Brynäs IF

714046 inlägg · 7953 ämnen

Vad händer här

« · 2428577 · » Till forumet


Sv: Vad händer här
BIF Kungen: Ofan! men sen är det ju svårt att se om det är muskler eller fett. Reagerade bara på att dem var grova :D
Kommentera

Sv: Vad händer här
BIF Kungen: Hoppas vi kan få till en förlängning med Eklind. Oerhört viktig i boxplay och framför mål med sin fysik och vunna dueller. Vi behöver fler som Eklind!

Risken finns väl att han har hemlängtan och då tar nog Malmö emot honom med öppna armar, förutsatt att dom inte lirar i HA nästa säsong.
Kommentera

Sv: Vad händer här
Farsang: har inga sociala medier öht…, så det har jag missat.
Kommentera

Sv: Vad händer här
BIF Kungen: ja det skulle nog varit en 2a där.
Kommentera

Sv: Vad händer här
dabif: utvisning i mittzon
Kommentera

Sv: Vad händer här
BIF Kungen: grova lår såg vi iallafall att han hade på Brynäs Instagram händelse :D
Kommentera

Sv: Vad händer här
Jösses vilken blek klack Frölunda har för att vara från en stad med 580k invånare.
Kommentera

Sv: Vad händer här
Treklövern1912: spot on.

Eklind och Ölund bäst offensivt hitills
Kommentera

Sv: Vad händer här
Frölunda är väl laget som kör med mest tjuvnyp o fulspel. Min tanke innan match var vem som kommer bli skadad av Frölunda ikväll.
Kommentera

Sv: Vad händer här
Davey85: Tycker nog ändå att det är Hedberg som föser Frölundaspelaren i den riktningen.
Kommentera

Sv: Vad händer här
J-S: när var jag aggressiv?😂

Jag undrar dock var det är för Facit du använder dig av? Där en målvakt gör en bra match är det korrekta svaret bås öppnare matchen efter? Konstigt facit.

Kahrunen borde dock få stå efter förlust. Inte när laget/målvakt gör en kanon match.
Kommentera

Sv: Vad händer här
Davey85: Ja, är det helt ok att köra in i målvakten alltså??
Kommentera

Sv: Vad händer här
Bör vara 2 min på Frölunda. Han åker rakt in i Karhunen för helvete.
Kommentera

Sv: Vad händer här
Solklar utv
Kommentera

Sv: Vad händer här
Dallemas: Dima har problem med fysiska spelet, har jag tyckt sen han kom till Brynäs, måste bygga på sig.
Kommentera

Sv: Vad händer här
Farsang: Så aggressiv, vad jag sa var med facit i hand skulle Kahrunen stått, och jag säger inte att Mikko gjort något fel.
Kommentera

Sv: Vad händer här
BIF Kungen: Det kan bli ngt av Karhunen👍
Kommentera

Sv: Vad händer här
Ska passa på att berömma domarna så här långt, tycker dom håller en bra nivå åt båda håll.
Kommentera

Sv: Vad händer här
J-S: Man blir inte direkt bättre att vara båsöppnare. Har man en målvakt som släpper in det mesta så är det bättre att byta in den andre än att fortsätta torska.
Kommentera

Sv: Vad händer här
J-S: Jag ska inte ta gift på det, men har för mig att jag läste någonstans att Karhunen varit småskadad och att det är därför Lindbäck har fått stå så mycket de senaste veckorna.
Kommentera

Sv: Vad händer här
Farsang: bra igen Karhunen
Kommentera

Sv: Vad händer här
lapad: Den där snacket om att spela in köper jag inte. Kahrunen har gjort en match tidigare med mvg insats. Tjänstefel av Manner/Honken att inte lira Kahrunen fler matcher

Två matcher varav en han blev utbytt, så inget snack utan mer en spekulation varför Mikko har tagit det lugnt med honom.
Kommentera

Sv: Vad händer här
Jugge: Strömgren är ju Sannys värvning inte Alcéns.
Kommentera

Sv: Vad händer här
J-S: tror du att Manner sitter med en spåkula inför matcherna eller?


Håller med dig om att Kahrunen borde stå mer. Men gör Lindbäck en bra match så borde väl inte tränarna ge han båsdörren?
Kommentera

Sv: Vad händer här
Auchinleck: har Roger blivit medlem i Nilecity-gänget..?
Kommentera

Sv: Vad händer här
Soffdomaren: In Flames alltså
Kunde inte gå själv feber 40 graders
Kommentera

Sv: Vad händer här
Farsang:varför skulle han HA FÅTT stå mot Växjö? Lindbäck gjorde ju en bra match mot Timrå?

DÄRFÖR LINDBÄCK VAR VÄRDELÖS I MOT VÄXJÖ, jag sa med facit i hand , jag gillar Lindbäck men tror dom spelat honom för mycket.
Kommentera

Sv: Vad händer här
SuneMangs:
Det gäller att scouta och utbilda spelare som låter hjärnan vara med på isen.
Det är dem som kan tillföra nåt.
Lindblomarna (tex) är inte de snabbaste, men de tänker hockey.
Brynäs.
Kommentera

Sv: Vad händer här
J-S: Den där snacket om att spela in köper jag inte. Kahrunen har gjort en match tidigare med mvg insats. Tjänstefel av Manner/Honken att inte lira Kahrunen fler matcher
Kommentera

Sv: Vad händer här
J-S: varför skulle han HA FÅTT stå mot Växjö? Lindbäck gjorde ju en bra match mot Timrå?
Kommentera

Sv: Vad händer här
lapad: ”skenet bedrar” klass fortfarande, fortfarande en härlig attityd, brinner för det han gör..
Kommentera

Sv: Vad händer här
Jugge: Kunde inte sagt det bättre själv. Mer hungriga, unga, lovande spelare behövs. Dom har motivationen och drivet vi saknar vissa matcher och med tanke på kvalitén på juniorerna i J20 kan det behövas scouta lite ungtuppar som vill kriga sig till en plats i ett mittenlag i SHL.

Mig veterligen har vi väl bara Lindblom och Nordh i pipen som kan vara något för truppen i framtiden? Rätta mig gärna om jag har fel. Lindstein räknar jag inte in, för honom ser jag redan som en del av seniortruppen.
Kommentera

Sv: Vad händer här
lapad:Mycket märkligt att Kahrunen inte fått stå fler matcher

Ok Kahrunen har stått tre matcher tidigare under säsongen, så Mikko troligtvis vill ta det lite lugnt och spela in honom inget konstigt med det, men med det sagt och facit i hand så skulle han självklart stått sist i mot Växjö.
Kommentera

Sv: Vad händer här
Farsang: risk för ”inkvotering”, typ har han puls så står han oftast…
Kommentera

Sv: Vad händer här
SuneMangs: Jag har gnällt en hel del på Alcén, med all rätta tycker jag. Men både Johannesson och Strömgren känns ju som de enda värvningarna som är Alcéns ”egna”. Både är klockrena tycker jag. Unga spelare med en grym uppsida och stor potential, bägge jäkligt billiga också.

Vi behöver betydligt fler sådana till nästa säsong istället för att betala spelare som Sallinen, Danielsson, Mannberg med flera 150K/mån…
Kommentera

Sv: Vad händer här
Soffdomaren: hahaha ja man vet ju aldrig. Men längesen man såg så mycket pucktapp/felskär från båda lagen ju
Kommentera

Sv: Vad händer här
Farsang: Jag var på en konsert i Scandinavium i lördags, kanske var lite jobbigt för isen med alla människor osv.
Kommentera

Sv: Vad händer här
lapad: Ja, han tillhör det äldre gardet.
Kommentera

Sv: Vad händer här
SuneMangs: jo, definitivt förtjänar han en plats där. Men ser hellre att han får spela med alla Backar under den här säsongen och lära sig olika kvaliteer. Som vi alla ser så verkar ju inte Lindstein vara en svår back att spela med precis!

Ser hellre att han tar en 1-2 backpars plats nästa säsong än att han går in i 3:e nu och kanske hamnar i samma nedåtgående spiral som Bergman/Hedberg.

Men det är ju såklart bara vad jag tycker!

Annars Hyllar jag KARHUNEN under denna period. Kanon start av han!
Kommentera

Sv: Vad händer här
Tomi har kanske flaxat lite men han har en helt annan placering än Limpan.
Hoppas han klarar detta bra nu!
Kommentera

Sv: Vad händer här
Farsang: Säga vad man vill om Alcén, men Johannesson är en riktig klassvärvning. Hoppas inte Columbus vill ha över honom till nästa säsong.
Kommentera

Sv: Vad händer här
Blå grottan: tyvärr men starkt av den gode Lasse
Kommentera

Sv: Vad händer här
Bra halva av perioden. Märks att Brynäs inte har spelat match sedan Hedenhös.
Kommentera

Sv: Vad händer här
Jugge: Efter första 10 har vi ryckt upp oss rejält. Karhunen klockren så här långt. Nu gäller det att hålla i defensivt för offensivt får vi våra lägen.
Kommentera

Sv: Vad händer här
nystrom: Ser ut som vi fått in katt i bland hermelinerna, Peja gör ditt jobb.
Kommentera

Sv: Vad händer här
Cred till Kvist som gör en bra skymning på målet. Vaket av Lindblom att se det också.
Kommentera

Sv: Vad händer här
Davey85: missade första fem inkl målet. Tycker vi står upp bra fysiskt över hela banan. Bra defensiv och målvaktsspel. Dock spelat fast oss själva några ggr…, får vi inte göra.

Skapat giftiga lägen, kul för Lindblom.

Westerberg är skön👍
Kommentera

Sv: Vad händer här
nystrom: Nej tack jag har cmore som jag betalar 479kr/månad för!
Kommentera

Sv: Vad händer här
Bra kampat av Brynäs. Riktigt skakig start och bättre takter sen. Tycker vi vinner många kamper och får fina omställningar på dem. Karhunen visar bra takter.
Kommentera

Sv: Vad händer här
Farsang: J. Lundqvist ser ut som en 60 åring
Kommentera

« · 2428577 · »