Brynäs IF

713017 inlägg · 7953 ämnen

BIF - MIF 11 feb 2021

2147798 · » Till forumet


Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
bradberry: spelar egentligen inte så stor roll. Men tänker bara att Alcén är rätt bra i BP. Kvist kan bli bättre över tid. Men sett till dom senaste matcherna så har Alcén gått före Kvist. Därför jag la han som 13e. Men får jag bestämma så bör Kvist gå före både Mannberg, Gunler och Alcén. Däremot borde Birger få fortsatt förtroende. Han är även bra i BP.
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
pettisbif2.0: Alcén före Kvist nu? Intressant...
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
Guldet är BIF :
Wellman är min favorit till värvning.
Bättre spets finns tyvärr inte just nu.
Minns att han var grym när han spelade i Frölunda. Bra skott, spelskicklig och duktig skridskoåkare.
Sen vet jag inte vilken form han är i nu. Men jag tycker man borde gå all in på Casey.

Kan tänka mig detta lag med honom:
Ersson

Bertilsson - Björk
Berglund - Ölund - Danielsson

Billins - Andersén
Harper - Palve - Descheneau

Nyberg - Berglund
Wellman - Sallinen - Molin

Hedberg
Mannberg - Pettersson - Birgersson
Alcén

Rödin och Scott får vara bonus.

PP1:
Billins
Wellman
Harper
Berglund
Molin

Bertilsson
Danielsson
Descheneau
Sallinen
Palve
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
Blå grottan: Att ha ett grundspel och att ha ett fungerande grundspel är trots allt två olika saker. Den bittra sanningen är att Brynäs har varit det sämre laget i spel 5mot5 i nästan varenda match den här säsongen. Det är framförallt mot de andra bottenlagen som man har varit bättre i enstaka matcher.
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
Axle San: "Fel, Brynäs har verkligen ett eget grundspel."

Jag personligen har svårt att försvara Brynäs "grundspel" denna säsong. Hur mycket jag än försöker. Det är inte en hockey som jag vill se Brynäs spela. Och jag får starka vibbar av Czarneckis tränarepok med styrspel och igelkott. Munkas säger: "SHLs tråkigaste spel" och han har faktiskt en poäng.

Sen förstår jag att det är överlevnad nu - Och att poäng är det enda som gäller.
Men jag vill också se en rebuild framöver, tyvärr alltså.

Jag tycker det känns oklart hur Peter A egentligen vill att grundspelet ska se ut. Jag tror inte han vill ha de här matchbilderna med att bara släppa mittzon och styra bakåt. För att sen bli bombarderad med skott och defensiv zontid. Jag tror han vill spela med mycket mer possession genom hög forecheck. Men det har bara inte funkat. Då har man fallit tillbaka på detta. Min bedömning är att man haft lite fel trupp för den typ av grundspel som ursprungligen var planen.

Men jag tänker inte sluta stötta Brynäs till 100% - Jag tänker också samla in pengar och stötta. Men man behöver inte vara naiv i sitt supporterskap.
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
Axle San: Ja det sägs ju att när det offensiva spelet inte fungerar så är det tryggt att falla tillbaka på ett stabilt grundspel.

Man kan väl säga att Brynäs har utövat sitt grundspel under ca: 90% av säsongen...
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
Metalman: Fel, Brynäs har verkligen ett eget grundspel.
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
Guldet är BIF : 1Spets kommer inte hjälpa Brynäs,det saknas ju ett eget grundspel
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
Madhawk och Adam Johansson pratar lite om Brynäs 10:40 in i klippet.
Casey Wellman skulle ju inte vara så tokigt kanske?
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
munkas: jo, det stämmer att det inte bara är du och Myling. Ni är fler.

Och jag har också mått förjävligt den här säsongen. Brynäs har gjort en riktig skitsäsong, och många gånger känns det helt hopplöst. Det måste ske förändringar inom Brynäs.

Men ja, jag slutar inte hoppas att det kan vända för det. Jag är precis lika missnöjd över den här säsongen som ni är, men jag tänker inte sluta stötta laget.
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
Blå grottan: Ni är fan inte sämre än Modo ni kommer att klara er bra framöver efter ni knockade grötätarna ni är ett bra hockeylag kom ihåg de!!! KÄMPA PÅ BRYNÄSARE!!!!!!
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
pettisbif2.0: Riktigt flyt för dom. Vårt jagande är lite mer utmanade.
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
Johannes Hedberg: Det där var nog det mest dystra inlägg jag läst sedan i oktober.
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
Johannes Hedberg: Det var en hyfsat långsökt koppling må jag säga....
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
Johannes Hedberg: Du har inte märkt av några fler kritiska härinne??
Jag tycker Dysterkvistarna växer för varje vecka som går. Det blir ju lätt så när skitsäsongerna avlöser varandra och vi helt plötsligt står där som SHLs tråkigaste lag. Omsprungna av Leksand och Oskarshamn.
Men kudos till dig och Huge som kan bortse från det. 👍
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
Johannes Hedberg: Mannberg kan gott gå före både Alcén och Gunler.
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
Blå grottan: Vilket av ställena menar du? ?
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
Blå grottan:

Jo... Modo går igenom sin största kris någonsin. De är ett bottenlag i allsvenskan, är inne på sin tredje huvudtränare för säsongen och har värvat typ 10 spelare under säsongen men hotas ändå av nedflyttning till division 1 efter förlust hemma mot jumbon. Ändå kommer deras supportar hit för att hämta energi över att det finns forum där krisen verkar vara större.

Tacka Myling och Munkas för det. Men ett näst intill maniskt skitkastande över den här föreningen, dess anställda och spelare har gnällkulturen i Brynäsboken nått höjder inget annat lag ens upplevt i sina värsta mardrömmar.
Kommentera


Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
Blå grottan: här kommer ett roligt klipp från Modos match. 🤣🤣😂
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
Noterar att Modo får stryk mot Kristianstad.. Visste knappt att de hade ett hockeylag.
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
Kan Andreas Thuresson eller Max Görtz kanske vara något? Tänkte eftersom Brithéns kontakt gick att bryta så kanske nån av dessa kan gå att bryta?
Vet inte alls om dom skulle nappa på det men bägge spelarna har ju spelat under Peter.
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
Soffdomaren: Är du Sundlöv in disguise?
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
pettisbif2.0: Det var riktigt tunga värvningar. De går för guldet.
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
Axle San: Mannberg kan i värsta fall gå som extraforward.

Berglund - Ölund - Ny
Harper - Palve - Deschenau
Danielsson - Sallinen - Molin
Birgersson - Pettersson - Mannberg
Alcén - Kvist - Gunler

Bertil - Billins
Nyberg - Björk
Andersen - Berglund
Hedberg

PP1
Danielsson - Billins
Harper - Berglund - Molin

PP2
Bertilsson - Deschenau
Ölund - Palve - Sallinen

BP
Bertil - Berglund
Mannberg - Pettersson

Andersen - Nyberg
Sallinen - Ölund/Birgersson/Alcén
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
Axle San:
Andra lag ligger på innan deadline.
Lindholm klar för SAIK. Nu är Brithén klar för Rögle.
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
Soffdomaren: Sallinen och Birgersson skulle jag välja före
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
Huss: Jag gillar Mannberg. För mig är han den sista som skall lämna i 3:e/4:e kedjan. Han producerar inte så många poäng men han kan blixtra till ordentligt och har mest känsla i handlederna av dom som samtidigt har den speed han besitter.
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
munkas: Förvisso, men t.ex. Mannberg har väl varit topp 3 spelare i våra typ 10 senaste matcher. Bra eller dåligt är en annan sak...
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
Davey85: Ja...två segrar mot Malmö på en vecka... Tänk er motsatsen. Det hade inneburit sex poäng färre för oss och sex poäng fler för Malmö. En skillnad på TOLV POÄNG lagen emellan... Jisses....
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
KalleTeodor:

vi behöver en målvakt som kan avlasta Ersson emellanåt,,helst skulle Ersson stå alla matcher, men vi skriver inte 1960-1970 nu..förr i tin gick e bra me EN målvakt, men idag behövs två likvärdiga målvakter....de andra lagen i SHL har två bra målvakter som kan avlösa varandra...
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
KulaShaker: Är ganska övertygad om att det inte blir någon värvning. Flera lag som håller ögonen öppna som är betydligt mer intressanta än oss. Samtidigt vittnar ganska många sportchefer att det som finns tillgängligt nu inte är särskilt intressant, så om det skulle dyka upp något spännande så kommer dom antingen gå till någon bättre liga eller ett topplag i SHL.
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
munkas: Deadline är väl 15:e, på måndag?

Helt rätt, har läst fel!
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
Davey85: Så här skrev BIF när fansens värvning drogs igång ”För att hitta en spelare som kan göra skillnad. En spetsvärvning.” Detta resulterade då i att vi samlade in 1 MSEK.
Alltså spets är det som ska in i laget.
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
Tigerhjärta: Det är då Sundlöv ska upplysa oss om att marknaden var död.
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
munkas: ja måndag 23:59 är deadline
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
munkas: Ja, rent krasst så är det ju så. Bara man inte strör hela fansens värvning och sista brödsmulorna på nån som harvar 8-9 minuter per match.
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
munkas: det stämmer bra de
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
Tigerhjärta: Deadline är väl 15:e, på måndag?
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
Davey85: Egentligen så räcker det väl att han värvar en spelare som petar Mannberg, Alcen, Pettersson, Birgersson eller Molin. Då har vi förstärkt laget inför slutspurten och ev kval. Det borde gå att ruska fram.
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
Sportchefsmöte för privatpartners (guld & silver) på onsdag 19:00. Kan väl inte innebära annat än nyförvärv? Varför skulle man annars lägga mötet dagen innan deadline? Frågan är om media lyckas avslöja det tidigare än onsdag i sådana fall!
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
KalleTeodor: Mjaa..Rödin och Scott är väl inte direkt nära spel och om vi åker på nåra förluster efter miniuppehållet så blinkar alla lampor rött igen. Jag tycker Sundlöv ska gå stenhårt för att få in ett nyförvärv nu. Gärna forward.

Två segrar mot Malmö var viktigt och väldigt bra, men det kommer betydligt svårare uppgifter.
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
Johannes Hedberg: Brynäs sprattlade till och tack vare Bulan tog man sig till en femteplats och final, i övrigt har Brynäs hållit en pinsamt låg nivå sedan guldet 2012.

Det kan alla utom en dåre se.
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
Ove Myling:

Du är bra selektiv i dins analyser.
Jag skulle vilja argumentera för att såväl Clark, Ikonen, Granström och Gunderson fortsatte vara bra.

Jensen hade en svagare andra säsong men i förhållande till vem han var när han värvades gjorde han ändå ett fullgott jobb i SHL 17/18.

Zaborsky lämnade ju och Paille blev söndertecklad så de är ju inte heller föremål för att kunna bedöma som svaga.

Endast en dåre kan påstå att Bengtzen inte gjorde bra värvningar 16/17.
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
Zappaholic: Räcker nog att målvakten är en enda liggande bisonoxe i så fall. 🙂

Var ute och körde på landsbygden i S Dakota nära Mt Rushmore (berget med presidenthuvudena) en gång när jag såg några bilar som stannat och folk stod och stirrade på något. ”Whata...??” Stannade och gick ur för att se vad som pågick, såg då en flock med bisonoxar 50 meter från vägen - de var STORA... Plötsligt började flocken springa mot bilarna - alla sprang för livet till sina bilar och rivstartade i panik (typ burnout med däckskrik...). Räcker garanterat med en sådan i mål för att blocka skott! Så då har vi sedan 5 utespelare över som kan göra som Davydov - stå och vänta på passningar i mittzon. Funkar även som buse att skicka in för att få bort huvudtacklingar från motståndarna.
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
Ove Myling: Frågan är vad en myskoxe kostar. Kanske går det att få rabatt, köp fyra få den femte gratis.

Observera all att detta är ett skämtsamt inlägg.
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
Zappaholic: "Skön stil att klaga på andras läsförståelse och sen inte fatta att fem liggande myskoxar framför målet var ett skämt :-)"

Är det verkligen ett skämt? Sundlöv har ju inte presenterat fansens värvning än! ;)
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
Huge: Skön stil att klaga på andras läsförståelse och sen inte fatta att fem liggande myskoxar framför målet var ett skämt :-)
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
Johannes Hedberg: "Zaborsky, Jensen, Ikonen, Clark, Paille, Gunderson, Granström, Thorell,

Så ja, där gjorde han ett gott jobb, Bengtzen."

BZ gjorde 1 gott jobb: att ta in Bulan som tränare. Bulan lyckades kräma ur det bästa ur spelarna. Ingen av dom ovanstående var väl bättre efter att Bulan lämnat

(Gunderson och Granström räknar jag som hemvändare snarare än "värvningar")
Kommentera

Sv: BIF - MIF 11 feb 2021
Axle San: Zaborskys nummer (#67) är upptaget 😆, men han gör bra med poäng så varför inte? Väldigt svårt att hitta spets nu. Även när det gäller MV är det inte lätt, var hittar man npgon som kan konkurrera med Ersson?
Kommentera

2147798 · »