1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742263 inlägg · 7967 ämnen

Värvningar inför 15/16

Sv: Värvningar inför 15/16
alwenm: Skulle det vara så så är det isf en rejäl bomb! Jag tror mer på Mario Kempe.

Carl Lejonkräk, Skrubben: Har ni sett Henrion mycket?

Peja: Jag har bara sett han ett par gånger. Grejen är att han aldrig spelat på en hög nivå så han är ju en chansning. Självklart är han spännande men har vi utrymme att chansa? Sen lär han ju bli dyr också.

Carl Lejonkräk: Kan inte påstå att jag har koll på honom, men han lär ju knappast vara lika dyr som KHL-spelarna som nämns här inne. Broc Little, Gunderson mfl är exempel på nordamerikaner som tog steget från allsvenskan till SHL på ett väldigt bra sätt. 

Peja: Ett fåtal matcher bara. Men den generella regeln måste ju vara att Allsvenska värvningar är tänkta att slå väl ut på längre sikt. Man kan inte värva en allsvensk spelare och räkna med att han ska hålla hög SHL-nivå på en gång. Sen finns det ju alltid undantag, typ Gunderson (även om han var värdelös dom första 10-15 matcherna för oss 😉).

Har en känsla av att det händer grejer imorgon! Måndagar är klassiska för nyhetssläpp. Tror till och med det kan presenteras flertalet nyförvärv samtidigt.

Skrubben: hade lite att göra så filade ihop ett brev till Stefan:

Hej Bengtzén!

Tänkte bara höra med dig om du har några spelare på ingång för tillfället?

Ifall du letar en publikdragande back som kan styra powerplayet och lyfta det till toppen av SHL så vill jag ge dig namnet Ryan Gunderson. Ryan är som du kanske vet, en spelare med spetskompetens och har under tiden då han spelade i Brynäs varit en publikfavorit som fått Gävlepubliken att komma till Gavlerinken. Han har under tiden i Finland varit en spelare som fansen saknat enormt. Då han försvann så lämnades en stor lucka i powerplayspelet och tanken var att den unge Djoos skulle ta hans roll. Detta fungerade bevisligen inte då Djoos var alldeles för ung för att ta sig an den stora rollen efter ligans bästa back.
Jag kan säga att majoriteten av Brynäs fanbas skulle vilja se Gunderson tillbaka i brynäströjan.
Så, är det någon back du bör ta en titt på så är det Ryan Gunderson!

Mvh Awen Jakobsen

Skrubben: Man får väl scouta spelaren grundligt och göra en bedömning. Det var tex uppenbart att både Gunderson och Angell skulle vara PP-spelare av hög kaliber även på SHL-nivå. Jag har tyvärr inte sett Henrion tillräckligt för att kunna bedöma hans nivå. 

alwenm: Bra skrivet men att majoriteten vill ha tillbaka Gunderson var väl lite klent sagt.

Att få tillbaka Gunde hade varit alla fans dröm och jag tror inte en enda som kallas sig Brynäs supporter hade sagt nej till en återkomst.

alwenm: Ledsen att behöva säga det, men du slösar bort både din egen och Bengtzéns tid med såna där mail. Du får det att låta som att Bengtzén har inte koll på Gunderson och det är ju ärligt talat en ren förolämpning med tanke på att han är sportchef i Gundersons tidigare klubb.

alwenm: Är du ironisk? Eller menar du allvar att du skickade det där till BZ? Nä!!!! Du är ironisk!

Lite kul för jag tvekade ett tag... Eller vänta nu!!!! Är du allvarlig...?😩😱

Peja: Hej , jag tror nog mailet var menat som lite humor .
Kan faktiskt tänka mig att även BZ klarar se lite humor i det
Men även fatta att skulle han landa Gunde då vore BZ en evig hjälte i Brynäs .
Så ta det inte så alvarligt Peja. .

Bradberry, Peja: Det var ju inte direkt det mest genomtänkta mejlet jag skrivit då jag skrev det på 2 minuter på muggen utan att läsa igenom;) så med andra ord, ett onödigt skojigt brev.

Redigerad kommentar

alwenm: Det där mailet kommer dom skämta om på kafferasten... 😳

Brynäsgubbe: härligt, då får de något gott skratt iaf! Kan behövas vid dessa slaskiga tider.

alwenm: Skön inställning. 😊👍

h4llon: Haha....
Det är DU som dömer CZ utifrån en rubrik och ngt han aldrig menat, inte utifrån hans handlingar.
Eller menar du att han bashat Brynäs därför att han valde att byta klubb till FBK?
Ja, isf bashade väl Melin också Brynäs när han valde att sluta....
Sen säger jag att CZ uttryckt sig klumpigt och felaktigt, om han nu menat nåt annat än det rubriken kan tolkas som?
Skrattretande att du isf bedömer honom utifrån rubriken och inte utifrån det han velat säga.
Lika felaktig och ovidkommande är din jämförelse med att putta ngn.
Om du haft för avsikt att bara putta mig och jag oturligt ramlar och avlider, så bedöms faktiskt straffet utifrån avsikten/uppsåtet.
Rätten dömer mao utifrån din avsikt, dvs man tar först reda på din avsikt innan man dömer dig. Om din avsikt varit att bara putta och inte döda mig, så hade du fått ett lindrigare straff.
Liksom JAG först tog reda på vad CZ verkligen ville säga innan jag bestämde mig för att ge honom ett lindrigare "straff" genom att inte döma honom lika hårt, ja faktiskt i princip frikänna honom för det du anklagar honom för.
Du dömer honom utifrån en tillspetsad rubrik som kan misstolkas, känns inte nyanserat direkt.

Jag förstår mkt väl att du inte är ute efter att hata ngn.
Det jag INTE förstår är att du dömer CZ utifrån en rubrik och inte det han velat säga.

Huge: Ska förstås vara: "om han nu menat det som rubriken kan tolkas som"....

Huge: Vem tror ni är nyförvärvet?

Jag tror nog att det kan vara Jämtin.

Skulle vara en sån typ som Brynäs behöver.
Jobbig jävel att möta, erfaren, gör poäng passar i en andra kedja.
Vet jag svär i kyrkan nu. Men hoppas lite ändå.

mk: "ni"??
Säg "du" vetja, jag är inte högfärdig av mig... 😉

Går på det enda hittills konkreta som känns trovärdigt: Kempe.

mk: Återigen, nej fyfan. "Gör poäng"? Ja, hela 13. -8 också så usel i försvaret trots att HV var ett topplag i år. Gör otroligt många lätta misstag, tar dumma utvisningar och är största lipsillen i SHL. Vill aldrig se honom i vår fina tröja.

Jämtin ska vi ha!

Huge: Vad gör det trovärdigt?
Ett rykte på Twitter?
Plus vår önskan om att det stämmer?
Har inte sett nått riktigt konkret, men kan ha missat nått?

mk: Kempe var ju på besök uppe i Gavlerinken. Allt enligt en skribent hör som brukar ha tillförlitliga källor har det visat sig. Från ett besök till ett kontrakt är steget långt. 

Zappaholic: Han har ett kontrakt.

mk: även om Jämtin skulle göra 100 mål kommande säsong och avgöra sm-finalen med en cykelspark från halvaplan vill jag inte se Jämtin i Brynäs.

Redigerad kommentar

Ledin!!!!!!!! Vilket grislag vi kan värva ihop...

Men om man ska tro på citatet från Bengtzén om att "det är ingen dålig spelare vi kommer presentera" så känns en typ som Mario Kempe eller Niclas Bergfors mer troligt. Jämtin är inget att skryta med. 

honken21: men, Brynäs ska inte vara ett grislag!

hanzon: vem har ett komtrakt? Och från vilka?

Huge. . . när jag lär mig hur man PM:ar får du ett pm. Ska inte solka ner denna tråd.

Redigerad kommentar

hanzon: Kempes kontrakt går ut nu.

honken21: Bengtzén har nog inte för avsikt att värva någon spelare som han tycker är dålig. Jag fattar inte varför den kommentaren har skruvat upp förväntningarna. 

mk: Jag bedömer olika rykten och försöker se vilka som känns mest trovärdiga som underlag när det gäller att gissa vilken spelare det gäller. Och det mest trovärdiga ryktet hittills är Tonys källa som säger att Kempe synts vid arenan.
Känns isf som mest trovärdigt att använda som bedömningsunderlag.
Känns iaf mer trovärdigt än när nån säger att Gunde är aktuell, utan nån som helst motivering.

nu är en ju partisk som fan men hade det varit en komplementspelare som värvats kanske Bengtzén sagt att ett nyförvärv presenteras snart. Det är inte bara vad som sägs utan hur det sägs. Man har ju varit tydlig med att det är spets man vill ha och vi har ungdomar som ska få speltid och en fjärdekedja i Westerholmarna och Mannberg. Tycker iofs att Westerholmbröderna ska spela högre upp men det är en fråga för framtiden.

h4llon: Jo men det är väl spets till andrakedjan som är aktuellt?
Spelar Kempe eller Bergfors i en andrakedja?
Om det inte är Sweatt som ska ersättas.
Bara en tanke..

70 Rodrigues: Då är han välkommen till....Modo

mk: Bengtzen! You can talk the talk but can you walk the walk? Nu vill vi se något på hemsidan!

Ge oss ett BOOOOOM...

honken21: kommer snart ska du se.... "Tack för de här 2 åren i brynäs, Bill sweatt" - Bill har skrivit på ett 2-årskontrakt med Skellefteå AIK. En riktig booooooooom (!)

Ser att förväntningarna trissas upp och tror att besvikelsen kommer att bli stor då det presenteras ett nyförvärv.

Qvarre: håller med dig. Tror inte det kommer vara någon "spetskompetens för hockeysnacks experter". Blir säkert 2 från allsvenskan som ska stärka andra kedjan

alwenm: Vad baserar du det på? Herregud. 

alwenm: Rhodin, Alcen och Ollas i andra kanske? Nya legion of doom?

SWEATT: vadå vad baserar du det på? Att jag själv är tveksam till att eklund ska passa i pp? Eller vad menar du? eller menar du vad jag tror om hans självförtroende? hmmmm.. herregud

alwenm: Nej, tänkte på detta: 

"Qvarre: håller med dig. Tror inte det kommer vara någon "spetskompetens för hockeysnacks experter". Blir säkert 2 från allsvenskan som ska stärka andra kedjan"

SWEATT: det var ett antagande, inte vet jag vilka spelare som ska in. Då hade jag sagt det, så ingenting har baserats på något.

Mario Kempe känns i min ögon oerhört sömnigt. Men kanske för att Peter Forsberg är den enda Modoit jag någonsin uppskattat:)

Bifbiffen: bästa poängplockare i sitt KHLlag i år. Det tycker jag känns spännande!

SWEATT: Förklarade också varför det var sömnigt:) Men ser också hans statistik, dock aldrig varit särskilt imponerad av honom i elitserien.

« · 1676370 · »