Brynäs IF

715104 inlägg · 7953 ämnen

Viitakoski lämnar Brynäs

« · 604571 · » Till forumet


Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
Och ja, jag halka till på t:et så de vart 2. Jag kan stava...
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
Clubsport: Vadå vill Vesa sattsa på ungdomen eller vad menar du?
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
Känns lite surt att Viitakoski lämnar, men det är å andra sidan svårt att vara sur på att han vill satsa på ungdomen. Och därmed kan man utläsa att det inte blir nått nyförvärv...

Läste nån krönika att Boorken alltid gör sig av med nått etablerat namn i varje klubb han är i. Men rör inte våra andra gubbar nu bara!
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
wap.hockeysnack.com
Här hjälper man till som Farsa på stan" när man behöver vara "farsa på HS" Detta är f-n det bästa jag har gjort sedan jag blev utkastat från Lunarstorm ;-)
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
Wow, man är borta från hockeysnack fem minuter och plötsligt är Viita borta.

Som alla andra hade jag en initial reaktion. Min var att det var synd att han försvann. Men jag är inte dummare än att jag fattar att det ligger något bakom det här. Oavsett om det är från Viitakoskis håll eller från lagledningen som initiativet kommit så tror jag att Boork tänkt över det här innan han bestämde sig definitivt.

Det som kanske märks bäst och som nästan gör mig lite ledsen är att vi Brynäsare är så sårbara, och då menar jag inte på planen utan jag pratar om oss, fansen.

De senaste åren av motgångar har satt sina tydliga spår och det är med tungt hjärta jag känner att hostiliteten/frustrationen ökar flera snäpp så fort någonting inte går våran väg.

Är vi inte starkare än så här?

Jag VET att alla riktiga Brynäsfans står bakom BIF även i motgång och så även den här säsongen om så behövs. Vi stöttar laget och älskar varenda litet mål vi får se produceras. Med det inte sagt att man ska svälja allt som slängs vårat håll och bara nicka med huvudet, tvärtom! Det är tillsammans vi gör våra röster hörda och får förändringar, både i Gavlerinken och utanför. /END BRANDTAL ;)

Tillbaka till Viitakoski. Blir vi bättre eller sämre utan Viita? Jag har svårt att avgöra det. Men det faktum att jag har svårt att avgöra det gör att jag lutar åt att vi kommer att klara oss bra även i fortsättningen. Med "bra" menar jag att vi har slutspelsplats som mål och jag tror att vi klarar det.

Att ifrågasätta spelare är det enklaste man kan göra förutom att ifrågasätta en tränare, det är ju de som ska prestera det vi vill se. Jag tror de flesta är överrens om att Boork har gjort ett gott jobb hittills och att han har mött fansen med respekt och kommunicerat på ett sätt vi inte sätt på länge från Brynäshåll. Jag ser ingen anledning att ifrågasätta hans omdöme efter 14 omgångar trots att det varit riktigt tungt den senaste tiden. Då återstår spelarna. Även där kommer Boorks omdöme in i bilden då det är han som har bäst uppfattning om hur de presterar då han givetvis sköter träningarna.

Summan av det hela blir att jag litar på Boorks omdöme, därför litar jag även på att rätt beslut blev taget i frågan om Viitakoskis fortsatta spel i BIF.

Slutligen så vill jag bara skriva att jag tror på seger imorgon (öhm, idag) och att jag hoppas att det blir en lika fin stämning i klacken som det var mot Mora. Då går inte ens LHC säkra i Gavlerinken.

God natt kära Brynäsvänner. :)
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
munkas: Har tanken slagit dig att Dackells ROLL i laget inte är att producera framåt? Jag ser ypperligt från min plats.

Wahlberg har en hel del att bevisa för mig, fortfarande. Hans produktion har tagit honom till toppen av Brynäs interna skytteliga, frågan kvarstår dock, är det en merit?
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
Bissett19: Cult of Luna är Sveriges bästa band nu vet ni det godnatt på er hockeydårar
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
Lunkan: Visst är det mycket kultur i ett land som inte har fler invånare än Malmö, jag antar att du såg samma program!
Och ett fotbollslag som slåss om VM-biljetter, med låg framgång visserligen.
Men hade Malmö FF vågat VM-kvala?
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
bradberry: Okej då,Black Jack är väl bättre då!!

Överklassfikusar??Lågt Lågt Lågt!!

Men fel av mej o börja joddla musik nu,men Kent är Sveriges bästa band!!
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
Bissett19: MEN FY FAN! Moderator ta bort!!!!! Att smutsa ner detta forum genom att skriva om ngt så värdelöst som Kent. Självgoda jävla överklassfikusar som tror de är bäst i världen på vad de gör. Fick jag inte på mig mina blå jävla jeans så inte fan skulle jag skriva en låt om det ;-) Mår illa av att tänka på det där bandet. Det värsta är att de lurat en halv jävla nation att tro de är bra. Nej över till hockey igen nu va? :-)
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
micke: samma rink som mig då GGIKs hockeyskola tror jag var med i Liverpool. Men en viss Micke Lind var med och förstörde för alla andra ....
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
Lunkan: Jocke Berg Jocke Berg Jocke Berg....................
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
Lunkan: Äh, särskilt aktiv var jag inte ens när jag var "aktiv". Det jag minns mest är bara vilken obeskrivlig smärta man hade i fötterna efter att ha haft dom inforcerade i ett par skridskor i 60 min. Tror inte mina fyrkantiga fossingar är skapta och att tränga in i ett par smala grillor. Min "hemmaplan" var trots allt Nynäs månskensrink och trots att man kände de historiska vingslagen hjälpte det inte ett dugg. :)
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
Bissett19: det ska va isländsk musik idag Kent har mycket att lära
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
:Kent rockar fan tokfett,fem nya låtar släpptes idag::


- Flen/Paris
- Vi mot världen
- Dom som försvann
- Ansgarn & Evelyne
- Månadens erbjudande


Iofs handlar det ej så mycket om hockey,men vicka låtar,man får ståpäls ,trots Brynässvacka!!
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
GävleLasse: Skärpning nu Lasse! Jag vet att du och jag sitter på samma sida i rinken så sådan stor skillnad kan det väl inte vara? Det som dock talar för att du inte ser matcherna lika bra som mig är att du sitter längre ifrån. Jag vidhåller att Wahlberg tillför mer än dackell! Du kanske kan lägga ut en omröstning här på forumet? Skulla vara ganska intressant att få veta hur andra upplever det. Kan oraklet Munkas ha fel??? Nä......
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
micke: då är du ju fortfarande aktiv i mina ögon. Mitt ända mål är att proppa en gammal polare hoppas jag hinner ikapp bara och att klubban kan funka som glidande rullator! Kul ska det bli hursomhelst. Synd bara att man missar drabbningen på sätraåsen (heja Keb)
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
munkas: Lind har nog levererat passningar, problemet är att dom inte omsatts i mål, han har även bränt en del feta chanser själv. Men det kommer att lossna.
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
rafalski: Lahti? Då får vi minst ett mål bortdömt i morgon...
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
rafalski:
kom ihåg han alltid dömmer bort några mål för oss hemma så ..
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
Lunkan: Själv har man inte stått på ett par grillor på över tio år, och redan då var man usel. Kunde inte åka baklänges eller svänga åt höger, och försökte man sig på ett slagskott dratta man på arschlet. Hockeyspelare har min fulla respekt som du kanske förstår :)
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
WarhawK: Inte ens Lahti kan stoppa Brynäs imorgon :-)
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
rafalski: Så kanske är fallet...Hur som helst ser han jävligt taggad ut på isen. Boork kanske skulle behöva plocka fram blåslampan, modell magnum, och blåsa liv i de andra gamlingarna också...Lind har sett medioker ut hittills. Vad har egentligen hänt med det forna passningsgeniet?
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
munkas: Finns det två Brynäs? Lever du i en parallell värld som oss? Wahlberg har varit en besvikelse så här långt. Med en tekningsprocent på under 50, även ofta bortplockad från tekningar. Han produktion framåt har uteblivit, slarv i mittzonen hans signum. Glöd? Nej jag tycker inte att han har tillfört vidare mycket så här långt.

Dacke drog på sig en jävligt billig utvisning i offensiv zon nu senaste, en utvisning som domaren senare har fått en hel del kritik för.

Men spelarna som producerade förr gör inte det, det är ett problem. Ett problem som man hoppades att Sundlöv skulle värva bort i år. Ingen av de nya forwards som tillkommit har proucerat vidare bra. Till en början såg det lovande ut men nu är det de gamla som stått för den lilla produktion som åstadkommits. De har fallit tillbaka i gamla spår. Molin är en av Brynäs mest nyttiga forwards som jobbar och sliter varje match. Okej, han är inte den Molin vi helst vill se men han gör ändå ett fullgott arbete.
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
Lunkan: Kan även vara Boorken i Zorrodräkt.
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
rafalski:
Tror vi kan glömma 3 pinnar imorrn såg att mästerpajas Lathi ska dömma så då är det lört på förhand ju
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
Lunkan: Hårfin skillnad.
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
rafalski: tack pucken är rund och svart va?
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
Lunkan: dock inte i BIFs A-lag utan med ett gäng A-lagare
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
Lunkan: Lycka till !!
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
rafalski: bättre än man kan tro hoppas för övrigt som er övriga att V.Vs petning fungerar som en rejäl väckarklocka. För övrigt skall jag göra comeback i rinken i morgon (dvs spela själv) det var väl ca 20 år sedan sist.
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
munkas: Wahlberg är inte spelsugen utan rädd, den sk Fleming/ Boork effekten.
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
Lunkan: Isländsk musik, mmm..... vattnas i munnen.
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
GävleLasse: Om man ska välja mellan Wahlberg och Dackell så väljer jag absolut Wahlberg. Dackell har väl inte mycket att tillföra defensivt? Han kan ju varken åka skridskor eller tacklas! Senast åkte han ut för hakning i offensiv zon mot frölunda, jävligt nödvändigt...Wahlberg visar lite glöd i år och verkar spelsugen, helt klart bästa forwarden så här långt. Sen tror jag knappast Dacke får så dåligt betalt heller, frågan är om han är värd dom pengarna...
Senast han var i Brynäs var han ju för fan kung på isen! Offensivt!
Om alla som förut producerade framåt , typ Molin, Dackell och Lind nu istället fått en defensiv roll vilka har man då tänkt ska göra målen? Aarnio och Miettinen?
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
GävleLasse: Fan vad ni snackar hockey härinne !! ingen som uppmärksammat att det är en kanondokumentär om isländsk musik på tv ....för övrigt var det här mitt 1a inlägg på länge (typ 483 minuter) men jag har bevakat.
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
GävleLasse: 3 pinnar imorgon vore en bra start, vi får ju trots allt inte glömma Boorks målsättning inför säsongen, bättre än elva.
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
rafalski: Ja kanske det, men då får han nog visa lite bättre resultat än han fått laget att prestera framåt så här långt. Sen får vi se hur pass långt "maximalt av laget" räcker...
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
GävleLasse: Tror knappast att Boork eftersöker mer oro i laget än vad som redan finns. Han har nog informerat laget på ett sätt som gör att laget svetsas samman. Vi får trots allt inte glömma att Boork är en stor psykolog i fösta hand. Han om någon kan få ut maximalt av laget.
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
rafalski: Ja NHL borde får 2 minuter för "Spelarförstörande moment" ;)
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
GävleLasse: Hata NHL :-)
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
rafalski: Jag kommer även jag ihåg honom från tiden innan, men som du säger, åren i NHL har satt sina spår, och det syns på hans agerande, både på träning och match.
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
rafalski: Ja det är bara att hoppas att megapetningen av Viitakoski skickar rätt signaler. Det kan även slå fel så att det underbygger ännu mer oro i laget.

Jag håller med till viss del angående N.A men han tillförde ingenting i offensiven när han spelade. Därför gjordes det förändringar. Men med facit i hand så kunde han gott ha spelat vidare, helt klart.
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
GävleLasse: Jag är så pass gammal att jag kommer ihåg Dackell innan NHL. Han var en sniper med bra klipp i skridskoåkningen, åren i NHL har gjort honom till den defensivspelare han är numera.
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
GävleLasse: N.A borde aldrig skickats iväg, skönt om han skulle få chansen igen. Vitamininjektion/ revanschlusta, så tror jag att Boorken kommer att få ut betydligt mer av manskapet imorgon.
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
munkas: Dacke sitter säker. Är du en av dem som går runt och tror att Dacke är en måslkytt? Han användes nästan enbart i boxplay under sin NHL karriär. Han är ruggigt nyttig i defensiven, ja Rodrigues, vi behöver en defensiv med ;)

Däremot så kan man önska mer av både Lind, Wahlberg, Almtorp, Månsson, Miettinen, Spets, Malmström, Danielsson och de andra....
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
rafalski: En Viitamininjektion? ;) Förhoppningsvis så finner vi en hel del revanschlusta hos Brynäs. Det finns en chans att N.A spelar med Brynäs imorgon, för han spelade inte kvällens match med Almtuna.

Jag hoppas verkligen att både Lavins och Kupan är med även de.
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
Jaså, Vesa blev utröstad?
Då är det nog hög tid för Dackell att också provpacka väskan för han hänger nog ganska löst inför nästa öråd...
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
GävleLasse: Jag tror att Brynäs kommer göra en riktigt bra match imorgon, sen får vi se om det räcker. Viitakoskis sparkning kanske är den vitamininjektion som behövs just nu.
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
70 Rodrigues: Hehe, nej nu har de ju vilat några matcher...Nu blir det pang på Soling som gäller...

Jag hoppas bara att klacken fokuserar på att stötta Brynäs istället för att stå å kasta en massa skit på Soling.
Kommentera

Sv: Viitakoski lämnar Brynäs
GävleLasse: "Ett tufft sätt" då måste dom ju börja tackla och använda kroppen, det är väl ändå för mycket begärt :-)
Kommentera

« · 604571 · »