Inlägg: 2146556
Svarskommentarer
Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
Huge:
Att 52 poäng ska räcka för att undvika kval, det är ytterst osannolikt.
Vi behöver nog ta tre poäng i 4 av de 8 återstående
hemmamatcherna. Sen gneta oss till 5 poäng i de
återstående 6 bortamatcherna.
Då bör vi slippa hoppas på att två av lagen i botten ska gå riktigt dåligt.
Men det är ju fortsatt så att inte 3 av de 4 konkurrenterna i botten får
snitta över 1,5 poäng på de avslutande matcherna. Då skulle ännu
ett par poäng kunna behövas, i värsta fall. Speciellt som vi har så
dålig målskillnad.
Att 52 poäng ska räcka för att undvika kval, det är ytterst osannolikt.
Vi behöver nog ta tre poäng i 4 av de 8 återstående
hemmamatcherna. Sen gneta oss till 5 poäng i de
återstående 6 bortamatcherna.
Då bör vi slippa hoppas på att två av lagen i botten ska gå riktigt dåligt.
Men det är ju fortsatt så att inte 3 av de 4 konkurrenterna i botten får
snitta över 1,5 poäng på de avslutande matcherna. Då skulle ännu
ett par poäng kunna behövas, i värsta fall. Speciellt som vi har så
dålig målskillnad.
+ 1
Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
Huge: Ja, det bli tajt. Med en mänsklig forwardssida så kan vi använda träningarna till enbart straffar. En nedsida är att uppspelen kan bli marginellt sämre än nu...
+ 2
Vi borde iaf vara garanterade 52 poäng efter 52 matcher, frågan är bara om det räcker för att undvika kvalspel?