Brynäs IF

713966 inlägg · 7953 ämnen

Widing till Nashville

« · 721426 · » Till forumet


Sv: Widing till Nashville
Gusten: Vad är det som säger att inte Sundlöv kollar runt och har kontakt med olika agenter efter forwards? Jag tycker Sundlöv gör helt rätt i att vänta tills EFTER den 15:e Juni. Att sätta igång och signa nu så riskerar man att lika snart bli av med den nya spelaren, för jag hoppas vid gud att de som ersätter Almtorp och Widing är bättre eller i alla fall likvärdiga med Widing och Almtorp.

Nej sondera terrängen, avvakta tills efter den 15:e Juni och sedan värva.
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
70 Rodrigues: Klart som fan det blir en breddning OM det blir nån ersättare.
Jag har aldrig varit nåt fan av Almtorp (nu kanske vi kan vinna lite tekningar iaf) och inte heller Widing(förutom farten och intensiteten och att han stod upp bra i slutspelet) med sina skridskoskenor som verkar fodrade med halhet, maken till nervvrak vid målsituationer, dåligt spelsinne mm.

Men när man tappar ett par "tredjekedjespelare" så får det konsekvenser, fjärdekedjespelare blir tredje och bänknötare blir ordinarie osv.

Pelle: Håller med angående B-vm vs Brynäs, det är med blandade känslor man såg Bäckis göra internationell debut. Man var både stolt och rädd för det som förmodligen händer efter draften.
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
Pelle Borås: INGEN av de Brynäsare som lyckades så bra i landslaget under VM har lämnat klubben än...

Kan du utveckla ditt enastående resonemang? Måste det till landslagsspel för att man skall dra? Jag tycker det är bevis nog att både Widing och Almtorp dragit att så INTE är fallet.
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
Pelle Borås:
Nja, sådana stjärnspelare är väl de du nämner (inkl Widing) inte trots allt ; )
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
Enligt en del tidigare resonemang här i forumet är det ju bra reklam för Brynäs om många spelare lyckas i landslaget och/eller blir NHL-proffs, och att det automatiskt skulle göra Brynäs mer attraktivt även hos bra spelare som inte (ännu) räcker till för NHL.

Då är det väl bara för Sundlöf att sätta sig på rôva och vänta på att stjärnorna ställer sig på kö utanför kansliet.

Tyvärr. Jag känner bara att med Widing, Almtorp, och snart Bäckis och Honken på förlustlistan så har vi plötsligt dalat 2-3 placeringar i nästa års tabell mot om de hade varit kvar.

Jag tycker fortfrande det är skit att brynäsare lyckas i landslaget och att de spelar där över huvudtaget.
Mitt hjärta tillhör Brynäs. Det enda resultatet av ett vm-guld är att vi tappar nyckelspelare. Och några ersättare verkar ju inte vara på gång direkt.
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
Gusten: Tror att Sundlöv kommer att värva någon men efter den 15 juni, frågan är om den värvningen blir en förstärkning eller som det brukar bli en breddning. Hoppas verkligen att Sundlöv gör allt för att plocka Tarvainen, skulle inte sitta helt fel, ja, jag vet, men man kan väl få drömma iaf :-)
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
70 Rodrigues: Vi ser just nu BAKSIDAN med att ha en bred trupp. Vips så är Spets, S.Karlsson, Herman och Gynge ordinarie UTAN att behöva konkurrera/kämpa för platserna.

Jag tror fan att Sundlöv hamstrade på sig ett gäng marginalspelare extra pga planerad långsemester i sommar...han brukar ju gnälla på att det är så mycket att göra.

Men tyvärr så anser väl ledningen att Widing och Almtorp inte skulle tillföra nått nästa säsong, det är väl enda anledningen till att dom inte ersätts.
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
Gusten: Vi har 2 bra centrar i "Bäckis" och Lind och det håller inte med endast 2 st, Sundlöv MÅSTE ut och värva, inget snack om sacken!!
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
Falken: "När jag slår upp tidningen imorgon vill jag läsa att Sundlöv ska ut och jaga ersättare. Annars blir jag riktigt besviken."

Saxat från GD:
"- Vi har fortfarande fyra stycken i "Bäckis", Micke Lind, Sebastian Karlsson och Mads Hansen - det är inte säkert att Almtorp skulle spelat center kommande säsong. Men en ny forward kan det säkert bli framöver, även om vi inte kastar oss ut och letar direkt. Det är ingen panik."

Nån som är förvånad???
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
jaha, nu va de Almtorps tur och dra då..
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
Falken: Sedan följs det av nåt i stil med "Ja men han har ju spelat i NHL och varit över, hur dålig kan han vara?"

Tänk vad fort det går att gå från "Breddspelare" till "Intressant nyförvärv", och det utan att ha utvecklats i en "skyddad verkstad" hemma i trygga sverige ;)
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
GävleLasse: "NHL-spelare klar för..."

Merit: 1 NHL-match.
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
Falken:
det var ju lite snack i media då efter han varit på rookiecampen att dom trodde att Kings skulle ha nå kryphål som gjorde dom inte behövde släppa tillbaka han till SSK som dom hade lovat att göra
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
Ambroo: Ja och sedan kommer de tillbaka till ES och är så jävla hypade av anhängare till klubbarna.. Kolla killen har spelat i NHL woooow!

känns det igen?
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
WarhawK: Hm, okej. Tyckte väl att det var lite konstigt att han var kontraktslös, men då var det ju inte så. Tack för informationen.
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
Falken:
Han står under kontrakt med LA kings vilket han skrev förra säsongen men dom gick med på låna ut han och låta han spela den säsongen i SSK
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
Vore inte Anze Kopitar något att värva som ersättar till Almtorp? Ung, duktig spelare och så vitt jag ser är han kontraktlös. Helt klart intressant.
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
GävleLasse: Visst, det finns undantag, men det är mer regel än just undantag att man blir fast i hissen för att så småningom åka hem till Europa igen efter några halvsunkiga år och det med en kommentar som "Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig det, men..."
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
När jag slår upp tidningen imorgon vill jag läsa att Sundlöv ska ut och jaga ersättare. Annars blir jag riktigt besviken.
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
GävleLasse: Har svarat på det i Luleås gästbok...

Vad vill du kalla dem då? Jag idiotförklarar ingen, nu får du ge dig! Tycker dock det är högst anmärkningsvärt att dessa killar får chansen därborta och jag tror inte mer än ett par-tre st säger emot...
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
Ambroo: Vad är det som säger att de inte lyckas i NHL/AHL? Det finns många exempel på spelare som inte gjorde mycket väsen av sig i ES och har gjort sig en bra karriär i NHL som rollspelare.

Du inser väl att du sitter och idiotförklarar NHL's samlade scoutkår med dina "breddspelare".
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
GävleLasse: Nej, det gör det inte. Widing hade en bra spelstil men gjorde inte speciellt mycket framåt. Nu gäller det dock att ersätta både Widing och Almtorp på ett bra sätt. Nu vill jag se att Sundlöv värvar minst en riktigt bra spelare, helst en sniper. Sedan tycker jag inte det skulle skada om den andra vore en tuff speltyp.
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
GävleLasse: Det borde inte minst vara en väckarklocka för alla unga talanger/breddspelare där ute... Är pengar mer värda än en trygg miljö och en vetskap om att utvecklingsmöjligheterna är större här hemma än där borta?

Hua, jag mår illa av det datumet...minnns TIK ifjol! Om elitserien ska sugas ut på den här typen av spelare så är det illa då dessa fyller en funktion som är nästintill lika viktig som topparnas.
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
Falken: Sant... men nu är det inte jag som har gått ppå det här millenniets största practical joke och gått på att Spets skulle vara en bra spelare som håller för ES ;)

Visst finns det spelare som man hellre sett försvinna istället för Widing, men bara för att det finns sämre spelare i Brynäs gör väl inte Widing till en BRA spelare.. eller?
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
GävleLasse: Ja, men är verkligen Widing den man ska ta bort då? Finns en del andra alternativ som tar upp platser som jag tycker spetkompetensen skulle haft istället.
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
Falken: Men Widing? Brynäs har ju inte annat än den spelartypen. Brynäs behöver spetskompetens, playmakers och målskyttar... 1 mål och 1 assist på 11 matcher imponerar inte på mig... Att han sedan var bra ett par matcher i slutspelet spelar ingen roll, man måste se på helheten.
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
Ambroo: Det må vara som du säger. Men som det är så tycker jag att Almtorpaffären borde vara en väckarklocka. Jag tar inte nånting för givet innan den 15/6
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
GävleLasse: Widing ser jag som en förlust då jag verkligen gillade hans spelstil. Almtorp kan man ersätta tämligen enkelt, men sedan gäller det att verkligen ersätta honom/dom också.
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
Falken: Jag gråter inte över att Almtorp och Widing försvinner... Bara nu Sundlöv kan omsätta detta "bakslag" på ett positivt sätt och FÖRSTÄRKA truppen. Då kan Brynäs gå vinnande ur denna soppa.
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
GävleLasse: Jag är ledsen över att göra dig besviken, men Hahl nappar endast på ett envägskontrakt som ger fina dollars och som kan garantera mer än 5-10 minuter per match, vilket i hans fall inte är aktuellt.

Han har redan nobbat såväl Schweiz som Ryssland pga att han vill vara garanterad speltid och i TIK är han uttalad förstecenter, så hans 2 år där är inte signade i väntan på nåt bättre, om det nu inte blir oändligt mycket bättre vill säga...

Däremot har du rätt angående rädslan av att bli av med "breddspelare", det sticker ju bevisligen så fort det får en hyfsad bonus.
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
Falken: Almtorp klar nu enl UNT
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
Det här börjar kännas allt annat än bra. Nu har vi tydligen förlorat både Widing och Almtorp samt att Honken och Bäckis lär vara högaktuella för spel i NHL. Sedan om nu Almtorp får kontrakt, vad kommer då i framtiden?

Sundlöv måste skaffa ersättare, annars håller det inte.
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
65selander: Det är många som tvår sina händer över att Brynäs trupp har drabbats av ett virus kallat "tio små negerpojkar". Med tanke på att en spelare som Almtorp får ett kontrakt så finns det belägg för att ALLA lag ligger i riskzonen. En fågel viskade att Riku Hahl är på gång över ;)

Och med tanke på att Almtorp fått chansen så skulle ju inte det vara en omöjlighet.
Kommentera

Sv: Widing till Nashville

sylf: Inget om om Almtorp, hyfsad i Brynäs men två år hos Oilers??

Undrar om pengarna är slut eller om det sitter någon lotto miljonär i Timrå och köper spelarna till NHL eftersom dom vill inte att storebror skall vinna över dom?

Kan Almtorp få kontrakt så kan nog Månsson få ett också.

Kommentera

Sv: Widing till Nashville
Gusten: He,he,he..

Den gode Andreas har numera lagt rören på hyllan och är 2:e tränare i Växjö Lakers. Har förövrigt beskådat hans säregna trippande skridskoåkning och svepande indianare från egen zon ett flertal gånger de senaste åren.

Glöm dock ej bort vem det var som sänkte LHF i sudden våren '99.

"Björnjägaren från Oskarshamn" vore ett lämpligt smeknamn.......
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
JanT: Jag hörde att Custemo väntas skriva på ett envägskontrakt med Toronto senare i veckan.
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
Huss: Jens Karlsson skulle i mina ögon vara en ypperlig ersättare till Widing. Kanske inte lika snabb på rören, men har sannerligen den rätta inställningen och kan definitivt spela fysiskt. Har även producerat i nivå med Widing den gångna säsongen.

För tillfället känns det som om vad som helst kan hända efter det att Widing och Almtorp försvunnit. Almtorp till NHL?! Obegripligt......
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
Db_04: Så var det ja, merde...
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
Huss: Jocke Eriksson är klar för LHC...
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
JanT: Skulle väl vara Nick Angell då....
Kanske läge för storebror Karlsson och varför inte SSKs förra målspruta Joakim Eriksson. Han bröt väl kontraktet med sin finska klubb?
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
JanT: sunkan skulle inte va helt fel :) mer utbildningsbidrag :)
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
sylf: Det kanske är så enkelt att "mormor" kännt till intresset för Widing och Almtorp och värvat därefter (= 15 forwards). Frågan är då vilken back som kommer att försvinna?!
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
prosten: Fan grabben på femman igår kväll hade en pung som vägde mer...men det KAN ju iofs ha varit Theo Fleury :)
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
sylf: 14 kilo alltså...?
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
westerlind: . "Näslund fick kämpa ca fem år innan han lyckades slå igenom"

Att han överhuvud taget slog igenom är ju en gåta.Men omgiven av sumobrottare som banar väg så funkade det.

Själv kommer jag mest ihåg honom när han spelade i Pittsburgh,och låg på isen och grät efter att ha fått stryk av en kille som var 1,37 lång och vägde 14 kilo.
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
Ambroo:
Jag håller med dig. Kolla t ex dina älskade vänner i Övik: Markus Näslund stack så snart han fick ett kontrakt, Foppa var klok och väntade. Näslund fick kämpa ca fem år innan han lyckades slå igenom, Forsberg blev stjärna direkt.

Einsteins slutsats: Kanske det är bättre att vara stigande stjärna bland kompisar i sin svenska klubb än att vara bänknötare bland illvilliga konkurrenter i ett farmarlag?
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
Teppo: Jamen absolut, se bara på oss i TIK ifjol;-)

Tror snarare att det är intresset från spelaren själv som avgör. Om bryr han sig om sin utveckling så stannar han, men bryr han sig bara om pengar så drar han...
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
Teppo: nja så många ska då knappast vara aktuella för att dra....

Möjligtvis Månsson och Angell ...

Jag tror ni max tappar Almtorp, Honken , Bäckis och Widde...


Tror inte dom andra lagen tappar så jättemycket heller
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
Db_04: Drar Almtorp så måste väl rimligen Honken, Bäckis, Månsson, Malmström, Salmonsson, Angell, Hulkkonen, Lavins vara nära kontrakt också.

Känns som dödsstöten på så kallad framtidssatsning med yngre spelare inom svensk hockey. Den som satsar kortsiktigast på äldre föredettingar vinner sm.
Kommentera

Sv: Widing till Nashville
96 Artisten: Jaha,det många av oss vetat en tid har nu blivit offentligt.Almtorp till Oilers....Vet inte om det säger mest om Honom eller NHL som liga.
Kommentera

« · 721426 · »