Inlägg: 2032020
Svarskommentarer
Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
Huge: Nog finns det normer för lönenivåer utifrån hierarki och roll i laget. Knappast så att sportchefer ger spelare tänkt för fjärdekedjan dyra löner, ett sånt tillvägagångsätt är ohållbart. Däremot värderas nog spelare olika för olika lag. Snittlönen i SHL är någonstans kring 120,000 i månaden enligt den nyaste undersökning.
Andersen är med sina 200 000-250 000 en av de dyraste backarna i SHL tillsammans med exempelvis Linus Hultström, Marcus Högström och Eric Martinsson. Förstår argumentet att det är svårt att veta alla förutsättningar, men om det krävs att varje skribent ska veta allt för att ens ska kunna hylla eller kritisera ett beslut så finns det ingen ide till ett forum.
Vad ska vi diskutera annars? Dackells frisyr?
Andersen är med sina 200 000-250 000 en av de dyraste backarna i SHL tillsammans med exempelvis Linus Hultström, Marcus Högström och Eric Martinsson. Förstår argumentet att det är svårt att veta alla förutsättningar, men om det krävs att varje skribent ska veta allt för att ens ska kunna hylla eller kritisera ett beslut så finns det ingen ide till ett forum.
Vad ska vi diskutera annars? Dackells frisyr?
+ 3
Dessutom: vad säger att dom har dyra grundlöner bara för att krävande, oinsatta och frustrerade supportrar tycker det? Säger inte att du är en sån, men du fattar vad jag menar...
Möjligtvis lite intressant om du plockar fram uppgifter på vad likvärdiga spelare i övriga lag har som jämförelse i lag som har ungefär samma förutsättningar som Brynäs, men inte ens då går det att dra några slutsatser när det gäller frågan ifall Brynäs betalar för mkt i lön till dessa spelare eftersom varje lag värderar sina spelare olika utifrån vad resp lag har för behov i spelarväg.