1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741929 inlägg · 7967 ämnen

Värvningar inför 15/16

Sv: Värvningar inför 15/16
Tänkte på en annan sak. BZ sa väl att några nyförvärv var klara. Varför presenteras inte de?

Enda anledningen, som jag kan komma på, är att de fortfarande spelar slutspel.

Vad tror ni andra som vet och kan mer än jag?

Zappaholic: Borde väl komma något snart kan man tycka?

Zappaholic: eller kval till SHL känns troligare isåfall

Zappaholic: Kan ju vara AHL klubbar också som vill att man väntar tills klubben åkt ur slutspelet därborta

Tommy: Ja vi är alldeles för känsliga och lättstötta generellt i dagens samhälle...

Bratwursten: Eller så är det allsvenska spelare men man vill vänta o busa till det lite😯😯

70 Rodrigues: busa ? Haha du är rolig du

Zappaholic:

Något slags kval, slutspel eller liknande lär väl de påtänkta nyförvärven vara inblandade i. Frågan är väl vilken liga eller division det handlar om. :)

Skulle gärna se Steve Moses i Brynäs. Det är klart att han lämnar Jokerit nu.
57 poäng på 60 matcher där.

Zappaholic: Undrar om det aktuellt att behålla Honken? Det är i alla fall inte klart att han lämnar....

70 Rodrigues: Det borde ploppa upp något nytt namn på hemsidan när kvalet mellan Västervik, ssk etc. är över...

MatteB:  Känns som om att en högproducerande spelare i KHL skulle gå till Brynäs i SHL vore ett mycket konstigt karriärval för denne.

MatteB: Låt dem komma, EPlirarna!

Redigerad kommentar

MatteB: han och Gunderson? 😅

Chris11: Det låter inte helt fel ;) #fansensvärvning

Hoppas att Brynäs IF tittar på den här jättetalangen?

70 Rodrigues: Ska han lämna finska ligan?

TobiasR: Han har ju kontrakt, så förmodligen inte. Han kanske har en klausul?

Zappaholic: Sorry, det ÄR inga andra som vare sig vet eller kan mer än du eller jag.
Mest komiskt och tröttsamt att läsa alla obegripliga och orealistiska förslag där man på fullt allvar verkar tro att spelare som Gunderson ska komma tillbaka eller nåt annat lika oseriöst.

Huge: Bäckström då, han kanske börjar längta hem? Sen Ekholm, Johan Larsson och Markan. Alla är i rätt ålder och har hjärta för klubben, jag tror att de kan spela billigt bara de får komma till Bif. Fansens värvning kan bli Gunderson helt seriöst, jag menar sätter vi in en tjuga var alla fans så räcker det nog.

70 Rodrigues: Perfekt, en 17-årig finsk junior under kontrakt, det låter som en bra spetsvärvning.
Vi har ju inga egna juniorer i laget, menar jag....

Carl Lejonkräk: Precis. Isf inte osannolikt att Bäckis lockar med sig Ovetjkin också.
Men sen tror jag inte pengarna räcker till nåt mer, man får vara nöjd med det lilla.

MatteB: Att någon seriöst tycker att Moses låter som en realistisk värvning säger en del om vilken verklighetsfrånvänd bild vissa brynäsare har.

Från Hockeysverige.se:
"Omark ingick i en av KHL:s absolut starkaste kedjor under säsongen ihop med tjecken Petr Koukal och amerikanen Steve Moses. Den senare satte nytt målrekord i ligan och valde igår att säga tack och hej till Jokerit efter tre säsonger. Ett inte speciellt oväntat beslut med tanke på tidigare uppgifter om att han jagas av både NHL-klubbar och betydligt mer ekonomiskt starka KHL-klubbar.

Skrubben: Moses! Honom ska vi ha!😂😂😂😂😂👏👏👏

Skrubben: Varför skulle han vilja gå till NHL när han kan välja Brynäs?

Skrubben: Det är ju Silly käre Skrubben:)
Då är alla värvningar möjliga..

Skrubben: Förstår att han inte vill till Brynäs och att bättre klubbar som betalar mer är intresserad av han, men man måste ju få drömma som alla andra gör här :)

Huge: Vill ha honom till organisationen, betyder inte att han ska gå direkt in i A-laget.

Huge:Att spekulera och leka med olika namn är ju det som är själva grejen med Silly season.

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Jo, men vad är poängen med att spekulera och leka med osannolika drömnamn?
Det blir ju bara löjligt och totalt ointressant.
Nu talar jag inte om Puljujärvi, även om jag undrar varför en storväxt jättetalang som lär bli hett villebråd i NHL-draften, skulle välja att bryta sitt finska kontrakt för att sätta sig på bänken eller försöka utveckla sig i ett mittenlag i SHL?

Huge: Kolla på Jakub Varna, honom plockade LHC till sig redan för 4 år sedan. Den unga finnen ligger ju uppenbarligen längre fram o kan nog ta en plats hos oss ganska snart. Dom flesta unga bra spelare försvinner över pölen så inget nytt under solen. Om du tycker att namn spekulationerna är löjliga o ointressant så kan du ju scrolla eller återkomma i september😂😂😂

70 Rodrigues: jomen visst. Namedroppa på. Jag tror Bengtzén sitter och uppdaterar hockeysnack hela tiden för att få lite uppslag och idéer kring hur han ska värva. Det är ju trots allt vi härinne som klarar av att hitta guldklimparna...

😂😂😂

Kan det här vara något?

Zappaholic: klart bengtzén kollar här. Han är medlem i brynäsgruppen på fb också kan jag tillägga.

Zappaholic: Såklart, han kan nog inte slita sig från sidan, varför skulle han vara annorlunda än någon annan här i gb:n😃😃.

Chris11: Klart han gör. Han behöver säkert lite input från oss😂😂👏👏

Zappaholic: Japp, vi är alla scouter här inne. Alla spelare som föreslås har setts live minst 50 gånger innan deras namn droppas här ;) 

Zappaholic: Det finns både spelare och ledare som är här o läser.

Peja: 50 ggr är väl ändå att ta i😂😂

70 Rodrigues: Okej, 45 gånger då. Förresten märkligt att den här spelaren hamnade i DEL med tanke på hur het han var i NHL för några år sedan. 

70 Rodrigues: Det är inte så konstigt att spelare och ledare läser fans forumsidor. Att en sportchef letar idéer kring spelare härinne finner jag dock rätt så löjeväckande😂

Peja: 5 år sedan han var "het". När stjärnan börjar falna så tar man väl chansen där man fortfarande kan få bra med deg?

Zappaholic: Självklart!!!

70 Rodrigues: Spelare i korpen kanske läser här

Carl Lejonkräk: Spelare o ledare i Brynäs såklart.

70 Rodrigues: jag röstade IG. Vad röstade du? MVG? 👍😂😂

Behöver hjälp av nån med koll😁nån som vet nån bra spelare som Leksand snott av Brynäs genom åren?

Zappaholic: Givetvis😂😂😂

Dallemas:Masken.

Jag tror att vi snart kommer att få läsa att Alcén, Rohdin och Jämtin är klara😂.

« · 1675445 · »