Brynäs IF

713197 inlägg · 7953 ämnen

I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården

« · 2030599 · » Till forumet


Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Brynäsgubbe: Domarnivån är skrämmande . Å det känns som det blev värre när 4 dommarsystemet infördes . Så djäkla trist det som hände med Ersson . Hur fan hände det och om jag fattat rätt fick han en utv mot sig i situationen .?
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Lindström: Hockey är litet är det händer händelser likt denna.
Men man måste ju ändå förvånas över att BIF inte stärker upp med framförhållning när skador inträffar.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Jan Grismöbel: De var väl okej i helhet men det överskuggas av utvisningen på Ölund som kostade oss matchen. SHL tar det som vanligt med en axelryckning och det blir allt svårare att ta ligan på allvar.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Usch va obehagligt, man kan lugnt säga att det måste stärkas upp på backen nu.
Hoppas det inte är någon allvarlig skada nu bara på Ersson. Läskigt när det handlar om ögon skador.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Dallemas: Eller ingen utvisning alls, spelare faller ibland enkelt utan att de filmat och utan ojusthet. Situationen, som ej ens var en situation innan det blåstes av borde ha fått passera.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Ju mer man kollar på reprisen på Ölunds utv ju mer förbannad blir man de är ju fan mer troligt att djurgårdarn borde åka för diving.
Kommentera


Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Axle San: Same thing... different names
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Jan Grismöbel: mest att utvisningen dom gjorde mål på var en väldigt lätt putt i ryggen där spelaren förstärkte situationen. Annars var det inget utöver det vanliga. En tuff tackling i ryggen på Sallinen också som hade blivit utvisning om inte Sallinen bet ihop och reste sig på direkten.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Var på plats ikväll. Sällan jag går hem från arenan och inte är förbannad efter en förlust. Men ikväll var det svårt att vara förbannad på laget. Brynäs stod upp jävligt bra mot Djurgården och denna match hade kunnat sluta hur som helst. En klyscha, ja, men denna gång stämmer det verkligen. Hade Scotts stolpskott i PP varit ett par centimeter bättre riktat hade vi förmodligen vunnit matchen. Så små marginaler var det ikväll när båda lagen hade väldigt bra målvaktsspel.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Aftonbladet har försökt ta reda på vad status är med Ersson. Brynäs har i alla fall bekräftat att det absolut inte handlar om något livshotande. Ingen trodde nog det heller men ibland uppstår rykten kring skador, så bra att Brynäs förtydligar det.
Kommentera


Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Forsberg 1978:
Så är det, en förlust är en förlust och det är poängen som räknas,
jag står nog först i kön att framföra att vi gjort det dåligt om mål inte uppnås och katastrofdåligt om vi inte kommer högre än nu, på samma sätt som jag i somras ifrågasatte lagbygget.

Men för det kan jag inte låta bli att tycka det var en bra insats idag, mot ett sådant formstarkt lag,
och i poäng att målskillnaden blev som den blev och inte värre.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Brynäsgubbe: Missade matchen i dag . Var upptagen med annat . Ser att domarna sågas med fotknölarna . Var dom verkligen så illa(igen) eller är det mycke enögdhet här inne ? Vet att domarnivån suger i shl har ju själv varit förbannade många ggr .
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
munkas:
Absolut finns det överbetalda spelare,
men samtidigt kom tex både rödin och scott hit och jag tror att det fanns andra pengar där ute för dem. lika så Molin och brodecki kom ju hem. Danielsson lika så året före det kunde gått vart som, ja han är säkert dyr i överkant, men han gjort rätt för sig då vi summerar poängprotokollen dessa två första år.

Andersen har kunnat varit bra, lyfte sig innan skadan, men efter har hans insatser varit sämre, men han knackade ju mer eller mindre själv på dörren till bengtzen som högg på vad han tyckte var skäligt. Var det inte ett billigt år och två dyrare?

Att man väljer att spä på löner på den nivån till blomman och alcen mm är dumdristighet.

Rodhin var ju önskevärvning för vissa då han kom, samma tongångar som runt Emil Larsson, Wännström, renfelt och kinnvall mm nu. Kanske t.o.m. enda spelarna som vill komma hem en dag - och signa i tid men då till överpris. För det är inte bara priset som avgör utan också tiden. Svårt att få hit spelare ja då höjs ju också prislappen för att få saker på plats i tid. Alcen ramlar dock utanför all rim och reson. Skulle gissa att mannberg höjde sin lön för att få en snabb signatur, hade hans poängskörd och spel hållt i sig hade han kanske köpts upp av annan klubb eller tvingas signas för ännu mer - en chansning alltså.

Så nog tror jag att Brynäs-hjärtat kan hjälpa sundlöv att fylla ett lag billigare, men han får ju inte agera hur dumt som helst.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Forsberg 1978: Tror att Brynäs går till play in. På bekostnad av Lakers.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
munkas: I andra lag finns det en 2:a, 3:e och ibland en 4:e kedja som kan avgöra sånna här matcher, tyvärr har inte Brynäs IF detta utan får inte 1:a in någon puck så är det lönlöst tyvärr....
Ersson i mål var riktig bra idag men tyvärr var motståndarens målvakt ännu bättre och gjorde den där avgörande räddningen gång på gång.....
Kommentera


Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Brynäsgubbe: två treor på de senaste sex hemmamatcherna, det håller inte.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Auchinleck: Sen apropå Brynäs spel:
” looking good from far but far from good.. ”:)
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Inte ett ord i presskonferensen om utvisningen som kostade oss matchen. Tränarna verkar ju rädda att yttra minsta lilla kritik mot domarkåren. Inget bra förhållande det där.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Forsberg 1978:
Det jämnar ut sig. Örebros ANDREkeeper kastade in puckarna åt oss istället. Bara att se framåt. Efter uppehållet gäller det att börja spela slutspelshockey. Det är NU det roliga börjar.
It' s not the end. It's not even the beginning of the end. But it is perhaps the end of the beginning.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
xxx BIF xxx: Hjälper föga då vi fick med oss 0 poäng tyvärr....
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
munkas: Nej, ta inte hit spelare och ledare för att de har hjärta. Ta hit de med kompetens. Det är proffsidrott vi sysslar med.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
xxx BIF xxx: ” Fördelen med att ta hem spelare med ”Brynäs-hjärta” kan vara att de kanske är lite lättare att veva in utan att det är till överpris, och de är kanske lite mer benägen att stanna utan att först få ett jättekuvert under bordet också.”

Haha, mmmm..... Vi fick behålla Alcen för 150 lök i månaden, Andersen 250... Vilka klipp. Blomman ligger väl och balanserar på bäst lön i SHL för en lirare i fjärdefemman också? Sen ska vi inte tala om Rohdin. Han tjänar 500 000kr per poäng han gör. Där har du en riktig bandit!
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
munkas:
Jag tycker nog att chansen lever ännu, men det sitter mycket i vi behåller ett bra pp och en hel 1sta 5a.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Brynäsgubbe: Spelarna får böter och avstängningar när de gör medvetna fel, t.ex skadar en motståndare med en ful tackling. Spelarna får inte böter för felpassningar etc.

Det enda som kommer hända om man jagar domare med böter osv är att ännu färre personer vill bli domare och det kommer sänka nivån ytterligare. Jag tror att grundproblemet är att nästan ingen vill bli domare, och det har jag full förståelse för.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Med tanke på hur DIF presterat på senare tid måste jag ändå säga att Bif gjorde det jävligt bra.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Huge: ” Men som du säger: med det här spelet är playin klart nåbart...”

Mm, stabilitet är verkligen Brynäs signum den här säsongen. Not. Sen är väl ett bottennapp efter uppehåll mer en regel än undantag också...
Skulle inte bli det minsta förvånad om vi inleder matchandet efter uppehållet med tre raka torsk och typ 2-19 i målskillnad. Så ojämna är de. Att försöka hitta mönster och hoppas på utveckling av det här gänget är helt enkelt hopplöst.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
lapad:
Jag håller med dig,
Personligen köper jag alla spelare som drar på sig brynäströjan och gör skillnad, oavsett bakgrund, moderklubb osv.

Fördelen med att ta hem spelare med ”Brynäs-hjärta” kan vara att de kanske är lite lättare att veva in utan att det är till överpris, och de är kanske lite mer benägen att stanna utan att först få ett jättekuvert under bordet också.
Men det får hursom inte ske på bekostnad av behövlig spets.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
SHLs domare borde bötfällas precis som spelarna när de gör något felaktigt. Börjar bli löjligt hur de helt opåverkat kan förstöra matcher såhär.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Någon som hört hur det gått för Ersson?
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Willelöken: Själv älskar jag Sallinens spelstil
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Vuollerim: Bra analys. Kändes långa stunder som Brynäs mot Svedberg, häromveckan stod Alsenfelt i vägen för poäng. Stolpskott av Scott(!) i PP där Svedberg köpte korv och sen målar dom efter en jävligt tveksam tvåa på Ölund för interferenser.
Små marginaler och det här sved värre än en genomklappning med tvåsiffrigt i arslet.
Men som du säger: med det här spelet är playin klart nåbart....
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Forsberg 1978: tycker Deschenau gjorde in bästa match idag. Men håller med han ska bort
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Måste finnas någon väldigt osmickrande statistik på hur ofta Brynäs blir nollade om de inte gör mål i första perioden. Vi hade knappt en målchans i 5 mot 5.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Willelöken: Känns som Desh har gett upp för länge sen obegripligt att han är kvar, tror t.o.m Solem gör det bättre än honom nu! Nä kicka med en gång!
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Auchinleck: Fattar inte ett dugg på vad du menar. Explane
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Jag blir skogstokig på Sallinens spelstil!! Seg, avaktar i allt han gör, drar ner på tempot, skjuter aldrig direkt.. kass! Drygt att ha kvar nästa år!!

Sen måste Deschen bort nu! In med vem som helst. Filip Ahl gör förmodligen mera än den karln just nu.

Söderström var verkligen inte bra idag! Inte Rödins bästa kan man lugnt säga heller. Då blir det tufft. Speciellt när Sigge också var borta.

Kasst för publiken att gå en lördagsmatch mot DIF utan att få se något hemmamål.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
lapad:
Tuff förlust som lika gärna kunde varit en trepoängare. Tycker alla gör en bra match mot ett stabilt Djurgården som gått som tåget under nyåret.

Tycker Sallinens kedja ser lovande ut med Perssons intåg. Både Sallinen och Molin såg piggare ut och Persson tog en del kamper utefter sargen och framför mål som skapade lägen för de två övriga. Tror det kommer bli bra i takt med att Persson kommer in i Brynäs sätt att spela.

Rödins kedja skapade tillräckligt för att avgöra men hade inte marginalerna med sig.
Fortsätter det så här kan det trots allt bli en kul avslutning på säsongen.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
lapad: Djurgården har satsat stenhårt på spelare med Djurgårdsanknytning och det har gått fint så helt dumt är det nog inte...
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
lapad:
Det är SM i Brynäshjärta. Lättare att vinna där.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
fluffman1991: Sundlöv med Co lägger fokus på killar med anknytning till Gävle vilket jag anser är helt fel. Bara fär att man kommer från Gävle alt har släkt, flickvän eller familj garanterar inte oss att vi får en bättre spelare som levererar massor med poäng. Vi behöver satsa på väletablerade hockeyspelare som levererar oavsett på vart man spelar. Sundlöv och Co gör "lätt för sig" vilket kommer att straffa sig.

Tänkte på 3:års plan, kanske är så rent av att man räknar med att nyförvärv från Allsvenskan ska utvecklas och bli SHL spelare som vinner SM guld inom tre år.

Brynäs gjorde en godkänd insats ikväll och det var domarna/Svedberg som var skillnaden.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
fluffman1991: "Shit happens" väldigt ofta från SHLs domare... Blir påmind varje gång jag slår på en SHL-match varför underhållningsnivån gått åt helvete. Jag gör nog bäst i att inte se något öht. Funkar ju inte.
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Ove Myling: Nähä du - det blir bibehållen 11:e plats med 65 poäng.

Saida
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
fluffman1991: Det var ju utvisningen vi felaktigt fick i vårt PP där som avgjorde allt, man undrar om det var en slump eller medvetet av domarna? Det kan handla om stora pengar
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
munkas: redan i mitten av augusti tippade hs eget orakel, Ove myling, att Brynäs skulle ligga på elfte plats inför sista landslagsuppehållet. Så detta har varit ganska ointressant för mig eftersom jag hela tiden vetat hur det kommer att se ut.

Men lugn alla strutsar, jag har tippat Brynäs tia efter kommande 13 matcher.

Bara att luta er tillbaka och inte oroa er! 😀👍
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Hade varit skönt att dra ifrån Leksand, OIK, Linköping och kommit ikapp Växjö ikväll....
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Forsberg 1978: Tajt och tufft ikväll där segern kunde åt vilket håll men ett slumpmål avgjorde.
Vi föll med flaggan i topp och alla får godkänt i min bok. Shit happens..
Kommentera

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
Axle San: Ja, de fem-sex bästa i BIF är bra. Problemet är att de fem-sex sämsta är så in i helvete dåliga. Brynäs stora problem är att man har för många dåliga spelare, dessutom i många fall överbetalda.

Svensk hockeys stora problem är de usla domarna. Utvecklingen efter införandet av fyrdomarsystemet är katastrofal. Det finns domare som inte ens borde få stå vara på läktaren, så dåliga är de!
Kommentera

« · 2030599 · »