1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742180 inlägg · 7967 ämnen

Inlägg: 2922954

Sv: A proposito de nada
Gavve: okay, men när djurgårdaren som gjorde 3-1 så slår han med nävarna mot plexit efter målet , då borde det blivit en 2:a med om man tolkar regelboken rätt. 😊

Svarskommentarer

Sv: A proposito de nada
Kollar på lif -fbk....slås av hur hårt fbk sätter passen till varandra mitt på bladet samt vilket pucktempo bägge lagen har i pp. Fbk press i boxplay är också imponerade. Tänk om Bif kunde göra så

Sv: A proposito de nada
Kalle Kamel: som sagt. Jag säger inte att jag tycker regeln efterföljs eller att den ens är vettigt skriven.

Det enda jag svarade på att det knappast kan anses vara en domarskandal att domaren följer reglerna i just DET fallet.

Däremot kan det så klart vara dåligt om domaren i fråga inte alltid följer regelboken. Det kan man väl möjligtvis kalla för skandal. Men inte när domaren följer den.

Och gällande att han inte tog utvisning för att någon slog i sargen senare kanske var för att det inte gjordes med något föremål?
"slå med klubban eller något annat föremål i
sargen eller skyddsglaset under pågående spel eller i ett spelstopp."
Tänker liksom att "nävarna" (som du själv beskriver det) kanske inte räknas som föremål? Vare sig du har handskar på dig eller inte. Men det är bara en gissning.

Som sagt. Jag tycker det är en oklar regel. Men att slå klubban i sargen borde alltid leda till utvisning så som jag tolkar regeln. Att den sen bara gör det ibland är så klart ett problem.