1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 746824 inlägg · 7967 ämnen

Varför ingen info om truppen & läget

Varför ingen info om truppen & läget
Jag bara undrar varför vi inte får höra något om vad laget gör nu, hur de laddar osv. Kanske Ni i Gävle får info, men via hemsidan är det olidligt tyst om A-truppen. Hur är det med Soling's knä ??? Luovi's bihålor ?? Är Wågström ok ?? Vilka lag möter man under uppehållet för att hålla speed & intensitet ??? Jag tycker det är lite si & så med hemsidan, när det går tungt, eller ???

Sv: Varför ingen info om truppen & läget
Ove Milon: Gå in på lokalpressen www.gd.se och www.arbetarbladet.se dom skriver om det mesta som rör Brynäs.

Lunkan: Okej !! Det skall jag göra !! Tack !

Lunkan: Det står inget om Soling, Luovi & Wågströn där !! Är det någon som vet om alla tre är ok, eller ????

Ove Milon: saxat från arbetarbladet

I tisdags spelades elitserien klart och fram till måndag har spelarna träningsledigt. Sedan blir det en veckas hård träning med två pass om dagen.
- Det kommer inte att bli två ispass om dagen, men någon form av träning blir det. Sedan hoppas vi då kunna köra några träningsmatcher veckan efter det, säger Gunnar.
Sedan blir det väl några spionresor också, kolla in blivande kvalserie motståndare?
- Ja, vi kommer att se Huddinge mot Skellefteå samt AIK mot Sundsvall. Det är bra att ha ett hum om hur de spelar.
De spelare som varit skadade, är de tillbaka till kvalserien?
- Jag räknar med att Roger Kyrö, Daniel Wågström och Björne Danielsson är pigga då.
Kan Jonas Soling bli en kvaljoker?
- Det är ytterst tveksamt, det har bara gått fem månader för Jonas efter operationen, då ska nåt exceptionellt hända i läkningen.

Tveksam
Jonas själv är tveksam till spel, han vill förstås inte chansa och få en ytterligare skada.
Kommer ni att anlita någon hjälp med det mentala, att få det här med kvalserien som något roligt och inte som något betungande?
- Det har jag inte bestämt mig för än. Men det ingår ju att det kan bli så här, ishockey är inte glamour jämt. Nu ska vi gilla läget och sedan hoppas på det bästa, att vi klarar oss kvar, säger Gunnar.

Natten: här är några gästrikar som skulle kunna få komma "hem" igen.

Casselstål, M Lind, J.Johnsson, U Söderström och så kanske Dackell och A.Johansson. Eller vad säger ni?

svedas: Jag säger: Mumma! Sorgligt bara att ingen av dem lär va´ aktuell för Brynäs...

Bright: Är det nån som är det i dessa tider?

« · 232679