Brynäs IF

712747 inlägg · 7953 ämnen

I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården

2030838 · » Till forumet


Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Samsung: Henrik Larsson verkar befinna sig i något slags mellanskikt mellan SHL och Allsvenskan. Pratade med en spelare som lirat i både SHL och Liiga de senaste åren, enligt honom är Liiga klart sämre än SHL, men klart bättre än Allsvenskan. Dock närmare Allsvenskan än SHL, enligt honom. Det är nog helt rätt nivå för en spelare som Larsson.

(Nej, det var inte Larsson eller John Persson som jag pratade med)

Sportnisse: Jaga guld med Rögle eller jaga play-in med Brynäs. Vad hade du själv valt som spelare?
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Charles: jag skrev för en månad sen att desousa var på marknaden. Men är ren center så kanske inget för oss. Tycker han har spännande poängsnitt i ett skit gäng iaf.
Som tröst kan jag säga att Henrik Larsson har 31 pinnar på 46 matcher i bottengänget tps.
Och nått lika illa , Så har juhamatti Aaltonen 36 poäng på 45 matcher i bottenlaget pelicans.
Så vet inte om man ska dra för höga växlar på liiga.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Rumpelstiltskin: Tror inte vi svenskar är så förskräckta av slagsmål. MMA är ju tillåtet i Sverige och har blivit en stor sport på kort tid. Är själv intresserad av boxning, som ju är fighting på helt annan nivå än när två adrenalinfyllda hockeyspelare slungar slag mot varandra under 20-30 sekunder.

Tycker däremot inte att slagsmål hör hemma inom hockey, och det är definitivt inte en del av svensk hockeys DNA.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Peja: det är hockeyns DNA. Så är det. Oavsett om man är svensk och tycker det är otäckt.....
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Brynäsgubbe: Exakt - Öhlund och Desch har ej levererat som förväntat och måste bytas ut till kommande säsong om det hela skall lyfta. Molin kan jag tänka mig ha kvar i en andraformation. Till detta behöver en "total makeover" göras på backsidan. Samtliga fyra backar med utgående kontrakt bör bytas ut (Norin. Kilström, Ersson och Lundgren). Av övriga bör Brodecki/Blomqvist erbjudas nya kontrakt. Fler producerande kedjor och bättre backar!
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Charliejfz: Haha ja jo det hade ju varit nått. Inte särskilt troligt att han skulle gått till oss dock.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
bifsydväst: Ni får lägga bud på Curran… men tror han är klar för KHL
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
majk: Vi behöver en till kedja som kan producera, för gör inte förstalinan det blir det inga mål öht.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Charles: Förbannad bli man ju.
Men visst, jag anser fortfarande att det är en back (eller två) vi behöver mest..
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
munkas: Behöver han verkligen kunna det? Lex #66.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
munkas: Inte spelat sen U15-tiden. Men kanske kan peta Alcén?
Ni har ju precis värvat en forward. Dessutom ytterligare en forward tidigare under säsong.
Dock är det väl backsidan som ännu en säsong är felbyggd. Fel spelare lämnade(Gunderson och Bertilsson) och ersattes naivt med Sigalet(är ju ingen Gunderson eller ens Bertilsson)och några från allsvenskan. Jag tycker ändå er forwardssida ser rätt bra ut. Seriens bästa kedja och ändå rätt många spelare där bakom som borde kunna prestera bättre som Brodecki, Sallinen, Ölund och Descheneau. Värvningen av Molin bör ni vara nöjda med iaf.

Jag tror ändå tack vare att er förstakedja är så jävla bra just nu att ni kommer klättra förbi Växjö. Sen kan allt hända. Dock måste ni göra något med backsidan till nästa säsong. Det är där som det verkligen behöver byggas om enligt mig.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
majk: Det enda vi saknar här inne är nyförvärv. Kan du åka grillor?
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Axle San: Hej! Har ni saknat mig? Här postar jag en länk med en snubbe ni garanterat inte saknat.
Vilken jävla galning!

Roligt också att kommentatorerna säger att det naturligtvis är oavsiktligt. Men han skjuter långt efter signal i riktning mot domaren. Var det oavsiktligt att han drar ett skott?

Med hans historik tvivlar jag.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Anders Berg: Nejnej, Leksand är och kommer nog för alltid att vara ett jojo-lag.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
marknaden är död

DeSousa klar för Rögle
36 poäng på 43 matcher i Liiga iår
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Steenm: Fast ”det räcker inte”, enligt Johan Svensson.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Sama: Liten öppning för Kilström ändå?

"Även runt Lukas Kilström, som missat de sju senaste matcherna på grund av hjärnskakning, är läget försiktigt optimistiskt. Den rutinerade backen mår bättre och kommer försiktigt börja träna under veckan."

(Plusartikel öppen till 14:20)
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Steenm: Det kittlar med Modo - Leksand lite extra nu måste jag säga.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Melin sparkas även från Leksand. Spännande ersättare i Uffe Samuelsson.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Filip Ahl klar för Södertälje, märkliga turer där.

Rumpelstiltskin: Om du tycker fajterna är höjdpunkterna med hockeyn så kan jag rekommendera boxning. De är dessutom mycket bättre på att slåss än hockeyspelarna.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Vi går in i ett ganska krisat läge just nu, otroligt skönt med uppehåll med tanke på alla skador.

Sigalet lär väl inte bli borta alltför länge, Ersson och Kilström kan vi inte räkna med resten av säsongen tyvärr, hoppas båda repar sig!

Då har vi 7 backar kvar i laguppställningen:

Jonathan Sigalet
Victor Söderström
Eric Norin
Josef Ingman
Alexander Lindelöf
Niclas Andersén
Niclas Lundgren

Vad har Sundlöv att göra nuförtiden?
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Huge / xxx BIF xxx: Det där tramset får ni fortsätta i bubbla från och med nu.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
xxx BIF xxx: Förlåt, men vad menar du nu?
Vill du att jag och mk ska googla eller är det ett underförstått sätt att säga vad du egentligen menar: att vi ska anmäla oss till din tankeläsarkurs?
När drar den igång?
Går det att deltaga på distans?
Jag bor på Lidingö....😀
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Huge:

Ha ha ha
Förlåt, man ska inte skratta åt andras brister, men när någon försöker göra sig lustig över någon annan men problematiken bottnar i deras egna okunskap, då kan jag inte hjälpa en skrattattack.

Googla ordet ”underförstått”.
Förstår du inte förklaringen första gången du läser den, läs igen eller försök med en ny länk magistern
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Bagdad Bob: Saxat från artikeln; "I SM-finalerna mot HV året innan hade tredjekedjespelare som Pöllä, P-J Johansson och Peter Gustafsson varit våra kanske bästa spelare och vi påverkades av det när vi byggde laget till säsongen efter. Vi trodde dom skulle lyfta sig ett snäpp till, men dom hade ju peakat för länge sedan. Det är ett vanligt misstag att göra, att låta det förflutna hänga kvar lite för länge." Historien har visst en tendens att upprepa sig.....
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Jättetråkigt att Ersson blev skadad.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
mk: Haha, nä det är inte lätt nu...
Kanske xxxBIFxxx kan ordna en kurs där han lär oss att läsa andras tankar så man enkelt kan se att det som skrivs egentligen betyder nåt helt annat... 😀😀
Kommentera


Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
".....i en försäsongsmatch mot Mora råkar forwarden Stefan Pölläs skridskoskena skära Bengt Åkerblom så illa att Moraspelaren avlider....."
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Axle San: Bengt Åkerblom som förolyckades, ja det var en lagkamrats skridsko, Olsson något har jag för mig han hette.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Axle San: Har också för mig att det var Stefan Pölläs skridsko.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Anders Berg: ”Minns ni träningsmatchen mot Mora där Scerbans(?) skridsko skar halsen av en spelare, så att denne avled. Även det otroligt tragiskt.”

Det var en Moraspelare skridsko.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Huge: Det är inte lätt nu Huge.
Inte nog med att man måste ha läsförståelse när man läser inlägg.
Nu måste man vara tankeläsare oxå😄

Jag tolkade sportnisse:s inlägg på samma sätt som du.
Så då är vi 2 som måste gå den kursen😄😄
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Huge: Dock så har vi ju läget att åtminstone två till tre av våra backar, nr 4, 9 och 66 underpresterat. Lägg där till Kilas skada.
Detta borde ju ha iscensatt en utökad aktivitet på transfermarknaden kan man tycka. Nu när även Ersson skadat sig så kan den tidigare inaktiviteten visa sig vara väldigt kostsam.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Sportnisse: Vilka alternativa planer menar du isf?
9 backar från start känns fullt normalt och rimligt som numerär och ”buffert” sas ifall skador uppstår?
Mitt i säsong är det väl i princip omöjligt att ha nån färdig plan att sätta i verket när ex skador uppstår och man tvingas leta efter nåt som garanterat ersätter skadorna med nåt likvärdigt.
Det känns ju knappast rimligt att ha framförhållning genom att ha 10-12 backar på kontrakt och låta 4 av dom nöta bänk bara som reserver för eventuella framtida skador.
Sen hjälper det ju inte alltid att ligga före när vi tvingas konkurrera med andra och kanske mer attraktiva lag som också letar efter akuta ersättare till sina skadade spelare, typ.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Huge: Fast du måste väl ändå hålla med om att god framförhållning, ligga lite före, ha alternativa planer osv, där finns det förbättrings potential hos Bif/Sundlöv....
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Sportnisse: Inga problem.
Men när du först beklagar dig över (ytterligare) en backskada (på Ersson) när vi redan har 2 backar skadade och sen avslutar med att vara förvånad över att vi inte stärka upp laget ”när det här händer” (dvs ytterligare en backskada) så blir det svårt att tolka det som nåt annat än förvåning över att Sundlöv inte stärkt upp laget med just fler backar.
Till sist en eloge till xxxBIFxxx som utifrån det du skrivit lyckats tolka det som uppenbart att du menar att du är förvånad över att vi inte värvat fler spetsspelare och inte fler backar. Fast det är klart, är man tankeläsare som han verkar vara så är det förstås inte så svårt att tolka dig rätt.... 😉
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
munkas: Ingen jinx nu. Vi ska slippa kval först.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Brynäsgubbe: Bara problem för lagen som spelar in i april. Brynäs klarar sig med god marginal 👍
Kommentera




Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Minns ni träningsmatchen mot Mora där Scerbans(?) skridsko skar halsen av en spelare, så att denne avled. Även det otroligt tragiskt.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
xxx BIF xxx: Så länge vi har fyra hela backar och tre någorlunda fräscha kompositklubbor kommer det nog inte faxas några kontraktsförslag från åsen. Vi har det vi har 👍
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
xxx BIF xxx: okej !
Jag förstår. Som till ett litet barn alltså.
Jag ska bättra mig. Man vill ju att alla skall hänga med i dialogen - även Huge. Förlåt Huge!
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Sportnisse:
Vill du att alla ska förstå måste du dels skriva korta meningar med lätta ord och dels tydligare, annars förvirrar du HUGE.
Tex nu ansåg han att du menade ANTALET spelare, och ojar sig över det, medan vi andra förstod att du menar fler spetsspelare.
Lite det som Dackell själv identifierade som anledning till det dåliga resultatet i fjol.
Och ja utifrån det uttalandet från Dackell så förvånas man verkligen..
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Skrubben: Håller med, har dom slutat med att ta dubbelutvisning nu för tiden? Förr tog dom jäkligt ofta diving i samband med sån situationer.
Kommentera


Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Sportnisse: Vi har 9 backar i laget och du är förvånad över att vi inte har fler på kontrakt?
Ditt sinne för realiteter och rimlighet är väl snarare det man förvånas över här....
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Jan Grismöbel: Motståndaren ramlar framlänges över Erssons ben och skridskon kommer högt upp i samma situation. Hoppas att allt går bra för Ersson!
Kommentera

2030838 · »