SEMIFINAL
« Föregående · 1820440 · Nästa » Till forumet
Sv: SEMIFINAL
{6984}:
Regel 124 - Checking to the head or neck
Vi tar oss ner en bit i regeldefinitionen:
4. Utespelaren sträcker ut sin kropp uppåt eller utåt i syfte att nå en motståndare, eller använder sin överkropp för att träffa motståndaren i huvudet eller nacken;
5. Utespelaren hoppar från isen och riktar en tackling mot en motståndares huvud eller nacke.
Undantag från regeln: Alla frölundaspelare som spelar slutspel.
Regel 124 - Checking to the head or neck
Vi tar oss ner en bit i regeldefinitionen:
4. Utespelaren sträcker ut sin kropp uppåt eller utåt i syfte att nå en motståndare, eller använder sin överkropp för att träffa motståndaren i huvudet eller nacken;
5. Utespelaren hoppar från isen och riktar en tackling mot en motståndares huvud eller nacke.
Undantag från regeln: Alla frölundaspelare som spelar slutspel.
+ 9
Sv: SEMIFINAL
Honken: Böjd att hålla med, normalt kan man släppa en sådan grej efter några timmar men nu har man gått å varit förbannad sedan i måndags å inte blev det bättre efter gårdagen . Dom pratar så stort om respekt mot varandra ,men vart tog respekten för SB å LÖ vägen från domarna + övriga som har makt att ta tag i detta. Tycker dom pissar på de drabbade spelarna.
+ 2
Sv: SEMIFINAL
Auchinleck: Du menar när han får klubban i ansiktet eller därikring och ryggar tillbaka...
Sjukt kul på plats igår och bra drag, men hur fan är det möjligt att man inte ens anmäler en hopptackling som leder till huvudskada, jag fattar ingenting och blir så jävla förbannad...... Mig veterligen får man ALDRIG hoppa in en tackling, där båda skenorna lämnar isen. Skulle vara så jävla underbart och skicka det där skitlaget på semester imorgon, bland det smutsigaste lag jag sett och att man dessutom kommer undan med det är fan pinsamt!
Sjukt kul på plats igår och bra drag, men hur fan är det möjligt att man inte ens anmäler en hopptackling som leder till huvudskada, jag fattar ingenting och blir så jävla förbannad...... Mig veterligen får man ALDRIG hoppa in en tackling, där båda skenorna lämnar isen. Skulle vara så jävla underbart och skicka det där skitlaget på semester imorgon, bland det smutsigaste lag jag sett och att man dessutom kommer undan med det är fan pinsamt!
+ 13
Sv: SEMIFINAL
Redan tok nervös för imorn. Kommer fortfarande ihåg känslan 99. Då var jag 9bast, det är lika, nä det är värre idag. Tur att man jobbar halvdag bara för det lär inte bli mkt gjort!
Men hur det än går imorn har vi gjort en riktigt bra säsong i min bok! Sportsligt, men framför allt ekonomiskt! Vilket ärligt talat är viktigast av allt! 💪
Men hur det än går imorn har vi gjort en riktigt bra säsong i min bok! Sportsligt, men framför allt ekonomiskt! Vilket ärligt talat är viktigast av allt! 💪
+ 2
Sv: SEMIFINAL
Auchinleck: Ganska talande att Frölundaspelare intervjuades om den kommande finalen mot HV i GP igår, redan dör fick jag bra vibbar...
+ 2
Sv: SEMIFINAL
Inte hämtat mig från matchen. Alltså vår tredje 6-0-seger det här slutspelet, det här heeeelt sjukt. Återigen visar det hur viktigt första målet är. Inte bara för Brynäs, även Frölunda har det jobbigt mentalt när de får mål emot sig.
Om det här var vår sista hemmamatch så har vi avslutat med flaggan i topp. Nu är det bara all in på fredag.
Om det här var vår sista hemmamatch så har vi avslutat med flaggan i topp. Nu är det bara all in på fredag.
+ 6
Sv: SEMIFINAL
Felix Sandström gör sin bästa match för
säsongen (och troligen även i Brynäströjan)
när det som mest behövs. Det är han som
ger oss chansen att få det mentala övertaget
i matchen. Som troligen är det som gör
att vi kan vinna så här klart. Han var
fenomenal.
Sen återigen kunde Frölunda utan att ens
bli utvisade ge en Brynässpelare en
hjärnskakning. Men finns det inte domare
och granskning i efterhand som stävjer
sånt. Ja då kör de på, eftersom det ska
mycket till för att de ska få utvisningar
eller avstängningar. Det blir helt enkelt
farligare att vara spelare i Brynäs.
säsongen (och troligen även i Brynäströjan)
när det som mest behövs. Det är han som
ger oss chansen att få det mentala övertaget
i matchen. Som troligen är det som gör
att vi kan vinna så här klart. Han var
fenomenal.
Sen återigen kunde Frölunda utan att ens
bli utvisade ge en Brynässpelare en
hjärnskakning. Men finns det inte domare
och granskning i efterhand som stävjer
sånt. Ja då kör de på, eftersom det ska
mycket till för att de ska få utvisningar
eller avstängningar. Det blir helt enkelt
farligare att vara spelare i Brynäs.
+ 17
Sv: SEMIFINAL
Horace76c:
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/nERpQ/granstroms-frackis--sedan-attackerad
Rönnbärs ord längst ner i artikeln.
Ingen mer som får flashbax till efter match 4 - 99 när det står en högröd modocoach och bedyrar att man är oslagbara på hemmaplan?
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/nERpQ/granstroms-frackis--sedan-attackerad
Rönnbärs ord längst ner i artikeln.
Ingen mer som får flashbax till efter match 4 - 99 när det står en högröd modocoach och bedyrar att man är oslagbara på hemmaplan?
+ 6
Sv: SEMIFINAL
Auchinleck:
Chansen vi har på fredag är att Felix står på huvudet samt att dom inte skadar fler av våra gubbar (utvisningar blir det inte, så det tugget kan vi egentligen lägga ner)
Chansen vi har på fredag är att Felix står på huvudet samt att dom inte skadar fler av våra gubbar (utvisningar blir det inte, så det tugget kan vi egentligen lägga ner)
+ 1
Sv: SEMIFINAL
Forsberg 1978:
HELT övertygad om att den gode Gusten har lärt ut den där Orsa-finten... 😃
Så lurar man ut en Balaklava i Finnmarken...
HELT övertygad om att den gode Gusten har lärt ut den där Orsa-finten... 😃
Så lurar man ut en Balaklava i Finnmarken...
Sv: SEMIFINAL
Zappaholic: Du ska se att det blir "kravaller" på närmsta sportbar på fredag och du får rycka in som förstärkning.
Fast jag hade tagit ut skiljsmässa..
😂😊
Fast jag hade tagit ut skiljsmässa..
😂😊
+ 1
Sv: SEMIFINAL
KalleTeodor: så länge Dahlin skapar mer åt Brynäs än åt Frölunda så kan jag stå ut med tjatet.
+ 10
Sv: SEMIFINAL
Zappaholic: Lasse Grankvist intervju med Gunde...haha vilken fantastisk ölhhhh engelska !
+ 1
Sv: SEMIFINAL
Vuollerim: Jag måste säga att jag också tycker att domarna gjorde en bra och balanserad insats idag. Man kan alltid kritisera enskilda händelser men denna nivå tar jag gärna med mig till Götet.
Dock hoppas jag att tacklingen på Linus granskas. I matchsituationen ser tacklingen bra ut och det är definitivt inte en medvetet ful tackling men är det en huvudskada och skridskorna lämnat isen så borde det blir straff.
Hoppas vid alla gudar att Linus inte fått en hjärnskakning. Han behövs i nästa match.
Dock hoppas jag att tacklingen på Linus granskas. I matchsituationen ser tacklingen bra ut och det är definitivt inte en medvetet ful tackling men är det en huvudskada och skridskorna lämnat isen så borde det blir straff.
Hoppas vid alla gudar att Linus inte fått en hjärnskakning. Han behövs i nästa match.
+ 1
Sv: SEMIFINAL
Wikegård är så mjuk mot Rönnberg i intervjun. Han får dondera och svara på frågorna på sitt sätt. Hade det här varit en tränare med mjukare profil som stått bakom ett lag som förlorat med 6-0 i match 6,typ Melin eller Tommy Jonsson, hade han inte släppt taget. Men Rönnberg får snacka fritt och byggs upp sitt inför match 7 och Wikegård bara nickar lydigt.
+ 5
« Föregående · 1820440 · Nästa »