Redigerad kommentar
Carl Lejonkräk: Du läser inte mycket, va? Ungefär hälften av de som ser Brynäs i Gävle kommer utifrån (källa: Gävle kommun). Det betyder att ca 2.500 av Gävles 90.000 innevånare går på hockey varje match, ungefär i nivå med Tingsryd och Hjo
Du har inte heller läst att Brynäs har näst mest publik på bortamatcher, men fjärde sämst snitt på hemmaplan. Att Luleå, Växjös och Skellefteås är de som har lägre hemmasnitt än Brynäs KAN ha att göra med att de har mindre hallar än Brynäs.
Att hemmastödet för Brynäs är ökänt, och alltid hamnar i botten när det ska mätas, har du förmodligen inte heller hört eller läst.
Chris11:
Jag tycker det är självklart att en sportchef håller inne med uppgifter om truppen tills det är lämpligt/tillåtet att presentera offentligt. Har ett bra exempel på det när jag i mittten på januari frågade BZ om vi snart skulle få nån exbrynäsare tillbaka i målet.
Nej, svarade BZ, det är inte klart..... senare fick jag reda på att han skrivit kontrakt med Honken en kvart innan jag pratade med honom! :-)
Som sagt, information skall gå den rätta vägen och när tiden är mogen!