SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Å han som inte platsar i Brynäs.
Fan vi måste ha en grym backuppsättning om "åttondebacken" tar plats i KHL..,
– Jag träffade Stefan Bengtzén i Göteborg. Vi hade en lång lunch där vi satt och snackade. Han sa vad han ville ha och vad han trodde att han kunde få av mig. Efter att ha tänkt på det han sa så kändes det ganska bra och det var egentligen inte mycket att fundera på
Bengtzen? Mittmedia då? Dom borde väl ha en reporter på plats i Pittsburgh vid det här laget. Vilket nummer ska Niclas spela i? Vad tycker Crosby och hur ser lagets backar på den kommande konkurrenssituationen? Ja frågorna är många. Ser redan fram emot hemma hos reportaget som jag räknar med i nästa söndagsbilaga.
Johan Norrström: Spencer Abbott
Faran över
Redigerad kommentar
Verkar vara en spännande spelare Frölunda har hittat.
fyra åren spelaren spelat i klubben, 25 procent per år."
svenska klubb han spelat i de senaste 4 åren?
Pettisbif: Här kommer en uppställning ;)
Du sviker aldrig :-)
Och dessutom börjar han yra skrämmande likt Sundlöf att det ser tunn ut på marknaden. ....
För några dagar sen var han inte alls orolig- iofs vad gäller centrar.
Jaken:
Nu kan väl knappast Bengtzén beskyllas för att han tvingas börja
leta efter en försteback nu, när de flesta spelare hittat en klubb
att spela i. Sen är det ju logiskt att det borde finnas färre backar
lediga än anfallare. Eftersom det finns fler hockeyspelare som
är anfallare, än vad det finns backar.
De här siffrorna står i Luleåboken gällande Skelleftås intäkter.
Entrébiljetter 37 mkr
Reklam- och sponsorintäkter 53 mkr
Försäljning kiosker/servering/ restaurang 20 mkr
Arrangemangsverksamhet 7 mkr
Loge och konferens 6,5 mkr
Övriga intäkter 31 mkr
Jämför man med oss så verkar vi dra in mer pengar på
reklam/sponsring och kiosk/restaurang (om jag fattat
alla våra siffror rätt).
Det är här vi tappar mot dem.
Entrébiljetter 37 mkr
Arrangemangsverksamhet 7 mkr
Loge och konferens 6,5 mkr
Övriga intäkter 31 mkr
Utan att veta så gissar jag att Övriga intäkter innehåller
pengarna för 5 spelare till NHL och försäljningarna av
spelare till KHL. Det kan kanske då vara 15 - 25 mkr.
Såna exceptionella inkomster på spelarförsäljningar
kommer de inte att ha varje år.
Sen har de ca 11 mkr mer i biljettintäkter än vad vi har.
Det båror nog på att de har dyrar biljetter (och säsongskort)
och inte så mycket lägre publiksnitt. Plus matcher i semifinalerna
och finalerna.
Arrangemang, loge och konferens kan jag inte hitta några
direkt jämförbara siffror hos oss. Annat än att vi inte hade
så höga intäkter på "event". Där finns det rum för förbättring
för oss.
Vill Bengtzen ha den där balansen han snackar om bör det väl vara en defensiv back antar jag.
I detta fall tror jag att Brynäs får pengar för två säsonger för Andersén.
Stende89:
Om inte ryssarna får pengarna för de övriga två säsongerna?
Vem/vilka får dem då?
För som jag fattat det så betalar NHL 240 000 dollar
till de som sen ska fördela pengarna, mellan de
4 senaste säsongernas klubbar.
Om det är IIHF, SHL eller Svenska ishockeyförbundet som
sköter det, och inledningsvis får de 240 000 dollarna,
det vet jag inte. Behåller de då 120 000 dollar själva?
För jag är rätt säker på att NHL i alla fall inte får tillbaka dem.
Apropå ingenting..första ölen nere på Tylösand avklarad för iår!
Ja verkligen. En värvning av honom och man börjar misstänka att BZ fått en hård puck i huvudet. :)
Bifbiffen:
Jag tycker att Bengtzén ska höra sig för med en spelare som
inte var med på deras lista.
Enligt BZ var vi på och högg på Welch men han blev för dyr. Frågan är vilket lag som ska bli vår räddningsplanka Inte Modo iaf....
Redigerad kommentar
Sen ska Welsh gå på bibelskola på EFS tror jag det var, det har varit klart sedan i april. Han väntade bara på ett envägskontrakt i NHL men det kom aldrig något.
Redigerad kommentar
Givetvis ser backsidan sämre ut, utan Andersén, men samtidigt får vi loss en dryg miljon, plus att hans lön frigörs. Där har vi utrymme för en mycket bra värvning. Lägg också till att en center av bra kvalité ska in.
Addera dessutom att vi har en av ligans bästa sportchefer, så ser framtiden ganska ljus ut.
Redigerad kommentar