1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740112 inlägg · 7967 ämnen

VF-BIF

VF-BIF
Louvi är skadad igen mycket tråkigt men vi får se det som är positivt nämligen att Floberg får chansen. Hoppas han tar den. Kösa tränar för fullt och kanske är med mot Luleå det verkar som det enda det hänger på är kondition och inte knät även detta får ses som positivt.

Det är för många här som bara ser allting svart eller vitt. Efter varje vinst SM-guld efter varje förlust allsvenskan.

Tror på en tät match med BIF seger i sudden där Sjödin trycker till.

Sv: VF-BIF
Lunkan: Jag håller med dig Lunkmaster...

Alltför många är lite för digitala i sitt tänkande här. Antingen ettor eller nollor...

Ang. matchen ikväll så tror jag nog att Brynäs behöver en bra start för att kunna hänga med, blir nog svårt om Frölunda får ett par mål att gå på. Bara att hoppas att det stämmer lite bättre än vad det verkade göra mot DIF...

Brynäs har lätt för Frölunda i Scandinavium. Vi vinner med 5-3! Nyllet hänger två. 10.258 på läktaren. På presskonferensen efteråt får Brynäs vassa offensiv beröm av Evensson. Esko menar att "vi kan bättre". När Brynäs lämnar Scandinavium för att ta in på Scandic Hotel Crown börjar det duggregna.

Ram håller nollan och grapparna tar en komfortabel 4-0 seger. Inget snack om den saken eller?

micke: Önskar du har rätt dock har jag en annan känsla i kroppen inte lika behaglig. Var det inte i motsvarande match i fjol en viss Jeff.W debuterade?

Lunkan: Det borde ha varit på slutet av oktober?

Lunkan: www.brynas.se/nyheter.asp?nyhet=168

Hoppas resultat blir det omvända bara...

I förra mötet mot Dif var jag bokstavligt talat ute och cyklade! Men tar nya tag och försöker sia något om kvällens drabbning. Har för mig att "Tigrarna" gillar att spela borta mot Frölunda (rätta mig om jag har fel). Hoppas att Esko matchar laget rätt mot Frölunda i kväll, så de orkar stå upp i 3 hela perioder. Gör han det på ett bra sätt så vinns nog matchen med 2-4. Mitt utgångstips är alltid att Brynäs gör fler mål än sina motståndare.

Japp. Powerplay för BIF. Hoppas man tränat lite på det nudå...

Brynäs går in och dominerar direkt! Niklas Andersson utvisad 2 min.

Ramen verkar ha börjat bra iallafall, ett par räddningar med plocken i boxplay. Hörde att Frölunda kör med Lundqvist i kassen.

Puck oxå... :( *censur* dagiskedja.

Brynäs BP- och PP-spel modell 02 tycks vara av lågvattenmärke. Nåja, sillstryparna på bortaplan är väl ingen måstematch direkt. Luleå på torsdag däremot måste vi ta.

Suck vilket svagt anfallsspel Brynäs har. Det finns helt enkelt inga självklara målskyttar i laget. Snälla Jonas Soling, bli hel igen! Annars tycker jag att grabbarna åtminstone ska ha en viss heder av att hålla i matchen ikväll. 1-2 är ju inget man hoppar över balkongräcket för i alla fall. Men nu måste det bli seger på torsdag!

Undrar förresten vad Esko menade med aktiv hockey.....

Bright: det är väl inte så svårt att göra mål på dif

« · 125861