1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742562 inlägg · 7967 ämnen

Värvningar inför 15/16

Sv: Värvningar inför 15/16
70 Rodrigues: Du har alltid egna val. Välj att skita i allt som rör Brynäs. Det enda du gör är att vara sarkastisk mot Brynäs.

bifhjärta: Om lönetaket gjort skillnad beror helt på vad lönetaket hade legat på. Egentligen är väl lönetak ett nordamerikanskt påhitt för att deras privatägda klubbars ägare ska bli ännu rikare. Oklart för mig varför det bör finnas i SHL. 

bifhjärta: granis var ju rätt medioker sista året. ett miljöombyte gagnade båda parterna. 

tycker pejas(!??!) inlägg nedan gällande Sunkan är väl värt att läsa en, två, tio gånger. Angående klubbhjärta. Har ju själv velat skeppa Sunkan :) ) Tack för påminnelsen.

Redigerad kommentar

bifhjärta: Ställ dig framför spegeln. Fråga dig själv;Älskar jag Brynäs IF?

Pettisbif: jaså du, bad ska åldersgränsen vara då anser du? 50? 60? 70? Eller hur gammal är du chefen?

bifhjärta: Tyvärr sant. Brynäs IF är en jävla alibiförening, tyvärr har det gått så långt😢😢😢

Ibland undrar man hur många Brynäsare det egentligen finns här på forumet..

alwenm: Inlägget anmält... inte kul längre!

Pettisbif: Ok=) Luleå är ett grymt mycket bättre lag än Brynäs...ääh vafan..alla andra lag har bara guld och gröna skogar..Vi är ju typs Luleås farmarklubb nu när dom tar granis och sen Sweatt från oss...Sen tar vi spillror från dom. Skiljer ljusår!!

bifhjärta: Du har verkligen noll spelsinne i dina argument.. :)

Chris11: Borde vara åldergräns här på HS.

Peja: Varför skulle det inte gör skillnad?? Om det funnits ett lönetak så hade det väl påverkat Luleå angående vilka dom kan värva som räcker inom ramen för lönetaket..? Dom kanske inte hade prioriterat 300k i månaden på Sweatt dom varit tvungna att hålla sig under lönetaket..Varken Harju, Granis, Abbotts och typ Ledin är ju särskilt billiga...

bifhjärta: haha jag är ju ung? Kan ha lite humor 😉😎

Peja: Lönetak skulle göra stor skillnad då en jättesponsor eller en kommun inte skulle ensamt kunna komma in och föra en klubb till toppen

bifhjärta: Det spelar väl ingen roll vad man har för inbördesresultat..!? Det är ju slutresultatet som räknas efter varje lags säsong..?! Fattar inte hur du tänker?? Skellefteå tar storm steg mot final men hade otroligt svårt för Örebro som i sin tur har slutat spela för i år!

bifhjärta: Om SHL inför ett lönetak bör det taket ändå ligga på betydligt mer än Brynäs nuvarande lönebudget. Därför är det svårt att se varför det skulle göra skillnad såna här gånger.

Pettisbif: ...och vann i slutspelet..Ja det är väl därför vi haft relativt lätt mot Luleå..Vi nollar dom på bortaplan när vi är helt ur gängorna😂😂

Chris11: Sd eller??

bifhjärta: Eeh okej. Luleå är inte bättre säger du. Bara i år så kom dom före oss i tabellen och vann i slutspelet.. hur tänker du?

Chris11: Man kan inte tro att du är politiker 😂😂😂

Rumpelstiltskin: Klubbhjärta och lojalitet kan ju även betraktas ur fler perspektiv. Kolla på saken ur ett annat perspektiv; En ung Jörgen Sundqvist spelar lysande i allsvenska Skellefteå. Jagas av flera elitserieklubbar och går till Brynäs. Där utvecklas han så pass mycket att han får konkret erbjudande från KHL. Han tackar nej till erbjudandet och skriver istället flerårskontrakt med Brynäs, där han får sämre lön än i KHL. Han får kaptensbindeln och gör sitt yttersta, men klarar inte av den uppgiften.

Efter några år gör han en riktig skitsäsong där han dessutom bryter båtbenet. Då sitter vissa Brynäsfans och gnäller på honom; inte bara när han spelade dåligt, utan även under skadeperioden. Och efter säsongen är vissa Brynäsfans är på fullt allvar missnöjda med att klubben inte kickar honom. Vad är Sundqvists eller någon annan spelares klubbkänsla värd i dagens tider? Om Sweatt hade skrivit på ett 3-årskontrakt och gjort en dålig säsong 15/16 hade vissa Brynäsfans ropat "sparka Sweatt!" men nu är han minsann en svikare som vill tjäna så mycket stålar som möjligt. 

Nu mina vänner önskar jag Bill Sweatt all olycka han kan få! Inte så att han ska bryta nacken eller så, utan lite mer såhär:

Jag hoppas, jag drömmer att isen du åker på, går sönder
Vad som än händer…

Jag hoppas att ditt vatten blir fruset
Anton hedman prickar dig
Hälsa till satan, vi hörs
Jag hoppas att poängen uteblir
Du vet vad jag känner
Jag vet att du hör

Jag hoppas du,
Du får leva med det resten av ditt liv
Att du lever med det i all evig tid

Jag hoppas att du du blir poänglös sä-song 15/16 na na na nananana

Melodi - Timbuktu (resten av ditt liv)

Davey_22: 1 till.. känns inte som den sista :)

70 Rodrigues: Dålig smak i munnen och lätt illamående..vi får hoppas på en klippa från Almtuna;)

Peja: nu går ju sweatt till ett lag som verkligen inte är bättre än Brynäs...

Det är såna här dagar som får en att fundera över ett lönetak

Pettisbif: Betraktade kommentaren gjorde du väl ändå?

moment22:

Något lycka till från mig blir det inte.

moment22: Yttligare en mogen supporter... here we go! :)

Inget tack och ingen lycka från mig till spelare som byter till annan klubb inom SHL. 

Däremot kan jag tänka mig att inte kalla honom massa saker. Tills vidare.

Carl Lejonkräk: Det är komplext, Sweatt kan dra åt h-vete nu men därmed inte sagt att jag själv inte gjort samma sak i hans situation..

Bifbiffen: Sorry att jag kopiera fel namn. Kan du somna ändå tror du?

Carl Lejonkräk: Ja det är trist att Sweatt lämnar. Samtidigt låter det på vissa som vi tappat Peter Forsberg i toppform. Så är det ju inte. Sweatt är inte oersättlig.

Tror inte han kommer gå lika bra i Fuleå.

bifhjärta: Jag tycker tvärtom, om man är en för all framtid ekonomiskt oberoende NHL-spelare men ändå hellre spelar i ett bottenlag för lite högre lön än man hade fått i ett topplag, så luktar det mer illa än om man som NHL-spelare vill ha 35000 i månaden. Men man tycker ju olika.

Redigerad kommentar

Pigalle: Mina ord knockar dig märker jag! Spydig och omogna kommentarer betraktar jag inte ens...

Pigalle:

Nej! Uppmuntra honom inte....

70 Rodrigues: Det är bara att tacka Sweatt för allt och önska honom (personligen) lycka till i framtiden.

Rumpelstiltskin: Lundqvist har ju ett fett kontrakt i en av världens bästa städer också. Väl värt att ta i beaktande.

Peja: Nej men där i nhl är ett10%igt lönepåslag hunden skillnad på kanske tiotusentals dollar istället för det lilla extra vissa spelare kan förhandla till sig i Sverige..Byter man klubb för låt säga 35000 i månaden när man redan har 250000 i månaden..ja då börjar det lukta illa tycker jag.

Peja: Så sant! Jag skulle vilja påstå att klubbhjärtat förminskade radikalt under 2000-talet.

Men visst har NHL några trotjänare för sina lag. Lundqvist är väl ett exempel, men det tillhör de extrema fallen.

Jag hoppas ingen härinne kommer med några för jävligt dåliga aprilskämt om värvningar i morgon. Det är liksom fel läge för det.

Pettisbif: Kanske en ny påhittad laguppställning skulle få oss alla på lite bättre humör?

Tycker att vi kommer överens om att alla tycker att det är förjävligt att Sweatt har lämnat för en annan SHL klubb, men ändå försvarar att han har gjort det. Brynäs IF har ju inga pengar o misslyckas ALDRIG. Sen kommer Sweatt givetvis inte att ersättas av en likvärdig eller bättre spelare, men det gör ingenting, för vi sitter i en ring och sjunger kumbaya o tror på det bästa😂😂😂

bifhjärta: 10% mer? Det är nog betydligt mer än så skulle jag tro.

Pigalle:Sen "ful".... ännu mer korkat skrivet! Visar bara på att du har dålig självinsikt! Visst han kanske är "fulare" men han har väl antagligen en vackrare insida! Det som vetyder något för vettiga tjejer.

bifhjärta: Hur många NHL-spelare som blir free agents väljer att stanna, trots bättre erbjudanden i andra NHL-klubbar? 1%? De tar ju sina klubbar till domstol om de inte tycker att de får marknadsmässiga löner. Det här med klubbkänsla finns inte på samma sätt i Nordamerika. Någon får gärna rätta mig om jag har fel.

Redigerad kommentar

Dags för löntetak kanske? ;) :P, jobbigt med Sweatt men går inte att lägga sig ner och dö. synd att artikeln inte kom 2-3 timmar senare så vi kunde ta det som ett aprilskämt...

Pettisbif: När kallade jag honom för Judas eller hockeyhora? Klistra in rätt namn om du ska skriva. Eller ännu bättre låt bli att skriva.

Pigalle:Jag förlorar aldrig en tjej för det första. Sen för det andra så var det där en sjukt dålig liknelse! xD

Zappaholic: Japp. Dessutom är ju inte Sweatt en Gävlekille som har bott i staden sedan 12-årsåldern, som Rödin gjort. Det går inte att förvänta sig att en kille som Sweatt ska tacka nej till bättre erbjudanden. Bättre lön, liknande jobb. Han skiter nog i om han bor i Gävle eller Luleå. Det är inte som att välja mellan att bo i New York eller Hofors, direkt. 

Zappaholic: Nej men hade företaget jag jobbar på haft hängivna supportrar som lägger ner pengar och halva sina liv i företaget för att dom älskar det så hade det såklart påverkat mitt beslut..om det då kommer ett annat företag och erbjuder mig 10% mer i lön..då är det inte alls säkert att jag hade lämnat...

« · 1677242 · »