1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739112 inlägg · 7967 ämnen

Träningsmatcher 2016

Sv: Träningsmatcher 2016
Chris11: jag tycker det är skit att Frölunda har en serie match i benen samt spel i chl innan vi möter dem. Jag har en känsla( orkar inte leta fakta på morgonen) av att när vi tidigare år inlett serien mot motstånd som spelat chl så har vi fått det svårt med matchtempot.

Chris11: "Förstår inte varför de lägger Malmö-Frölunda, omgång 37 den 17:e september."

Du hade garanterat förstått om du tagit reda på varför...

Även om arenabolaget ägs av föreningen så tror jag de är väldigt måna om att lösa så att evenemang etc ska kunna köra, de tjänar ju bra med pengar på det.

Mickis: Bara för Bulan boys att anpassa sig och köra ett HÖGRE tempo i genrepet.

Värmning utan hjälm, Bäckis.... om ett år i Elitserien?

Auchinleck: Jag tror han blir kvar ett tag till...

Senaste matchen Silfverberg spelade i Scandinavium var när han avgjorde mot Frölunda i match 6 på sudden 😀

Auchinleck: vore märkligt. Heter ju SHL numera.
Men varför får du för dig det av en värmning utan hjälm?

{6984}:

Ja, säkert, det var värmning utan hjälm som var grejen. Vi tar ju efter det mesta från NHL inkl liganamnet. Så varför inte värma utan hjälm för att promota spelarna....

Måste säga att det är intressanta uppgifter som Abrahamsson skrev om i plusartikeln om Brynäs. Anledningen till att Andersén inte kom tillbaka till oss var för att han kostade för mycket sett till spelstil. Dvs. en utpräglad defensiv back, som faktiskt är riktigt trubbig i offensiven, men som ändå skulle varit en av dom mest välbetalda spelarna i laget.

Visst hade man gärna bytt bort typ Kilström mot Andersén, men då tjänar säkerligen Kilström hälften så mycket av det Andersén gör, så det hade givetvis inte varit värt det. Därmed var det fullt rimligt enligt mig att Bengtzén gjorde allt för att bryta det kontraktet och istället lägga pengarna på Gunderson.

Skrubben: Jo så var det givetvis att det helt enkelt inte fanns plats eller pengar till honom.

Får hoppas vi kommer undan Luleå matcherna utan skador, verkar finnas många rötägg där

twitter.com/moritzdaniel/status/774624320534503424
den plus hedmans från någon vecka sedan, Bill Sweatt vart väll avstängd det första som hände i Luleå förra året också.

« · 1760530