« Föregående · 117529 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Omsättning
BJ: Jag är nog mer påläst vad det gäller sport än medelsvensson och några till. Och det bevisar bara vad jag skriver. Att för gemene man runt om i landet så är det bara Färjestad som "lyckats" i Värmland. Givetvis känner jag till Boltic, rallyt, Bräck o.s.v. dessutom glömde några skidskyttar och simhoppare.
Sv: tippa leksand-brynäs
KentaK: jag hejar på brynäs och kommr alltid att heja på brynäs men om dom spelar som dom gör nu platsar dom inte ens i allsvenska 1-8 och 2-7 mot lag som är nedflyttnings tippade (Leksand) det är riktigt dåligt ja tror det blir 5-2 till Leksand men hoppas på Brynäs vinst
Sv: tippa leksand-brynäs
Matchen slutar 4-1 till Brynäs, har sagt det förr och säger det gärna igen..
Anger gör ett, Miettinen ett och Kung Ove visar vad han går för med två läckra uppvisningar som slutar i mål!
Anger gör ett, Miettinen ett och Kung Ove visar vad han går för med två läckra uppvisningar som slutar i mål!
Sv: tippa leksand-brynäs
brynäsmörten: jag tror det bli taight, mycke taight men Brynäs vinner medantingen 3-2 elle 4-3... (majbe Straffar)
Sv: Omsättning
Lilljanne: Allt snack om att det kanske är supportrarnas sak att försöka jobba för Brynäs ekonomi är enbart löjligt. Är klubbens ledning så idéfattig och handlingsförlamad att den inte själv nån gång, en gång för alla, kan ta tag i det hela och ordna upp sin finansiella situation till 2002 års krav och verklighet, ja då får faktiskt Brynäs IF som förening skylla sig självt om det om ett eller annat år inte spelas elitserie-hockey i Gävle längre!
Sv: Omsättning
Tordan100: Toni Falkenström och Per Dahlström är nya på marknadsavdelningen. Tillförordnad marknadschef är Börje Olsson (som snart ersätts med Berg)
Sv: Omsättning
Ja just det, är det ngn som vet vem Jannes ersättere som marknadschef är? Jag har inte riktigt koll på det.
Sv: Omsättning
gordo: Det vore intressant om någon, t.ex. du, kunde svara på frågan du själv ställer dvs. "Vad skall Brynäs göra för att sponsorerna (inte bara i Gävle), kommunen och publiken (inte bara från Gävle) skall rusa till Brynäs "räddning"?"
Brynäs lågbudgetprofil är största anledningen till oron för nedflyttning och misslyckande. Allt annat, som är kopplat till ishockeyn (tradition, kultur, kunnande, engagemang osv osv) finns ju i överflöd i Sveriges stoltaste hockeylag - Brynäs IF. Kommer Brynäs bara upp i nå´n sorts ekonomisk genomsnittsnivå så blir vi fan i mej oslagbara. När tar vi supportrar initiativ till Brynäs ekonomiska resning? Vems är ansvaret - ledningens eller medlemmarnas? Att vänta tills Brynäs lirar i allsvenskan - Gud förbjude - är i senaste laget.
Brynäs lågbudgetprofil är största anledningen till oron för nedflyttning och misslyckande. Allt annat, som är kopplat till ishockeyn (tradition, kultur, kunnande, engagemang osv osv) finns ju i överflöd i Sveriges stoltaste hockeylag - Brynäs IF. Kommer Brynäs bara upp i nå´n sorts ekonomisk genomsnittsnivå så blir vi fan i mej oslagbara. När tar vi supportrar initiativ till Brynäs ekonomiska resning? Vems är ansvaret - ledningens eller medlemmarnas? Att vänta tills Brynäs lirar i allsvenskan - Gud förbjude - är i senaste laget.
Sv: Omsättning
gordo: Dessvärre har du nog rätt, skulle vara intressant att se marknadsplanen som Janne Larssons vikarier jobbar efter.
Sv: Omsättning
Huge: Hehe, nä inte är väl kanske damfotboll någon stor sport för sponsorer och inte heller amerikansk fotboll. Men när du inte tror att Svenska Rallyt, som har både stall- och förarstatus i VM, är ett mycket attraktivt sponsorobjekt, så måste du vara född under en sten. ;-)
Sv: Omsättning
Lilljanne:
Vänd på frågan, Lilljanne!
Vad skall Brynäs göra för att sponsorerna (inte bara i Gävle), kommunen och publiken (inte bara från Gävle) skall rusa till Brynäs "räddning"?
Som den gode "BJ" med andra berättat är det inte slumpen som gör att FBK har en omsättning som ligger på 100+ MSEK.
De jobbar hårt på alla plan vilket innebär att de ligger åtminstone ett steg före alla andra. När/om de tappar initiativkraften och blir nöjda med sitt arbete kommer de andra lagen i kapp.
En förmedlad bild av Brynäs som fortsatt lågbudgetlag med ointressanta ambitioner leder den gamla damen ner i allsvenskan på sikt...
Leksand och AIK har redan varit där...
Vänd på frågan, Lilljanne!
Vad skall Brynäs göra för att sponsorerna (inte bara i Gävle), kommunen och publiken (inte bara från Gävle) skall rusa till Brynäs "räddning"?
Som den gode "BJ" med andra berättat är det inte slumpen som gör att FBK har en omsättning som ligger på 100+ MSEK.
De jobbar hårt på alla plan vilket innebär att de ligger åtminstone ett steg före alla andra. När/om de tappar initiativkraften och blir nöjda med sitt arbete kommer de andra lagen i kapp.
En förmedlad bild av Brynäs som fortsatt lågbudgetlag med ointressanta ambitioner leder den gamla damen ner i allsvenskan på sikt...
Leksand och AIK har redan varit där...
Sv: Omsättning
Enligt Aftonbladet så kan Mats Lindgren vara aktuell för FBK om han inte får något kontrakt i NHL. Det blir säkert ett lagom tillskott på deras redan feta löneutbetalning... Men som sagt, dom har ju råd...
Länkar:
http://listen.to/spiral
http://listen.to/spiral
Sv: Omsättning
BJ: Såja, såja...lugn och fin... ;-) Vi vet att ni har annan elitidrott i Värmland än FBK men Hong-kong skrev ju faktiskt "nästan ingen annan..." Andemeningen var väl att FBK drar till sig överlägset mest sponsorer jämfört med de övriga aktiviteter du nämnde.
Tror inte att daminnebandy, amerikansk fotboll, damfotboll eller
Svenska Rallyt är så där jätteakttraktiva sponsorsobjekt om man skall vara ärlig. Skulle tro att om du lägger ihop samtliga sponsorspengar till alla de sporter du nämnde (undantaget Boltic
möjligtvis), så är det ändå jordnötter jämfört med vad FBK drar in.
Att sedan FBK har god ekonomi, bra ledning och ett vinnande koncept gör ju inte saken sämre.
Brynäshälsar gör "avundsjuke" :-))
Tror inte att daminnebandy, amerikansk fotboll, damfotboll eller
Svenska Rallyt är så där jätteakttraktiva sponsorsobjekt om man skall vara ärlig. Skulle tro att om du lägger ihop samtliga sponsorspengar till alla de sporter du nämnde (undantaget Boltic
möjligtvis), så är det ändå jordnötter jämfört med vad FBK drar in.
Att sedan FBK har god ekonomi, bra ledning och ett vinnande koncept gör ju inte saken sämre.
Brynäshälsar gör "avundsjuke" :-))
Sv: Omsättning
Hong Kong: Hehe, ja du var ju påläst..... Karlstad har elitlag i Bandy, herr och dam, innebandy, herr och dam, amerikansk fotboll, fotboll, dam, två toppstall i racing, Flash Engineering och Kristoffersson Motorsport, återkommande Svenska Rallyt i februari, Kenny Bräck, osv.... Så nog finns det att sponsra alltid. Elitfotboll för herrar är ju inte mer än 10 mil bort i Örebro.
Sv: Omsättning
Se till och bygg arenan på alderholmen... rusta gavlerinken blir INGET lyft för klubben tror jag
ta gasklockepengarna o ge till Brynäs istället
ta gasklockepengarna o ge till Brynäs istället
Sv: Omsättning
BJ: Den stora fördelen Färjestad har är att nästan ingen annan elitidrott finns i den närmaste regionen. Alla sponsorer vill ju synas så bra som möjligt och då ligger Färjestad klart bäst till i Värmland med omnejd. Om man nu inte räknar Sandgrund och Vikingarna..=)
Sv: Omsättning
65 Selander: Nej, skulle Glennert börja "dribbla" med kontrakt och dylikt, så skulle nog hans bror Kjell vrida sig i sin kronofogdegrav och sända en fet blixt från himlen rakt in i stället där solen inte skiner på Lars.
Det ligger också en hel del hård marknadsföring bakom publiktillströmningen, och det verkar inte avta. Ifjol engagerades 18 bussbolag, i år är siffran 24. Bussar går från olika orter i Värmland och även från Oslo, Trollhättan, Mariestad mfl. De har också börjat marknadsföra sig mot företagen i Örebro. Som sagt, man får nog ligga i för att ha fortsatt tillströmning, speciellt andra säsongen och de efter den.
Det ligger också en hel del hård marknadsföring bakom publiktillströmningen, och det verkar inte avta. Ifjol engagerades 18 bussbolag, i år är siffran 24. Bussar går från olika orter i Värmland och även från Oslo, Trollhättan, Mariestad mfl. De har också börjat marknadsföra sig mot företagen i Örebro. Som sagt, man får nog ligga i för att ha fortsatt tillströmning, speciellt andra säsongen och de efter den.
Sv: Omsättning
Trots näst lägst omsättning förra året backade vi 2,5 mille! Dystert!
Och dessutom finns tydligen inte så mycket annat att spara på än lönekostnaderna. Slimmad organisation, alltså. Det här är Brynäs grundproblem - bristen på pengar. Inte att ledningen skulle vara inkompetent. Varför har Gävle med omnejd så svårt att hosta upp vad det kostar att ligga i topp?
Och dessutom finns tydligen inte så mycket annat att spara på än lönekostnaderna. Slimmad organisation, alltså. Det här är Brynäs grundproblem - bristen på pengar. Inte att ledningen skulle vara inkompetent. Varför har Gävle med omnejd så svårt att hosta upp vad det kostar att ligga i topp?
Sv: Omsättning
KentaK: Ähum..intressant kanske inte är det ordet jag skulle använda. Snarare skrämmande. Vi har x-antal säsonger bakom oss i Elitserien men knappt större omsättning än Timrå.
Liten omsättning = Ingen möjlighet att konkurrera om De Stora Spelarna. De flesta pressbyråkiosker har väl större omsättning än vad vårt favorlitlag har, tyvärr.
Intäkterna måste öka och det ordentligt.
Liten omsättning = Ingen möjlighet att konkurrera om De Stora Spelarna. De flesta pressbyråkiosker har väl större omsättning än vad vårt favorlitlag har, tyvärr.
Intäkterna måste öka och det ordentligt.
Sv: Omsättning
BJ: Jomen tänk även på att Arenan drog mer folk för att den var ny, samt att ni krossade motståndet i fjol och kunde därför nästan dubbla publikantalet varje match = kosing.
Sen så gör det ju inte sämre att ni har Glennert i topp, tror knappast att han skulle hålla på med en massa dribblingar med
kontrakt mm.
Sen så gör det ju inte sämre att ni har Glennert i topp, tror knappast att han skulle hålla på med en massa dribblingar med
kontrakt mm.
Sv: Omsättning
BynasDanne: Tror lokaliseringen av arenan är en av dom saker som man bryr sig minst om när man bygger nytt!
Ja menar, man låter ju inte bli att gå o kolla på hockey bara för att det är jobbigt att åka hem igen..
Ja menar, man låter ju inte bli att gå o kolla på hockey bara för att det är jobbigt att åka hem igen..
Sv: Dreamteam
kennholt: Ska ansöka om att gå med i den ligan nu! mitt lag heter Dannes Team så nu vet du vem jag är iaf...
Länkar:
http://www.bryns.se
http://www.bryns.se
Sv: Omsättning
Om det nu blir en ny arena på Alderholmen. var ska den nya arenan annars stå?
Nån me tips?
Man kan ju förstås bygga på Gavlerinken men jag tycker att det skulle vara en mycket bättre plats på Alderholmen än där den står nu!
Först och främst så är det inte mitt emot travet så man knappt kommer hem sen så ligger det också närmare centrum!
Nån me tips?
Man kan ju förstås bygga på Gavlerinken men jag tycker att det skulle vara en mycket bättre plats på Alderholmen än där den står nu!
Först och främst så är det inte mitt emot travet så man knappt kommer hem sen så ligger det också närmare centrum!
Länkar:
http://www.brynas.se
http://www.brynas.se
Sv: Omsättning
KentaK:
Visst kommer stor del av omsättning och vinst från den nya arenan, men det gäller ju att förvalta det hela på ett bra sätt och inte tro att det går av sig självt. För då kan det bli en skuldfälla istället.
Visst kommer stor del av omsättning och vinst från den nya arenan, men det gäller ju att förvalta det hela på ett bra sätt och inte tro att det går av sig självt. För då kan det bli en skuldfälla istället.
Sv: Omsättning
KentaK: brynäs nya arena står ju klar 2005...då kommer kanske komma närmare fbk i spalten...se länktips nedan
Sv: Brynäs-SSK
70 Rodrigues:
man kan inte räkna med att pucken alltid ska gå i mål
eller hur.
hur bra man än har gjort ifrån sig
man kan inte räkna med att pucken alltid ska gå i mål
eller hur.
hur bra man än har gjort ifrån sig
Sv: Omsättning
En sista instickare från mig angående klubbekonomin..
Enligt AB står Brynäs egna kapital på 3,34 miljoner..
Färjestad har i samma spalt en saftig siffra på 48 (!!!) miljoner..
Bara för att bevisa skillnaden, mycke har väl FBK att tacka sin nya arena mån tro..
Enligt AB står Brynäs egna kapital på 3,34 miljoner..
Färjestad har i samma spalt en saftig siffra på 48 (!!!) miljoner..
Bara för att bevisa skillnaden, mycke har väl FBK att tacka sin nya arena mån tro..
Sv: Omsättning
Sen kan man alltid jämföra sig med FBK som har en lönekostnad på 32 millar, medan vi klarar oss på 21,5.. Där är nog den största skillnaden mellan lagen nu, många talar om tillväxt och organisationer..
Men ekonomin har ju en enormt stor del i hur laget klarar sig på isen...
Men ekonomin har ju en enormt stor del i hur laget klarar sig på isen...
Sv: Omsättning
Lunkan: Intressant då att vi tillsammans med LHC är den klubb som har högst lönekostnad jämfört med omsättningen..
Vi är till o me värre än "stora DIF"..
Vi är till o me värre än "stora DIF"..
Sv: Brynäs-SSK
aphac: Apropå Larsson/Molins sega försäsong, självklart saknas en vass länk där.. Men jag försöker påminna mig om senast nån av dom "gamle" gjorde en riktigt bra försäsong!?
Vi vet inte förns på måndag om jag har rätt eller fel, men jag tror helt enkelt inte att dom har gått för fullt.. precis som Sjödin..
Djoos däremot vet vi ju alla har fått nån knepig nytändning.. Nandrolon?? =)
Vi vet inte förns på måndag om jag har rätt eller fel, men jag tror helt enkelt inte att dom har gått för fullt.. precis som Sjödin..
Djoos däremot vet vi ju alla har fått nån knepig nytändning.. Nandrolon?? =)
« Föregående · 117529 · Nästa »
Andra reflektioner. jag tycker att många verka lägga myckrt kraft på Leksandsmatchen, omöjlig att tippa, derby+Premiär!!!
Jag kan ta en premiärförlust mot LIF, men då vill jag ha segrar i följande två matcher mot LHC och DIF i Gavlerinken!!
Äntligen börjar det!!!!!