Jag var tillsammans med en tjej som hade ett blandat band med en massa ovanliga låtar, tre av dessa var Die Krupps. Jag är ganska säker på att det var tre covers på Metallicalåtar från Black Album. Jag kom ihåg att dessa var mycket bra, kanske knäckte de originalet. På detta band fans även Them Bones med Alice in Chains och Salle, det kan ha varit så att K’s Choice låt Not an Addict kan ha varit med.
Sen är det också lätt att tänka på hushållsmaskiner när man ser detta tyska namn.
Salle: Kom på att en gammal grupp som jag lyssnade på för mer än 10 år sedan släppte en liten cover på A whiter shade of pale. Tänkte lägga in 3 låtar från dem som lite kuriosa.
Personerna på bilden skall snarare hyllas. Inga andra fans i Sverige hade ställt upp så för sitt lag som dom gjorde, sen att det blev torsk är bara att beklaga!
Nu när ni lyssnad på all s#itmusick så ger jag er lite Country / Southern Rock , David Allan Coe and the Cowboys From Hell" . Kompbandet är gamla Pantera .¨
Friman SR: Idag så spelar ju (även om man inte är överexalterad direkt) trots allt Sverige semi mot Kanada. Vad lämpar sig då bättre än lite kanadensisk musik av toppklass? Jag ger er tre grymma liveframträdanden med Our Lady Peace. Mycket nöje!
Paddan: Jellyfish gjorde en fantastisk platta i "Bellybutton", men vad hände sen? Tog den sötaktiga tobaken över??? Kent... Det är inget uppåttjack, det är inget man blir glad av direkt. Ett tag var dom ivartfall blå, nu är dom kolsvarta, senaste plattan spelas inte för den gör mig bara ledsen. Det är då min åsikt...
Jag ger er nu en fantastisk artist med ett ständigt leende på läpparna...
Hmmm, Herr David Johansen ljuger dock eftersom han idag har gjort en fantastisk platta med Sylvain Sylvain under namnet New York Dolls, sicken kör förresten...
Albert Hall: De här hade jag tänkt att se live på Manchester Academy 1991, men sängen hemma hos värdfamiljen var alltför bekväm och jag sov bort möjligheten.
De klasskamrater som hade masat sig iväg berättade att det spred sig en konstig sötaktig rökdoft över lokalen, märkligt...
En polare var lite fyllekär i nån av dom och fick deras autografer i läppstift(?) på armen samt ett pussmärke på kinden. Det bidde inte så populärt på hemmaplan sen. Hans lakan var aldeles rosa och skjortan likaså. Dessutom skvallrade nån av hans flickväns kamrater till henne att han hade en pussmun på kinden under kvällen. Hans förklaring hjälpte föga.
Blygsamma jag nöjde mig med en kram av Ankie Bagger...
Salle: På kornsjö har även jag sett storheter som Lilli och Sussi, har även en vit kepps med deras autografer i en låda hemma hos förlädrarna någonstans...kan den vara värd något idag tror du? *garv*