Brynäs IF

715753 inlägg · 7953 ämnen

Truppen 2004

270756 · » Till forumet


Sv: Truppen 2004
Tor Karlström:

Jag vill se 2-3 stabila backar till och 3-4 forwards. Det måste dom fixa fram helt enkelt. För truppen JUST NU är betydligt sämre än den vi hade denna säsong!
Kommentera

Sv: Truppen 2004
Tja!
Nu fattas de bara en målvakt, 1-2 backar plus en forward(om Anger stannar).

Hur långt kontrakt har Daniel Johansson skrivit?,har han skrivit något nytt kontrakt överhuvudtaget?

Soling inblandad i bilolycka, reaktion: låt grabben göra vad han vill på fritiden, Expressen= skvallertidning som leker moralens väktare.

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!
Kommentera

Sv: Truppen 2004
Makkan: Håller verkligen med att det är Wallin vi behöver.
Kommentera

Sv: Truppen 2004
Igor:
Okej.
Då tar jag det inte så allvarligt.
Men hoppas kan man ju göra.
Nicklas Wallin är annars precis den back vi behöver.
Bra med kroppen och även bra passnings-spelare.
+ ett hyggligt skott.
Kommentera

Sv: Truppen 2004
Makkan: På hockeyligans tramssida.
Kommentera

Sv: Truppen 2004
Igor: Varifrån har du läst eller hört något om Nicklas Wallin ?
Kommentera

Sv: Truppen 2004
Igor: Tror nog att det är påhitt, det brukar ju vara det när det gäller Brynäs.Om det nämns bra spelar namn till Brynäs så får man ta det med en nypa salt för annars så blir man besviken som vanligt!
Kommentera

Sv: Truppen 2004
Huss: Vi kan väl värva från andra lag än Rögle. Ska vi värva en back utifrån tycker jag han ska ha eliterfarenhet.

Det här med Niklas Wallin är väl bara ett påhitt va? Nån som vet nåt?
Kommentera

Sv: Truppen 2004
NallePhu: Du behöver inte säga ni till mig för jag håller inte på LHC (=simhudare). Jag håller med. Det är en sak att ha ett bra lag på pappret. Verkligheten är en annan.
Kommentera

Sv: Truppen 2004
Makkan: Vet och vet... man får väl gissa? Jag förutsätter att det blir fem matcher på sex dagar 2-7 september när vi sätter fjolårstiteln i Electro Oil Trophy på spel. I övrigt brukar vi alltid ha en match innan Mästarcupen (i fjol tom två). Mora IK brukar ha den äran att möta Brynäs iF under försäsongen.
Kommentera

Sv: Truppen 2004
Makkan: Spelar nog ingen roll vad LHC har värvat igen för dom hamnar likväl i kvalserien nästa säsong igen, Ni kommer att få ett bättre LAG på pappret och då menar jag lag inte stjärnor i massor som åker på isen för pengarsskull!
Kommentera

Sv: Truppen 2004
Brynäs Träningsmatcher inför säsongen 2003-2004

20 Augusti Brynäs-Modo (Mästarcupen)
22 Augusti Leksand-Brynäs (Mästarcupen)
23 Augusti Färjestad-Brynäs (Mästarcupen)
14 September Brynäs-Modo (?????)
19 September Brynäs-Leksand (Långshyttan)
25 September Elitseriepremiär

Är det någon som vet flera tränings-matcher med Brynäs ?
Kommentera

Sv: Truppen 2004
Det är en artikel om Henrik Rehnberg i dagens GD.
Kommentera

Sv: Truppen 2004
Här är Linköpings trupp inför nästa säsong. Dom ska bara ha en back till (förhandlar med Peter Casparsson), sen är truppen spikad om det inte dyker upp något intressant säger Mike Helber till Corren. Kan Brynäs trupp månne matcha kvalserie-konkurenten ?

LHC-truppen

Målvakter: Daniel Sperrle, Mikael Sandberg, Joel Davis.

Backar: Andreas Pihl, Jan Mertzig, Thomas Johansson, Martin Knold, Andreas Holmqvist, Jyrki Välivaara (ny), Jakob Karlsson (ny).

Forwards: Johan Franzén, Johan Bülow, Andreas Sundin, Tim Eriksson, Mikael v d Geest, Fredrik Emvall, Pekka Tirkkonen (ny), Jussi Tarvainen (ny), Mikko Peltola (ny), Johan Lindström, Mikael Håkanson, Per Eklund, Ragnar Karlsson.
Kommentera

Sv: Truppen 2004
Huss:Daniel Josefsson är aktuell för Luleå men iofs tror jag inte det blir något med det.Det har varit väldigt stilla om ryktet i alla fall.
Kommentera

Sv: Truppen 2004
Igor: Nog har Karmhag gjort några matcher i HV 71 ?
Skall vi leta backar i Rögle så är väl spelskicklige men småväxte Byström ett bättre alternativ eller Daniel Josefsson.
Karlsson är lite för orutinerad, han är trots allt bara 18 år. Som back så behövs något år ytterligare innan debuten.
På backsidan krävs en härförare för att ersätta Djoos och alternativen är inte många. Mitt förslag är Boumedienne.
Sen behöver vi en tung defensiv spelare för att ersätta Rehnberg.
Om Mårten och Jämtin sedan ansluter ser det riktigt, riktigt bra ut.
Sen är det bara hoppas att vår ev förstekeeper inte skadar sig så att vi inte behöver förlita oss helt på Lundström än.
Truppen kan bantas i jämförelse med förra året då Svanbom, Bäckström eller Karlsson kan ersätta på backsidan och Rönnqvist, Larsson eller Engström (om den sistnämnda är kvar..) framåt.
Kommentera

Sv: Truppen 2004
Ulf Lindgren: Jag tror Canada dopar sina ungdomar. Kolla på Ben J! ;-)
Kommentera

Sv: Truppen 2004
Igor: Final score
Canada - Sweden 8-1 (3-0, 3-1, 2-0) Live!

Högerback i förstafemman: 9. KARLSSON, Mattias
Vänsterback i andrafemman: 23. BÄCKSTRÖM, Kristoffer
Vänsterforward i tredjefemman: 18. VIDELL, Linus
Kommentera

Sv: Truppen 2004
mastigers: Hehe! I år blir vi världsmästare igen. Den glider in. Terveisiä vaan!
Kommentera

Sv: Truppen 2004
33Laitinen: Håller med, i år blir vi "världsmästare". Teerveisiää sinulle!
Kommentera

Sv: Truppen 2004
Sylf: Tänk på att Finn-Olsson var landslagsman......:-)
Kommentera

Sv: Truppen 2004
Igor: Can`t say is that true or not. You swedes have a lot more NHL-players and stars than we finns... Is Zetterberg or some else stars coming to play for Sweden?
Kommentera

Sv: Truppen 2004
70 Rodrigues: Har inte kollat nåt än.Honom skulle vi ha tillbaka.Att jämföra med Svensson....Som att jämföra mellan Gretzky och Finn-olsson
Kommentera

Sv: Truppen 2004
Sylf: Såg du pärlan Tuulola delade ut till Magnus Johansson, snacka om tvärstopp! Fan vad jag saknar Tuulola!!!
Kommentera

Sv: Truppen 2004
70 Rodrigues: Jag högaktar BIF om dom inte värvar F.Svensson.Maken till destruktiv spelare får man ju leta efter.Nä,lite mer spelande killar,som inte bara är stora och dumma.
Kommentera

Sv: Truppen 2004
33Laitinen: Going for gold...det är bara en dröm för oss svenskar. Det är roligare att vara en finsk hockeyfan en en svensk nu för tiden.
Kommentera

Sv: Truppen 2004
Igor: I am just wondering where is Jokinen and Hagman. This year we have so much proffs in WC:s that I think we are going for gold. It`s great to see Koivu in action.
Kommentera

Sv: Truppen 2004
70 Rodrigues: där sa du nåt som var sant :)
Kommentera

Sv: Truppen 2004
Igor: Så länge Hardy är förbundskapten så kommer 3 kronor aldrig att vinna en titel!
Kommentera

Sv: Truppen 2004
70 Rodrigues: Annars vet jag en lovande ung finsk back med tre elitsäsonger bakom sig. Bruun heter han, 79:a, gjorde 22 p förra säsongen i Ilves ;-)
Kommentera

Sv: Truppen 2004
33Laitinen: Apropå Finland. Har ni sett den finska laguppställningen till träningsmatcherna på swehockey? Idel NHL-proffs. Koivu, Selänne etc. Tror torpederna blir förlöjligade ännu en gång i eftermiddag. Ingen Norrena i mål. Platsar inte.
Kommentera

Sv: Truppen 2004
Här kommer info om Juha Gustafsson: 189 cm o 100 kg på 49 matcher mäktade han med otroliga 2 mål o 1 ass -4 o 48 utv min!
Kommentera

Sv: Truppen 2004
Nike89: Nu då. Kolla länken!
Kommentera

Sv: Truppen 2004
Igor:Ja...Jag gick ju in på online som jag brukar göra."Riktiga" Tre Kronor kan man följa online i alla fall.
Kommentera

Sv: Truppen 2004
Han lirar i J20 förresten.
Kommentera

Sv: Truppen 2004
Nike89: Jodå tryck på länken på förstasidan på swehockey. Kanada-Sverige börjar kl 17 svensk tid.
Kommentera

Sv: Truppen 2004
Igor:Tja nog är Karlsson en större talang alltid=)I vilket lag lirar denne Mattias Karlsson i?Är det J-18 eller J-20 eller vikariar han i båda?Synd förresten att man inte kan följa landskampen i J-18 VM online på Swehockey.
Kommentera

Sv: Truppen 2004
Nike89: Skulle väl vara J20 superelit då ;-) Men nog ser väl du också en större potential i Mattias Karlsson än i Karmhag eller?
Kommentera

Sv: Truppen 2004
LUNDSTRÖM 6: There are no rumours about Brynäs, but maybe Blues defender Juha Gustafsson is coming to Sweden and maybe to Brynäs? this is only my speculation...

On the otherside Juha Lind is going to play for Jokerit.
Kommentera

Sv: Truppen 2004
LUNDSTRÖM 6: Brynäs IF kommer inte att vinna SM-GULD på överskådlig framtid, tyvärr! Vi ligger flera år efter tex Färjestad å i viss mån även Frölunda, Djurgården och HV71!
Kommentera

Sv: Truppen 2004
Igor:Har Mattias Karlsson nån elitserierutin på något sett då?
Annars verkar Mattias vara väldigt lovande.
Kommentera

Sv: Truppen 2004
LUNDSTRÖM 6: SM-GULD=SandvikenMästerskapen???
Kommentera

Sv: Truppen 2004
Ska vi värva Karmhag, en 27-årig allsvensk back utan elitserierutin? Jag fattar noll. Vad har han för utvecklingspotential? I stället för mediokra allsvenska backar ser jag hellre att man satsar på den lovande 85:an Mattias Karlsson (spelar förresten kvartsfinal i J18VM i dag).
Kommentera

Sv: Truppen 2004
70 Rodrigues: Du ska inte vara så negativ, vi spelar om ett SM-GULD snart och du kommer att älska värvningarna som kommer.
Kommentera

Sv: Truppen 2004
LUNDSTRÖM 6: Vi får hoppas att du har rätt! Men det skulle inte förvåna mig om dom fipplar till det igen!
Kommentera

Sv: Truppen 2004
70 Rodrigues: Jag tror att Bäckström och co: inte har någon sån.
Men EK som börjar den 1 Maj har nog många kort i ärmen Så det här nog lite tidigt att "ta sin mats ur skolan".
Kommentera

Sv: Truppen 2004
LUNDSTRÖM 6: Vad tror du Brynäs har för backup om/när det skiter sig med Norrena???
Kommentera

Sv: Truppen 2004
33Laitinen: Du har inte läst något om det finns någon annan som är på glid till ES och Brynäs?
Kommentera

Sv: Truppen 2004
Bissett:Skullee förvåna mig mycket om han gick till Brynäs eftersom han på Tisdag skulle bestämma om det blir Leksand eller Timrå.
Kommentera

Sv: Truppen 2004
33Laitinen: Thank you!
Kommentera

270756 · »