Brynäs IF

713961 inlägg · 7953 ämnen

Växjö-Brynäs 25 Feb 2017

« · 1804155 · » Till forumet


Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
Huge: Det är väl inte endast vinsterna som man skall kolla på. Ta nu senaste matchen där du själv ställde dig frågande till Växjös inställning mm. Och nu plötsligt så var det ett eminent motstånd. Hur ska vi ha det?
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
mk: faktiskt riktigt imponerande! Jag är Felix-kritiker men det där trodde jag inte. Visserligen ett medvetet urval av stats. Det jag har svårt för med honom är hans ojämnhet. Vilket det där inte motbevisar. Att jämföra segrar för målvakter heller ingen jättebra måttstock då det hänger på så mycket mer. Räddningsprocent är bättre och där är hans totala betydligt, betydligt mer mänsklig. Sämre än Rautio och många andra i SHL.

Huge: Bekvämligheten fortsätter för din del. Du har haft en tuff söndag, sov gott nu!
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
mk: Undrar vem av Felixkritikerna som hinner först när det gäller att försöka bortförklara dom där statsen?
Forts. följer..... ;-))
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
Zappaholic: det finns fortfarande en stor chans att han kan spika igen i ett slutspel, att han kan bli vår nya Svedberg. För kom ihåg att då var det samma problem som nu: Målvakterna. Det visade sig runt dom här omgångarna då vill jag minnas.
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
mk: Dags att ge Felix lite cred, kan jag tycka.
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
mk:
Detta har jag saxat från Henrik Bakke från en brynäsgrupp på fejan.
Hoppas att det är ok.
Visar lite om våran Felix.

Brynäs hade svar på många frågor.
-Felix stod där igen som sist.

Felix Sandström har 13 vinster på sina 18 matcher. Mot Växjö har han 97,5 i räddningsprocent och i sina 5 matcher han stått mot topp 6 lagen har han 15 av 15 möjliga poäng. Det bästa i kråksången är väl att han släppt in 1,4 mål per match.
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
moment22: Dock, det skribenter på detta forum inte verkar förstå är att det är stor skillnad på "Han ÄR usel" och "Jag tycker att han är usel"
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
moment22: Har vi öht varit oöverens?
👊😉
Annars touche där om DJ....😀
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
Clarence: Jaså, har jag förbjudit dig eller nån annan att hålla med mig eller ha en motsatt uppfattning än vad jag har?
Nog för att mina åsikter verkar vara viktiga och uppta mångas tid men att jag skulle ha befogenheten att förbjuda folk härinne att uttrycka sina åsikter är nog att tillmäta mig alltför stor makt....
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
Clarence: Du måste ha scrollat förbi alla inlägg utan att läsa de senaste timmarna.
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
Huge: Då är vi ju återigen helt överens:) Personligen har jag inte heller några problem med att skribenter uttrycker sig tvärsäkert i olika frågor, man får ta det för vad det är. Jag menar, om någon hävdar att Mannberg är usel så vet ju ändå alla som hängt på det här forumet ett tag att ingen är sämre än Daniel Johansson 😉
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
Huge: Det är väl i så fall DU som vill ha ett "menlöst forum". Där ingen enda ska få ha någon motsatt uppfattning till dig...
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
Auchinleck: Tja, därför att det inte kändes fruktbart att fortsätta med att försöka vara seriös i just den dialogen.
Eller undrar du varför jag undrade över om det var ett dåligt Växjö eller ett bra Brynäs som bidrog till vinsten igår?
Isf får jag hänvisa till ett redan avgivet svar: förmodligen en kombination av de båda sakerna....😀
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
Huge:
Men varför?
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
SWEATT: "Du vet att alla här är okunniga läktarcoacher men ändå frågar du. Varför?"

Jag skrev ett inlägg som svar till Peja, där jag undrade om Växjö verkligen var ett så formidabelt motstånd som han antydde att vi mötte igår.
Mao ett seriöst försök att sätta vår vinst igår i ett någorlunda objektivt perspektiv.

Då kände du dig förstås manad att börja raljera och ställa frågan: "Varför undrar du det när alla härinne ändå är okunniga läktarcoacher?"

Och eftersom du svarade raljant på ett seriöst menat inlägg så fick du ett raljant svar tillbaka.
Svårare var det inte.
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
moment22: "Det finns vidare en brist i att alltid hävda att kunnigt yrkesfolk har rätt. I fallet Bulan har han givetvis bäst FÖRUTSÄTTNINGAR genom kunskap och insikt att fatta goda beslut jämfört med ett fan på läktaren. Men det betyder inte att han ALLTID fattar rätt beslut ändå."

Precis det som jag hela tiden har sagt, kunde inte sagt det bättre själv.

" Följaktligen har läktarcoachen inte ALLTID heller fel."

Visst är det så.
Men oftast handlar det kanske mer om tur eller en viss skicklighet när en sån lyckas får rätt, skulle jag tro. "Även en blind höna kan hitta ett korn".
Lite överdrivet, typ.... ;-)

"Låt folk diskutera och ha åsikter, bestämda eller vaga, väl underbyggda eller utkastade i affekt. Det är det som gör ett levande forum."

Kunde inte ha sagt DET bättre själv heller.
Låt folk som kritiserar och folk som kritiserar de som kritiserar, diskutera och ha åsikter. Det är det som gör ett levande forum...
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
Carl Lejonkräk: Bra inlägg, har dock en generellt invändning till de som känner sig träffade: fortsätt gärna att komma med tvärsäkra påståenden utan att egentligen ha så mkt på fötterna som underlag, det är helt Ok.
Men räkna isf med att ni även fortsättningsvis kommer att bli ifrågasatta, precis som det väl bör vara på ett diskussioneforum, eller hur?
Eller är det ett menlöst forum vi vill ha, där man inte får ifrågasätta eller kritisera dom som kritiserar och där dom som kritiserar alltid bör stå oemotsagda?
En liten tanke bara från en annan liten man.... ;-))
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
moment22: "Så då medger du att en läktarcoach ibland kan ha rätt och en fackman fel?"

Medger? Låter som om jag skulle ha påstått nåt annat.
Såvitt jag vet har jag aldrig påstått att nån är felfri eller att en läktarcoach alltid har fel eller att en fackman alltid har rätt.
Men du får gärna ta fram nåt exempel där jag har påstått nåt sånt eller ens antytt nåt åt det hållet.
Jag har bara sagt och vidhåller att en kunnig och insatt fackman högst sannolikt är bättre lämpad än en i jämförelse okunnig och oinsatt läktarcoach, när det gäller att bedöma ex vilka spelare som man ska matcha eller nåt annat beslut som ansvariga tvingas ta, oavsett vad det gäller.
Och till dig, mk: nä, det var inte så svårt att svara på moment22:s inlägg heller, som du märker.
Nu är frågan om du fortfarande sitter och undrar vad jag egentligen försöker säga eller om jag ska behöva upprepa det fler gånger för att du ska förstå?
Så jag väntar på ditt svar.
Eller inte.....
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
Ni som försöker tala Huge tillrätta kan väl bara lägga ned? Huge har sin åsikt och den står han för idag och han kommer att stå för den om trettio år också (om han fortfarande är vid liv). Ta och ignorera mannen eller eller undvik tvärsäkra påståenden och var tydlig att ni framför en personlig åsikt.
👍Små tips från en liten man 🍾
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
mk: Hörrö,mk! Varför hacka på andra åsiktsmaskiner?? Gör ett eget framåtsträvande och positiva inlägg i stället, det uppskattar vi mer.
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
Zappaholic: Precis min åsikt
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
mk: Eller så går alla vidare och ser framåt istället. Det är också ett alternativ.
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
Huge: Föga förvånande att du väljer att kommentera Pejas inlägg.
Det var ju inte så svårt.
Det blir svårare med moment22 eller Powefade.
Men vi väntar på ditt försök😀
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
Brynäsgubbe: Brynäs är i ruggig form också, tycker vi är vassare än HV just nu, det blir säkert en mycket jämn match med mycket mål :)
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
Huge: Så då medger du att en läktarcoach ibland kan ha rätt och en fackman fel?
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
Peja: Ingen som har påstått det heller, såvitt jag vet. Att påstå att kunnigt och insatt yrkesfolk är bättre lämpade att ex avgöra vem som ska spela är nåt helt annat.
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
moment22: Precis, det finns ingen människa som alltid tar rätt beslut.
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
moment22: Många gånger så kan det till och med vara en nackdel att ha den insynen. Hur ofta ser man inte hur tränare låser fast sig själva i konstellationer, taktik och liknande. Ibland så är det en tillgång att se på saker och ting med nya ögon.
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
pjåtor: Jag tror det tar slut mot HV. Vi har haft otroligt svårt där i många år. Plus att HV är i bra form med 3 raka nu.
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
Huge: Det finns vidare en brist i att alltid hävda att kunnigt yrkesfolk har rätt. I fallet Bulan har han givetvis bäst FÖRUTSÄTTNINGAR genom kunskap och insikt att fatta goda beslut jämfört med ett fan på läktaren. Men det betyder inte att han ALLTID fattar rätt beslut ändå. Exempelvis kan närheten till laget, känslomässiga bindningar och bristen på fågelperspektiv vara en begränsande faktor. Följaktligen har läktarcoachen inte ALLTID heller fel. Världen är inte binär och inte ishockey heller. Låt folk diskutera och ha åsikter, bestämda eller vaga, väl underbyggda eller utkastade i affekt. Det är det som gör ett levande forum.
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
mk: Don´t you worry. Han måste bara få lite tid på sig för sin kommande meterlånga försvarsutläggning...
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
pjåtor: Ja det skulle ju inte sitta fel. Jag tror vi har en väldigt bra chans att göra det. Bättre än på länge. Fast det är ju en av våra "Mardrömsarenor" så lätt blir det inte.
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
Powerfade: Dags att vinna i Kinnarps det var ju ett bra tag sen så varför inte redan på tisdag . Jag tror på 9e raka 👊
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
JawKee: Ja Brynäs imponerar nu. Sex raka bortavinster vittnar om att inget lag kommer att ha någon större hemmafavör mot oss. Jag tror att det enda laget vi skulle ha det riktigt jobbigt emot är SAIK, just med tanke på det mentala. Det skulle även innebära längre resor och inte så många lokala supportrar som kan hjälpa fram oss heller.
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
Jag tycker brynäs ser ut att vara ett topplag nu! Vinst mot tabellettan, och dessutom hållt oss top 6 typ hela säsongen va? Ser riktigt bra ut! Första kedjan leverar, juniorkedjan med, egentligen alla kedjor! Alla visar vilja och kämpar på! Ser bäst ut i hela ligan. Ikonen har hjälpt till att byggt upp vårat powerplay från 0. Ser fram emot resten av matcherna. Jag kan se ett SM-Guld! Mannberg får väl bara kämpa på lite och förbättra sig.
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
Huge: Du vet att alla här är okunniga läktarcoacher men ändå frågar du. Varför?
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
Peja: Självklart ska vi lyfta fram juniorer! Jag tycker bara att man ska göra det med en viss försiktighet. Jag vill bara inte tillbaka till Sundlövs övertro på våra juniorer (säsongerna 12/13 och 14/15 framför allt). Därför tyckte jag Bengtzén gjorde rätt som värvade in mer rutinerade spelare i fjärdekedjan. Framför allt med tanke på vår skadeproblematik.
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
Powerfade: Jag tror faktiskt att du tystade Huge där😀😀
I övrigt så håller jag med på allt👍👍
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
Huge: Måste alla svar vara definitiva och empiriska? I så fall så kan du väl sätta dig och läsa i nåt lexikon istället.
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
SWEATT: Precis. Därför som jag frågade vettu, ifall det är nån kunnig som har ett tvärsäkert och definitivt svar....
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
Huge: "Frågan är väl isf om motståndet just igår verkligen var så väldigt bra och hur stor del i vinsten som Växjös blekhet och vår egen insats hade?"

Det kan vi omöjligen svara på. Vi är ju okunniga läktarcoacher.
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
Powerfade: He, he ja sant det du skrev, jag sållar mycket av det jag läser, det var väl någon häromdagen som nästan hotade en för att man visar sin glädje varje gång det blir mål...ja jag skiter högaktningsfullt i andra i det avseendet, jag är jag och jag visar min glädje öppet när vi gör mål sen jag såg min första match i Gavlerinken 1968.....ja det gäller att sätta sig i respekt nu alldeles precis lagom till slutspelet, för det kan lika gärna vara över efter efter 4 matcher i en kvart som det kan gå hela vägen....HV71 är inget guldlag i mina ögon, så jag tror på fin match med mycket mål faktiskt på tisdag innan jag åker mot min hemstad Gävle för att se matcherna mot Frölunda o Karlskrona och sen borta mot Leksand, en liten roadtrip :)
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
Leonardo: Så är det i alla forum och hos de flesta lagens supportrar. Vi har alla olika förväntningar. Att som supporter sitta och kräva saker köper jag inte. Det skulle vara som om Brynäs skickade ut mejl till alla medlemmar och tala om att nu MÅSTE ni komma på våra hemmamatcher annars är ni inga riktiga supportrar.
Ja de kommande matcherna känns spännande. Speciellt nästa match mot HV. Det gäller att sätta sig i respekt, ge sig själv en bra känsla inför slutspelet.
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
Huge: Jag förstår hur du tänker och resonerar i detta med forumet och vad folk skriver osv.
Men det är också därför det är just ett FORUM.
Ett forum där folk vill prata med andra om i detta fall sitt favoritlag. Där man vill surra om Brynäs i allmänhet.
Sen vad som är rätt eller fel hör inte hit överhuvudtaget.
Ska man däremot börja bli politiker så MÅSTE man däremot ha en jävla massa för att inte säga allt på fötter.

Men i detta fall så förstår jag hur du tänker med allt även om jag tycker du har fel.
OM folk här inne hade haft bättre koll/vetat bättre så hade nog den personen jobbat med hockey alt annan sport.
Vi är alla lekmän. Vissa gillar inte Felix, vissa gillar inte Mannberg, alla älskar Paille, alla älskar Lindblom.
Men i grund och botten handlar det om att man vill prata om sitt älskade lag - oavsett hur mycket man vet eller ej.

Däremot om man som du säger INTE ska vara en läktarcoach.. i det fallet anser jag att man är på den nivån att man inte sitter här inne utan har direkt kontakt med Bz eller Bulan med flera.
Men här inne anser jag att man får skriva exakt vad man vill, när man vill och hur man vill. DÄREMOT så har jag personligen jävligt svårt för personangrepp/personpåhopp så fort någon inte tar en puck, täcker skott, gör mål osv.
Det har jag svårt för.
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
Powerfade: Det är lika på varje Brynässida som existerar på FB, men å andra sidan vem har sagt att man måste älska alla bara för att vi råkar hålla på samma lag. Jag tycker det är upp till moderatorn att slänga ut folk, det har blivit en del sen jul :) Igår var Brynäs kliniska, nästan felfria och mkt nära att Felix fick hålla nollan :) HV71 och Frölunda tror jag får det tungt mot oss!!
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
JawKee: Ja det är ganska tröttsamt att läsa samma inlägg gång på gång. Men som jag skrev. Ordet är fritt och jag tror det är mindre dåligt med "tjat" än en tyst bok.. Tjatet tenderar ju oftast att komma igång när det är uppehåll.
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
Är det inte ganska tröttsamt för vissa av er här att hela tiden försöka bevisa att ni har rätt och vet mest? Vissa verkar inte kunna acceptera andra människors åsikter utan MÅSTE hela tiden ha RÄTT. Ha lite respekt ;)
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
Huge: Det är ändå ganska enkelt Huge. Detta ÄR och kommer alltid att vara ett forum för lekmän. Vissa har mer kunskap än andra. Men detta är sekundärt i det här fallet. Vill man tycka så är det här man ska göra det. Och är det så att du har svårt att köpa det så är det helt i sin ordning. Men att hela tiden peka på "kunnigt yrkesfolk" hit och "kunnigt yrkesfolk" dit så blir diskussionen ganska dålig. Att sitta här och kräva empiriska bevis för allt som skrivs är inte bra för nivån här i boken Om du tycker att någon skriver nåt som du inte alls håller med om så GÅR det att ge fan i att bemöta det. Och OM du ändå vill bemöta det så BER jag dig att bemöta det utifrån DIN PERSONLIGA uppfattning, inte på vad Brynäs har gjort eller inte gjort. Det är liksom det som är essensen med det här forumet.

Jag värnar inte om vem som har rätt eller fel. Jag värnar om rätten att få uttrycka sin åsikt utan att bli påhoppad och satt med olika epitet.
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
Peja: Frågan är väl isf om motståndet just igår verkligen var så väldigt bra och hur stor del i vinsten som Växjös blekhet och vår egen insats hade?
Nånstans mittemellan, skulle jag tro....
Ändå otroligt vad bra framförallt Oskar och Ölund är, den senare ser redan nu ut som en rutinerad och fullfjädrad SHL-spelare av hög klass.
Orkar inte nämna alla andra som också bidrar till att det ser riktigt intressant ut för dagen. Om vi ska dra fram nåt negativt så är det väl att Bulan har angenäma
problem med att sätta ihop laget när både Bertilsson och Nick är tillbaka.
Med fortsatt fint spel och lite hjälp på traven har vi faktiskt hugg på förstaplatsen, vem fan trodde det i slutet av januari....
Kommentera

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
Zappaholic: Munkas och Clarence satt nog på nån dyster lokal och deppade tillsammans efter vinsten. Vänta bara till vi torskar igen, då lär dom dyka upp lika säkert som amen i kyrkan...
Kommentera

« · 1804155 · »