SEMIFINAL
« Föregående · 1820440 · Nästa » Till forumet
Sv: SEMIFINAL
Forsberg 1978: Ser ett liknande scenarion framför mig imorgon. Frölunda kommer få chansen tidigt att dra ifrån i Powerplay, måtte vi stå emot och sen förnedra både Fusklunda och Domartomtarna
+ 4
Sv: SEMIFINAL
Bifbiffen: Visst kommer det att bli så. Jag räknar kallt med att det kommer att krävas något utöver det vanliga för att vi ens ska ha en chans. Det måste vara något slags rekord i att favorisera ett lag. Det hade varit intressant att se om det varit tvärt om. Om Brynäs haft alla fördelarna med sig. Då hade det gråtits rejält i Göteborg...
+ 3
Sv: SEMIFINAL
Bifbiffen: Att pinga? "shlse kanske inte har någon effekt då de lär ligga bakom det hela.
I övrigt har du rätt i att vi skall sprida. Jag har försökt få uppmärksamhet från olika journalister och krönikörer utan framgång också, ingen svarar.
Däremot såg jag att Elias Fälth hintade om fusket på Twitter fast han är ju förstås på vår sida..
I övrigt har du rätt i att vi skall sprida. Jag har försökt få uppmärksamhet från olika journalister och krönikörer utan framgång också, ingen svarar.
Däremot såg jag att Elias Fälth hintade om fusket på Twitter fast han är ju förstås på vår sida..
+ 3
Sv: SEMIFINAL
{6984}: Sanny brukade ju tidigare under säsongen specialstudera filmklipp för varje huvudtacklingssituation bild för bild. Han var ju också ofta väldigt fördömande mot våldsamma satsningar, snackade om respekt osv. Det verkar tydligen inte vara lika relevant längre.
Jag kan inte låta bli att fundera över hur det sett ut i media om tex. Alcén hade gett Dahlen hjärnskakning med en hopptackling.
Jag kan inte låta bli att fundera över hur det sett ut i media om tex. Alcén hade gett Dahlen hjärnskakning med en hopptackling.
+ 7
Sv: SEMIFINAL
smallround: Just det, både Sanny och Wikegård jobbar ju på Cmore som har samma agenda som SHL.....
+ 2
Sv: SEMIFINAL
Inkazar: Cmoresnubbarna är belagda med munkavle efter Wikegårds totalsågning av Lärking tidigare. I förra matchen när Westerholm åkte för att i låg fart baklänges haft kroppskontakt med målvakten sa han typ " ojojoj...ja jag har ABSOLUT ingen kommentar om det där..." Lät demonstrativt...
+ 6
Sv: SEMIFINAL
bradberry: Ja, inte helt osannolikt att kommentatorerna har blivit beordrade att tona ner kritiken mot domarna och även sluta med att veva matchbilderna i studion, som dom gjort tidigare.
Tyckte även att Wikegård var väldigt lågmäld igår när han bara kommenterade tacklingen på Linus med nåt i stil med "jaja, det där bör iaf ge minst en tvåa...", eller nåt sånt. Kändes där som att Wikegård definitivt var beredd att diskutera den tacklingen betydligt mer ingående, nu förbigick man den nästan som om den aldrig hade hänt.
Tittade alldeles nyss på bilderna från SHL:s highlights och där ser man tydligare än vad man såg på repriserna igår, att det är en riktigt ful tackling där Gunnarsson både lyfter från isen och riktar kraften uppåt och mot Linus överkropp. Däremot lite svårare att avgöra om G avsiktligt försöker träffa huvudet, det är ju trots allt DET som regelboken kräver för att det ska bli ett hårdare straff, vad jag kan förstå.
Oavsett detta, så har man ju ändå och i tidigare fall stängt av spelare för liknande tacklingar, där det bedömts som att den tacklande INTE på ett medvetet sätt försökt träffa huvudet men där detta ändå skett indirekt sas.
Om tacklingen på Bertilsson var lite mer svårbedömd så känns iaf den här tacklingen som uppenbart ful och att man inte hört nåt från granskarna så här långt känns mer eller mindre obegripligt.
Finns ju en möjlighet att man håller på att titta på situationen eller redan gjort det, men inte hunnit att ge nåt utslag.
En fällande dom under dagen skulle iaf göra att dom får lite upprättelse och att institutionen i sig blir mer respekterad i framtiden.
Iaf av oss brynäsare....
Tyckte även att Wikegård var väldigt lågmäld igår när han bara kommenterade tacklingen på Linus med nåt i stil med "jaja, det där bör iaf ge minst en tvåa...", eller nåt sånt. Kändes där som att Wikegård definitivt var beredd att diskutera den tacklingen betydligt mer ingående, nu förbigick man den nästan som om den aldrig hade hänt.
Tittade alldeles nyss på bilderna från SHL:s highlights och där ser man tydligare än vad man såg på repriserna igår, att det är en riktigt ful tackling där Gunnarsson både lyfter från isen och riktar kraften uppåt och mot Linus överkropp. Däremot lite svårare att avgöra om G avsiktligt försöker träffa huvudet, det är ju trots allt DET som regelboken kräver för att det ska bli ett hårdare straff, vad jag kan förstå.
Oavsett detta, så har man ju ändå och i tidigare fall stängt av spelare för liknande tacklingar, där det bedömts som att den tacklande INTE på ett medvetet sätt försökt träffa huvudet men där detta ändå skett indirekt sas.
Om tacklingen på Bertilsson var lite mer svårbedömd så känns iaf den här tacklingen som uppenbart ful och att man inte hört nåt från granskarna så här långt känns mer eller mindre obegripligt.
Finns ju en möjlighet att man håller på att titta på situationen eller redan gjort det, men inte hunnit att ge nåt utslag.
En fällande dom under dagen skulle iaf göra att dom får lite upprättelse och att institutionen i sig blir mer respekterad i framtiden.
Iaf av oss brynäsare....
Sv: SEMIFINAL
Saxat från Stisses krönika:
"Felix Sandström i målet gjorde en David Rautio och höll nollan.Det var oerhört kul för Hugegrabben som fått kritik – men nu var iskall och het på samma gång. Så kul!
På tal om Huge. Trist att Linus Ölund fick kliva av efter en smäll mot huvudet."
Ja, vad vore Brynäs utan Huge..... :-)
"Felix Sandström i målet gjorde en David Rautio och höll nollan.Det var oerhört kul för Hugegrabben som fått kritik – men nu var iskall och het på samma gång. Så kul!
På tal om Huge. Trist att Linus Ölund fick kliva av efter en smäll mot huvudet."
Ja, vad vore Brynäs utan Huge..... :-)
+ 5
Sv: SEMIFINAL
Huge: Jag kan tänka mig att SHL tröttnade på att kommentatorerna var så kritiska till SHLs regler och bedömningar att det faktiskt ordnades någon form av Möte mellan SHL och Cmore för att tona ner kommentatorernas kritik.
Får produkten SHL ett dåligt i längden att publiken skanderar hockeymördare och att kommentatorerna sitter och sågar produkten så viss förståelse har man ju.
Får produkten SHL ett dåligt i längden att publiken skanderar hockeymördare och att kommentatorerna sitter och sågar produkten så viss förståelse har man ju.
Sv: SEMIFINAL
{7225}: Ja, CMore och SHL är ju beroende av varandra på många sätt, så det är nog mer eller mindre uppenbart att man kommit överens om nånting för att inte studion fortsättningsvis riskerar att framstå som ett gäng gnälliga f.d spelare/tränare som låter som vilken random HS-medlem som helst.... ;-)
Sv: SEMIFINAL
Ja konstig match igår. Men härlig inramning både igår kväll och i lördags... synd bara att Kålle o Ada får fortsätta döma... Rent jävla skandalösa bedömningar. Byt ut Bertilsson i förra matchen eller Linus i gårdagens mot Joel i deras lag å en liknande tackling skulle ge 5 min+ game å minst 3 matcher...
+ 9
Sv: SEMIFINAL
bradberry:
Här är antalet tvåminutersutvisningar för respektive lag
i de 6 matcherna som spelats (plus totalt).
Med Frölundas siffror först.
Match 1: 4-6
Match 2: 2-4
Match 3: 3-8
Match 4: 3-3
Match 5: 4-4
Match 6: 5-6
Totalt: 21-31
Utöver detta så har vi åkt på två hjärnskakningar.
Utan att Frölunda ens blivit utvisade.
Vi mötte ju Frölunda i säsongens två första matcher.
Då åkte vi väl på en huvudtackling i båda matcherna.
Men då fick väl Frölundaspelarna matchstraff vill jag minnas.
Så Frölunda har fortsatt sitt vårdslösa spel. Men nu utan
åtgärder från domarna.
Här är antalet tvåminutersutvisningar för respektive lag
i de 6 matcherna som spelats (plus totalt).
Med Frölundas siffror först.
Match 1: 4-6
Match 2: 2-4
Match 3: 3-8
Match 4: 3-3
Match 5: 4-4
Match 6: 5-6
Totalt: 21-31
Utöver detta så har vi åkt på två hjärnskakningar.
Utan att Frölunda ens blivit utvisade.
Vi mötte ju Frölunda i säsongens två första matcher.
Då åkte vi väl på en huvudtackling i båda matcherna.
Men då fick väl Frölundaspelarna matchstraff vill jag minnas.
Så Frölunda har fortsatt sitt vårdslösa spel. Men nu utan
åtgärder från domarna.
+ 2
Sv: SEMIFINAL
SnowKing:
Att domarna i stridens hetta missar ett och annat är ju inte så konstigt egentligen... det vi uppfattar som att lagen bedöms efter olika regelböcker kan till viss del förklaras med att en randomsupporter oavsett lag tenderar att bli lite enögd ibland.
Men... att "experterna" i TV väljer att sitta tysta är både märkligt och skrämmande.
Om man flyttar Bertils och Öhlunds "olyckor" till mitt i säsongen så hade det som förut sagts analyserats bild för bild om o om igen!
Den förvandlingen är skrämmande på sikt... va f-n skall vi med "experter" till om dom inte får uttala sig?
Att domarna i stridens hetta missar ett och annat är ju inte så konstigt egentligen... det vi uppfattar som att lagen bedöms efter olika regelböcker kan till viss del förklaras med att en randomsupporter oavsett lag tenderar att bli lite enögd ibland.
Men... att "experterna" i TV väljer att sitta tysta är både märkligt och skrämmande.
Om man flyttar Bertils och Öhlunds "olyckor" till mitt i säsongen så hade det som förut sagts analyserats bild för bild om o om igen!
Den förvandlingen är skrämmande på sikt... va f-n skall vi med "experter" till om dom inte får uttala sig?
+ 4
Sv: SEMIFINAL
SnowKing: han som tacklade ölund tog lång sats och hade lång tid på sig att måtta in tacklingen. Det finns inga som helst förmildrande omständigheter, han valde att hoppa in i tacklingen för att få mer kraft och träffa högre. Påminde mycket om de tacklingar som Ölvestad brukade dela ut och bli avstängd för.
+ 4
« Föregående · 1820440 · Nästa »