1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742193 inlägg · 7967 ämnen

Växjö-Brynäs 21-01-23

Sv: Växjö-Brynäs 21-01-23
Kopenga Kickass:
Hahahah många kassa experter på cmore. Den ena värre än den andra. Det finns typ 3 som är vassa och går att lyssna på.

Enaranger:
"ett av de sämre lagen vi mött de senaste 10-12 matcherna."
Öööh, va...

Auchinleck:

Om du tycker Växjö var bra, är det helt fritt för dig att göra det.
Jag imponerades inte av dem. Luleå var t.ex. mycket bättre än
Växjö, när vi mötte dem.

Enaranger:
Ja, Hallam beskrev det bra på PK. De tände inte till förrän stjärnorna avgjorde. De leddes i första två av 3 och 4-linorna. Men ett av de sämre lagen?

Auchinleck: Deras fjärdefemma med gamla brynäsrejects vann matchen åt dem. Ludvig Nilsson och Forslund såg ut som förstärkningar från KHL. Faan så kvaliten på ligan har degenererat.

Samsung, hört något mer om spets?

Auchinleck: Jag tycker ändå det är helt ok match fram till 3-1 och 4-1 som kommer lite enkelt. Några misstag och dålig i tekningar så straffas vi. Gillar ändå att vi studsar tillbaka. Bara att glömma, packa och åka hem. Förlust mot ett av seriens bästa lag är inget att grämas över. Intressant att PA coachade om lite på slutet. Jag skulle vilja ha Ölund i en lite starkare omgivning än med Alcen. Låt Petterson Mannberg och Alcen vara en gnuggarkedja och sätt Ölund med Gunler och Birgersson. Sallinen-kedjan går bra. Första ser också ok ut. Så bygg vidare på det. Hem och ladda om nu så 3 nya mot Clubben.

Brooklyn forever:
Helt enig med dig ang kedjorna.
Sen hoppas jag Molin kan lira nästa match. Hans spel saknas i PP. Längtar även efter Harper.

Brooklyn forever: En av SHLs hetaste spelare sätts ihop med Alcen. En riktig karriärdödare. Otroligt.

Har också lite svårt för Växjö... beror ju lite på att de inte har en längre hockey tradition även om de ju varit i SHL i fler år än Rbk. När det gäller Växjös egna produkter har jag dålig koll förutom att Robert Rosen ju är egen produkt, Men förr om åren hade de väl mest köpt spelare utifrån.

Charliejfz: Robert Rosén är inte egen produkt. Växjö värvade honom direkt till A-laget från div2 när han var i 18-årsåldern, men han har aldrig spelat juniorhockey i Växjö.

« · 2133700