1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742153 inlägg · 7967 ämnen

Värvningar inför 15/16

Sv: Värvningar inför 15/16
Träffade Bengtzén på stan idag, han sa att om någon dag kommer ett nyförvärv att presenteras. Och inget dåligt sådant heller sa han.

Spännande som tusan!

Carl Lejonkräk: lyssnade på den också. Gud efter den? Nja... Why? Kollade på SHL-kval samtidigt bör tilläggas.

Zappaholic: Han nöjde sig nog med att dra på smilbanden likt Roger Melin -99 ;-)

70 Rodrigues: Nä lack blev jag inte. Jag är bara trött på att allt från honom är negativt hela tiden. Frågan jag ställer mig är om munkas ens var glad när vi vann guldet😂😂😂

Redigerad kommentar

StefanMedS: väldigt bra POD, Bengtzen är ju närmast en Gud redan.

70 Rodrigues: Benämningen "för många misstag" är precis vad som sägs i de andra lagen också.

honken21: Misstagen är för många, det är d folk reagerar på. Klart som fan att det begås misstag, tyvärr så gör dom för många.

Någonstans verkar folk här tro att Sunken, Kilas och Eklund är unika i svensk hockey om att ha gjort misstag från sin backplats. Den här typen av backar som fansen tvivlar på finns i alla lag. Alltid är det någon som blir hack-offer. Misstag görs, i alla lag. Att flera klubbar jagat Kilas underskrift vittnar om mycket. Känner flera som håller på dagens semifinallag och som totalsågar flera av sina backar. Det är väldigt lätt att hacka på backar och se till misstagen istället för att ställa det i förhållande till allt bra de gör.

De här tre kommer inte vara våra viktigaste backar med mest speltid, men är fullgoda SHL-backar.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Zappaholic: Sunken tror jag kommer att passa ypperligt i bulans system.

munkas: Du har uppenbarligen inte läst vad jag skrivit. :-)

Zappaholic: Du verkade bli lack för att munkas kritiserade backsidan, men där verkar ju det som att ni ändå är överens, ingen av er är nöjd med hur den ser ut😃. Att det finns ljusglimtar i andra delar av laget är en annan sak😉. Det behövs ett par riktiga backförstärkningar för att jag ska känna mig lite säkrare. Hade varit nice att inleda 2015/2016 med bra styrka i alla lagdelar.

Också besviken på Kilas, sprider puckar, placeringsosäker, medioker offensivt...

Till hans försvar bör tilläggas att han dragits med Jacobsson och Eklund, även Paul Coffey skulle ha svårt att prestera med dessa wingman...

70 Rodrigues: gjorde jag inte det?

Zappaholic: Jag håller med om att det såg bättre ut. Men jag vidhåller att missar som den Eklund gjorde i sista matchen och felpassningar som Sunken och Kilas blivit experter på aldrig kommer ta oss förbi någon kvart.

Zappaholic: Trodde att det var backsidan vi diskuterade😃

munkas: Du såg ingen förbättring alls i försvarsspelet sen Bulan och Petter tog över? Det gjorde jag.

Större aggressivitet. Tydligare överbelastning som också fungerade bra.

Jag skulle vilja gå så långt att till och med påstå att backarna och målvaktsspelet gav oss chansen att slå ut serien bästa lag. Det var på forwardssidan det brast.

Därmed inte sagt att jag inte vill se en bra förstärkning på backsidan.

Carl Lejonkräk: Ja, OM vi får in nya bra backar, OM alla spelare höjer sig, OM vi får vara helt skadefria, OM juniorerna tar ytterligare kliv....Det är alltid en jävla massa OM när det gäller Brynäs. Om vi ska leta stabila SHL-backar kanske inte Malmö är rätt lag att plocka ifrån? Då måste ju backen få åtminstone en säsong på sig att anpassa sig till spelet o.s.v. innan vi överhuvudtaget har rätt att kräva något av spelaren...

70 Rodrigues: Nej, är du?

Men jag kan se ljusglimtar i laget ändå.

Carl Lejonkräk:Fast den sannolikheten sjunker ju i takt med att vi behåller backar som underpresterat.

munkas: Inget fel på vår backsida om vi får in ett par starka pjäser ytterligare.

Zappaholic: Är du nöjd med Backsidan?

munkas: Nej då hittar du något annat att gnälla på...

Zappaholic: Det kommer ett positivt inlägg den dagen då backsidan inte ser ut som skit.

munkas: Nja, det åttonde underverket på jorden vore om du någon gång kluddrade ner ett positivt inlägg här i forumet😂😂😂😂😂

honken21: Ok, så Eklund höjer sig, Kilas blir lika bra som han var i Luleå och Sunken gör en lika bra säsong som då han fick sitt guldkontrakt. Fullt rimliga och logiska antaganden... Det är väl i så fall lika rimligt att anta att Eklund, Kilas och Sunken haft sina bästa säsonger och nu är på väg utför? I så fall sitter vi riktigt i skiten! Men det är klart, tror man att alla spelare kommer höja sig, vi klarar oss helt från skador och Bulan är det åttonde underverket på jorden så förstår jag att man är optimistisk.

Tror på sätt och vis att Eklund är en spelare som Bengtzen uppskattar också, som "kommer till jobbet varje dag" med bra attityd. Sen är det svårt att blunda för att han gjorde ganska många rejäla misstag den här säsongen som vi blev rejält straffade för. Har vissa offensiva egenskaper men inte som väger upp det. Tror han kan höja sig nästa säsong men får vi chans att lägga hans pengar på en ny så vore det nog klokt.

Peja: inte omöjligt då han tidigare varit i Karlskoga.

Powerfade: ja och dessutom en breddning av spetsen, tyder på två spelare som ska kunna göra mål iallafall. Han sa att de inte kunde vara lika bra som förstalinan, men de ska kunna förstärka spetsen i laget. Kul.

Kilas har inte varit grym i Brynäs. Jag utesluter inte att han kan höja sig betänkligt med en nystart under Bulan. Det är däremot en chansning av monumentala mått om vi behåller både Kilas och Eklund.

Det skulle vara oroande.

70 Rodrigues: backsidan var ett frågetecken redan innan förra säsongen. Att tro att Djoos skulle klara av att ersätta Gunde är ett tecken på den övertro det finns på vissa spelare.

Intressant det BZ säger. Att man vill förstärka med en center och en forward som sällskap åt Ollas i andralinan.

Vad hände med PoW och PaW? De är knappast värvade för att harva i en fjärdelina.

Carl Lejonkräk: Grym på vadå?

70 Rodrigues:Kilas är grym.

munkas: Ja, och? Gunderson är rejält mycket bättre än alla backar vi har också. Minus Andersén eventuellt. Min förhoppning är att Kilas under sin gamla tränare kan resa sig till den nivå han höll i Luleå som fick oss att värva honom. Då spelade han i landslaget. Han kanske har tappat det spelet helt, det återstår att se men jag tror på honom. Eftersom de senaste två åren varit mediokra fick vi ju säkerligen honom på två nya år till ett lägre pris än för två år sedan när vi sajnade honom. Bulan gick säkert i god för honom. Vi kan ju ta en uppföljning av detta i oktober/november. Har jag fel erkänner jag det men låtsas inte som om det regnar när det visar sig att jag har rätt :) 

Powerfade: Nu när man förlängde med Kilström så måste det in klass på baksidan. Backsidan ser nästan svagare ut nu.

Peja: jag ser hellre att man köper Nisse Andersson.

Har hört att Brynäs är intresserade av Malmös back Jens Olsson.

Redigerad kommentar

Bifbiffen: Inte alls. Flera klubbar var ute efter Kilas. Han är en stabil SHL-back med utvecklingspotential. Inte så skadebenägen. 

Förlängningen av Kilas är obegriplig. Särskilt med tanke på att vi har kvar Eklund. Räknade kallt med att båda var ett minne blott. Får hoppas att vi kan bli av med Eklund ändå.

SWEATT: han sa ju i poden med stisse att han ville bredda spetsen, så spetsvärvningar blir det. Garanterat!
Det mest oroliga är dock backsidan dår jag gärna skulle se en PP back och en rahimityp. Men det finns bara plats för en back vad jag vet, om inte eklund signar på för dif då förstås.

Hade varit kul å se Bengtzen bränna pengarna på Thoresen istället för två halvbra spelare.

Då får man en andrakedja med Ollas - Thoresen - Lindblom

Om vi andra sidan får in en winger och en center i klass med Kempe så blir ju det såklart kanon.

Redigerad kommentar

munkas:

Ekholm o Andersén gjorde också en ok resa under TJ

Men spelare för spelare hade jag önskat mer utveckling på spelare, speciellt med tanke på att det inte varit brist på speltid senaste åren...läs skadeläget

h4llon: Gunderson klarade sig skapligt med TJ som coach... Men det är klart, han kanske fattade att han inte skulle passa motståndarna trots att inte TJ sagt det rakt ut till honom. Det ska verkligen bli spännande att se SHL:s osäkraste backpar helt plötsligt börja leverera nästa säsong! Eklund skänkte bort sista kvartmatchen mot Saik, kan kilas toppa det?

StefanMedS:

Lyssnat på 1/3 av poden

Så befriande o höra Bz tongångar vs Sundlöv; klok, rak, frispråkig

h4llon: Välkommen till HS!

Powerfade: landslagsmässig för två år sedan. TJ är ju inte särskilt bra på att hantera backar. likt fågeln fenix reser sig Kilas ur askan! 

Huge: Kilas gör för många enkla misstag. Exempelvis att inte få ut pucken när man varit pressade länge i egen zon och äntligen får kontroll över pucken. Då blir Kilas ofta överkontruktiv och spelar för svårt s att pressen fortsätter.

Hans förstapass lämnar en hel del att önska.
Fast Kilas kan bli en helt ok back med rätt omgivning.

Allsvensk sådan ;)

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Ja, det är din uppfattning.
Men vad svarar du på motfrågan då?

Huge: Du svamlar ju så jag hänger på. Kilas har varit kass oavsett.

Johan Norrström: Säger som den där uppfinnaren från Sundbyberg i komediserien "Lorry":

"Tänkte inte på det......
Hej då!!!"     :-)

Huge:
"Allvarligt talat: karln måste ha slagit huvet i nåt hårt, maken till orealistiska och korkade förslag var det länge sen man såg..."

Du måste ha hållit dig ifrån det här forumet ett tag. Den där typen av förslag är ju vardagsmat här.

« · 1676063 · »