Inlägg: 2030796
Svarskommentarer
Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Samsung: Henrik Larsson verkar befinna sig i något slags mellanskikt mellan SHL och Allsvenskan. Pratade med en spelare som lirat i både SHL och Liiga de senaste åren, enligt honom är Liiga klart sämre än SHL, men klart bättre än Allsvenskan. Dock närmare Allsvenskan än SHL, enligt honom. Det är nog helt rätt nivå för en spelare som Larsson.
(Nej, det var inte Larsson eller John Persson som jag pratade med)
Sportnisse: Jaga guld med Rögle eller jaga play-in med Brynäs. Vad hade du själv valt som spelare?
(Nej, det var inte Larsson eller John Persson som jag pratade med)
Sportnisse: Jaga guld med Rögle eller jaga play-in med Brynäs. Vad hade du själv valt som spelare?
Som tröst kan jag säga att Henrik Larsson har 31 pinnar på 46 matcher i bottengänget tps.
Och nått lika illa , Så har juhamatti Aaltonen 36 poäng på 45 matcher i bottenlaget pelicans.
Så vet inte om man ska dra för höga växlar på liiga.