Brynäs IF

714048 inlägg · 7953 ämnen

Tre brynäsare med mot Ungern

« · 864627 Till forumet


Sv: Tre brynäsare med mot Ungern
munkas: " Hur kan man vara en bra skridskoåkare men samtidigt få minus för snabbhet. Menar du att han åker med fina rörelser eller?"

Jag misstänkte att det där resonemanget var lite väl mkt överkurs för att du skulle begripa.
Det viktigaste vad gäller skridskoåkning hos en back är smidigheten och rörligheten i alla åkriktningar, och häri ligger en av Dannes styrkor.
När jag säger att han inte är så snabb så avses naturligtvis att han inte är så kvick eller intensiv i vändningarna och heller inte speciellt snabb i ren åkning rakt fram, sas.
Kommentera

Sv: Tre brynäsare med mot Ungern
mattiaskarlgren: ja eller hur Nolander är bra men du har fel på den sissta , han är ju riktigt bra ju!!!!!
Kommentera

Sv: Tre brynäsare med mot Ungern
Huss: Får faktiskt säga att Nolander tydligt visat iår att han är en riktigt bra ES back.. håller inte med dig där. sen DJ han förtjänar all "skit" han fått.
Kommentera

Sv: Tre brynäsare med mot Ungern
Peja: Samtidigt som Sjödda får minskad speltid i bp om minst en defensiv "klassback" värvas.
Frågan är bara vad en "klassback" är. Var det inte meningen att Hulkkonen och Lavins också skulle ha de kvaliteterna.
Kommentera

Sv: Tre brynäsare med mot Ungern
GävleLasse: "Så du tycker att DJ's stats speglar all den speltid och alla "kvaliteter" som Huge drog upp?"
Vad har Huges inlägg med mitt att göra? Dina argument och inlägg om DJ spretar lika mycket som Keith Richards hår...

Brynäs har ett par riktigt bra backar: Sjödda och Angell. Några hyfsade: Nolander och DJ, samt några som knappt håller elitserieklass: Hulken, Sunken och Morin.
Morin kan knappast sågas då han fortfarande är under utveckling men Sunken och Hulken är under all kritik (suger som andra på HS uttryckt det) och visst DJ är liksom Nolander inte de spelare man drömmer om men i förhållande till kvalitet så får DJ oförskämt mycket skit i förhållande till Sunken t.ex.
Basta.
Kommentera

Sv: Tre brynäsare med mot Ungern
Huss: Sjödda är en av elitseriens bästa backar, det är logiskt att han får mycket speltid. Men vi får väl se vilka backar som kommer också, vissa spelare är ju mer lika andra. DJ lär ju fortsätta vara misslyckad pointman i Brynäs andra pp-uppställning om det bara är defensiva backar som värvas, t.ex.
Kommentera

Sv: Tre brynäsare med mot Ungern
70 Rodrigues: "Ska bli intressant och se hur mycket speltid DJ får nästa säsong om man nu värvar ett par bra klassbackar?"
Skall bli lika intressant att se hur mkt speltid Sjödda får, procentuellt sett lär den minska lika mkt.
Kommentera

Sv: Tre brynäsare med mot Ungern
70 Rodrigues: Stämmer precis med min ranking :-)
Kommentera

Sv: Tre brynäsare med mot Ungern
munkas:

Brokeback-varning, munkas, Brokeback-varning...
Men ok då, bara för att det är du då...


Ankan - ringer till Gusten i Sherwood-skogen
Kommentera

Sv: Tre brynäsare med mot Ungern
Huge: Hur kan man vara en bra skridskoåkare men samtidigt få minus för snabbhet. Menar du att han åker med fina rörelser eller?
Kommentera

Sv: Tre brynäsare med mot Ungern
Huge: "Att dra fram onödiga icings känns lite töntigt i sammanhanget.
Hur kan du från din läktarcoachposition veta hur en spelare på isen upplever en matchsituation. Det som från din position kan se ut som en onödig icing kan ju i själva verket vara en helt nödvändig åtgärd, eller åtminstone fullt befogad sett till omständigheterna."

Så jag är helt okapabel att göra en egen bedömning?

Exempel: Båda lagen har nyss bytt, DJ har pucken och ska slå ett uppspel. Forwards rör sig bra, men DJ slår ändå pucken 2 dm ovanför isen flera dm från någon Brynässpelares blad, trots att flera spelare står fria. Många gånger är det uppenbart att DJ inte är en så bra passningsspelare som folk vill göra gällande.
Kommentera

Sv: Tre brynäsare med mot Ungern
DJ Suger!!
Kommentera

Sv: Tre brynäsare med mot Ungern
Huss: Så du tycker att DJ's stats speglar all den speltid och alla "kvaliteter" som Huge drog upp?
Kommentera

Sv: Tre brynäsare med mot Ungern
GävleLasse: Ja, brunnäsor och sugproffs verkar det finnas en hel del av :-)
Kommentera

Sv: Tre brynäsare med mot Ungern
70 Rodrigues: Tja, han verkar ju vara en favorit hos Boork så han lär nog får en hel del speltid.

Molin missar en markeing och blir bänkad en match.

DJ sänker oss med ett idiotpass in i egen kasse och får minst 20 minuter på isen i matchen efter...

DJ måste kunna suga en golfboll genom en trädgårdsslang.
Kommentera

Sv: Tre brynäsare med mot Ungern
Huge: Och bara för att det finns sämre backar än DJ så blir han automatiskt en bra stabil ES back då eller?

Logik?
Kommentera

Sv: Tre brynäsare med mot Ungern
GävleLasse: Ska bli intressant och se hur mycket speltid DJ får nästa säsong om man nu värvar ett par bra klassbackar?
Kommentera

Sv: Tre brynäsare med mot Ungern
Huss: "Det verkar finnas en utbredd myt om DJs oduglighet bland vissa skribenter här som rimmar illa med statistik, tränarens fortroende osv."

Precis lika illa som när man jämför olika backar. DJ har spelat över 600 ES matcher och borde således vara en given ledare på isen, något han absolut inte är. Total avsaknad av fysiskt spel gör att han har det jävligt svårt att hävda sig i egen zon.
Kommentera

Sv: Tre brynäsare med mot Ungern
Peja: Annars är det ganska intressant det där med att spela med DJ.. I år så var det Hulken och Lavins som fick den äran... Vi vet ju båda hur det gick för dem.
Kommentera

Sv: Tre brynäsare med mot Ungern
Huss: Skulle nog ranka DJ som 4:e bästa back efter Angell, Sjödin och Nolander.
Kommentera

Sv: Tre brynäsare med mot Ungern
Peja: "Angell och framförallt Sjödda är ljusår bättre med pucken än vad DJ är. Och de är ljusår bättre utan pucken också för den delen."
Innebär det att du tycker han är Brynäs tredje bäste back? Eller är han sämre än Sunken? eller Hulken?
Det verkar finnas en utbredd myt om DJs oduglighet bland vissa skribenter här som rimmar illa med statistik, tränarens fortroende osv.
Kommentera

Sv: Tre brynäsare med mot Ungern
Peja: Inte många rätt där inte, enligt min mening.
Och tydligen heller inte enligt tränarens mening, eftersom han är en av de backar som har mest speltid i alla former.

Danne är smart och placeringssäker. Har ett bra skott och fin speluppfattning. Bra skridskoåkare, den bäste av våra backar i den disciplinen. På minuskontot står fysiken och snabbheten.
Skulle tro att Danne är en av de lättare backarna att spela med.
Att dra fram onödiga icings känns lite töntigt i sammanhanget.
Hur kan du från din läktarcoachposition veta hur en spelare på isen upplever en matchsituation. Det som från din position kan se ut som en onödig icing kan ju i själva verket vara en helt nödvändig åtgärd, eller åtminstone fullt befogad sett till omständigheterna.

Timonen och Lidström är isf också "ljusår" bättre än ex Angell och Sjödda.
Men betyder det egentligen att Sjödda och Angell isf är usla?

Din logik ger jag inte mkt för.
Kommentera

Sv: Tre brynäsare med mot Ungern
Huge:

Tänk vad roligt om man skulle få se Kling och Klang tillsammans i finska ligan också... = )


Ankan - hoppas på det omöjliga...?
Kommentera

Sv: Tre brynäsare med mot Ungern
Huge: Det är ändå jäkligt svårt att spela med DJ. Han sprider osäkerhet omkring sig; går bort sig ofta och är osäker med puck.

Jag vet att det finns en utbredd myt om att DJ är väldigt spelskicklig, men han är den backen i Brynäs som slår bort absolut flest uppspel. Han slår ofta helt onödiga icings.

Angell och framförallt Sjödda är ljusår bättre med pucken än vad DJ är. Och de är ljusår bättre utan pucken också för den delen.
Kommentera

Sv: Tre brynäsare med mot Ungern
Peja: "Angående Kuppa så fick han ju spela en hel del med DJ, vilket förmodligen är det effektivaste sättet att förstöra en annan back på."

Vem av de två satt mest i utvisningsbåset?
Och vem förstörde isf för vem?
Det krävdes en Timonen för att få Kupan att se bra ut.
Hans nuvarande fina stats säger mer om FM-liigas lägre spelkvalitet jämfört med ES, än om Kupans spelskicklighet.
Och framförallt så tillåter man mkt mer från domarnas sida därborta.
Tuta och kör passar vissa bättre än andra.
Kommentera

Sv: Tre brynäsare med mot Ungern
Peja:

Ja, man kan formodligen sätta ihop en formel som förklarar tappet av energi för den som spelar tillsammans med DJ, den sk DJ-faktorn...



Ankan - på väg mot Nobelpris i kemi eller fysik...?
Kommentera

Sv: Tre brynäsare med mot Ungern
GävleLasse: Angående Kuppa så fick han ju spela en hel del med DJ, vilket förmodligen är det effektivaste sättet att förstöra en annan back på.
Kommentera

Sv: Tre brynäsare med mot Ungern
GävleLasse:

Kan man tänka sig att den kritiska backmassan är för liten i Brynäs och att det gör att mindre bra backar får svårt att lyfta sig till en nivå "över par", medan man när omgivningen är bättre har lättare att spela på en hygglig nivå...?


Ankan - Nobelpris i fysik nästa... = )
Kommentera

Sv: Tre brynäsare med mot Ungern
mattiaskarlgren: Det roliga i det hela är att Kupan kom 3:a i +/- bland samtliga backar i finland den här säsongen.

Det är väldigt skumt att backar som floppar i Brynäs börjar spela rejält när de kommer till andra klubbar. Öhrstedt imponerade verkligen med sitt resoluta spel under senaste matchen.

Tamt backspel i Brynäs verkar vara en följd av någonting annat. DJ syndromet kanske?
Kommentera

Sv: Tre brynäsare med mot Ungern
70 Rodrigues: Sant.. Örat får stort förtroende i LHC + att han har riktigt bra medspelare.. det hade han kanske inte i bif :) Kuppa kan ja omöjligt vis tänka mig bra.. haha Brynäs sämsta import nånsin?! :D
Kommentera

Sv: Tre brynäsare med mot Ungern
mattiaskarlgren: "Örat" var riktigt bra sist. Kuparinen är tydligen grym i finska slutspelet. Undrar varför vissa spelare som inte lyckats så bra i Brynäs gör det i andra klubbar?
Kommentera

Sv: Tre brynäsare med mot Ungern
70 Rodrigues: :) Det verkar lite konstigt :)

Sen måste jag säga att det är skoj att se Örat så bra som han är. Senast så imponerade han STORT på mig!

Såg riktigt skoj ut att se honom så bra!
Kommentera

Sv: Tre brynäsare med mot Ungern
mattiaskarlgren: He he!!
Kommentera

Sv: Tre brynäsare med mot Ungern
70 Rodrigues: Kikade lite när du börjat skriva inlägg osv :D

Sv: Mästarcupen
Tack alla ni Leksingar som var på Mästarcupen och förgyllde tillvaron tillsammans med oss Brynäsare! Det var jävligt kul! Nästa år så hoppas jag att kunna vara på plats under hela turneringen.
70 Rodrigues 2002-08-18 18:34

Blev medlem: 2003-09-25 17:03

Inte dåligt att skriva inlägg innan man "fanns" :D
Kommentera

Sv: Tre brynäsare med mot Ungern
Hahl Bundy: Man kikar väl för att se spelarna eller? Ungern är ju ruskigt bra också så att visst blir det en bra match :D haha...
Kommentera

Sv: Tre brynäsare med mot Ungern
Jonte321: Allvarligt? Roligt att se Ungern i Hockey?
Kommentera

Sv: Tre brynäsare med mot Ungern
mattiaskarlgren: Okej, jag har också kollat på dem mest tänkbara kanalerna, men hittar inget jag heller:S Hade varit kul att få se lite mål^^
Kommentera

Sv: Tre brynäsare med mot Ungern
Jonte321: Har kikat lite men hittar ingenting så antagligen nej..
Kommentera

Sv: Tre brynäsare med mot Ungern
Ja, dem kanske hittar en vass landslagsspelare - i Ungern;)

Någon som vet om den sänds på någon TV-kanal????
Kommentera

Sv: Tre brynäsare med mot Ungern
70 Rodrigues:

Han kan ju ta Masken med sig då så han kan lära sig lite :-)
Kommentera

Sv: Tre brynäsare med mot Ungern
mattias - 74: Boorken åker nog ner och scoutar :-)
Kommentera

Sv: Tre brynäsare med mot Ungern
Jonte321:

Ungern ? Är du säker på att det är Hockey ??
Kommentera

Tre brynäsare med mot Ungern
Nicklas Bäckström, Mathias Månsson och Peter Nolander är med mot Ungern, kul för Nolander tycker jag! Någon som vet om det sänds på någon kanal?????
Kommentera

« · 864627