och final i Elitserien .

En sak till om VM och OS kör med bara tio lag i tuneringarna .

Peter Nylander tränar med Brynäs , i den frågan så har jag ingen åsikt , jag låter Esko och Gunnar att bedöma han.
Idag så är de domedagen för Jonas Soling spela eller inte spela ...
Jag hoppas att läkarna kan göra Jonas "fict for fight" till denna säsong .
När de gäller Tonys ersättare så tycker jag att man ska välja Mike Harder före Kyösti Karjalainen .

Idag ska Brynäs spela en träningsmatch mot ärkefinenden Leksands IF , så Esko och grabbarna ta säsongens första seger mot Leksand , de skulle sitta fint .

M.V.H Tor!

Sv: Tors betraktelse och lite annat...
Tor Karlström: Vi har spöat Leksand en gång redan 3-2 till Brynäs i Mästarcupen i Augusti

65 Selander: Ursäkta mig att jag glömde de .
M.V.H Tor!

65 Selander: För att det ska kallas en riktig Brynässeger mot Lektants IF bör det ju vara minst 5 mål upp ;)

« · 112055