Har lagt märke till att HS-editorn har en förkärlek till att addera ett mellanslag här och där, varför jag inte lämnar någon garanti på att dessa rättelser kommer se bra ut denna gång heller.
PS - Selander - imorrn tror jag att vi har samma arbetsgivare.
65selander: Tycker det ser korrekt ut, men jag har märkt att ibland så bryter den rad om den blir för lång och då får jag samma problem som du om jag inte ställer muspekaren efter [url= och ser till så att allt är på samma rad.
Et tu Brute: Då har du mycket gott att upptäcka framför dig. Första plattan och de två senaste är helt underbara. Där emellan är det bara att njuta av högklassig sydstatsrock med influenser från både Motown och brittisk 70-tals hårdrock. Kan varmt rekomendera Dubbel cd/DVD liven Deepest end också. Med gästbasister av världsklass.
Detta är klassiska Midnight oil från storhetstiden på 80-talet.
Lägg märke till när australiens bästa trummis, Rob Hirst, tar över under livespelningen- då om inte annars, märks storheten och vilket driv bandet hade.
Et tu Brute: Var tvungen att kolla i vinylbacken. Jodå, där finns 2 LP med den gode Rory: "Deuce" och "Blueprint". Ack ljuva (tidiga) sjuttital: Brynäs regerade på isen (fast mer än idag...) Robban Brobergs "Pling Plong Show" på TV på lördagkväll. Vart har livet tagit vägen?
Vilka tider. Marley var väl huvudnumret? Hells Angels fanns inte. Men varenda jävel från Bullshits MC var där för att kolla in Costello. Tror att det var på lördagen. Det var en jävla massa slagsmål i tälten den dagen.
Rockpalast är det nostalgivarning på annars. Sändningar därifrån införde regimen i slutet på 70 och början på 80-talet, för att hålla oss luvar hemma på Lucian.
Nu släpper vi södern och över till något helt annat. 3 låtar från i mina ögon ett av de bättre album som någonsin släppts. Året var 1979, men ämnena håller än idag. En naiv syn på USA? One night stands? Meningen med livet?
Salle: Hehe, exakt. Den gemensamma nämnaren var Keith "Cheggers" Chegwin som man kunde se som programledare för Sky Star Search på Sky One i slutet på åttiotalet.
Vad härligt! I förmiddags lyssnade jag på Yazoo - The Best Of och just nu lyssnar jag på Beatiful South - Solid Bronze och dom har ju en del med Housemartins att göra :)
Et tu Brute: När vi ändå är inne på Sydstatrock och Hillbilly så mäste jag lägga in David Allen Coe igen , fast här öser "gubben" på med hjälp av Pantera .
Et tu Brute: Jo, men tanken slog mig. Vi har nationaldag, men firar vi? Det är inte ens deras nationaldag ändå går hela london ut och sjunger och firar. Snacka om nationskänsla, eller skall man säga tradition? Nä nu måste jag upp och titta på U-båten på TV1
Et tu Brute: Tycker vi tar oss till baka på rätt sida jordklotet. Har nyss tittat på ett väldigt PAMPIGT program på TV1 Last Night At The Proms Kan det finnas nått pampigare än detta ?
För alla som har provat partyspelet Guitar Hero så förstår ni att dessa 2 killar gör det ruskigt bra. Men frågan är väl om de inte har lite för lite att göra på dagarna.
Äh jag är nog ba avis för att jag inte är så här duktig på våra rock'n roll kvällar.
"RELOAD" Great cover package - booklet with story plus never-before-seen photos and bonustracks. Bonustracks: A Man's not a man (single edit) ----> Dead Eyes (Video in Windows Media Player version)
Alisandali skrev: "Sydstatsrocken är en av dom bästa musikstilarna som jag vet , samlar på LPskivor som är utgivna på Capricorn Records på 60/70/80 talet."
Fast en del är ju lite kinkiga kring vad som skall räknas som sydstatsrock eller inte. Vissa fundamentalister påstår att den försvann med Molly Hatchet på det tidiga 80-talet.
Fast jag tycker mest att det bara hörs...var musiken har sina rötter...även idag.
Nu jävlar
www.youtube.com/watch?v=9SPMfr38fCA
Even flow
www.youtube.com/watch?v=7uc-p8fbyEM
Jeremy
www.youtube.com/watch?v=KCgFYz7VX74&mode=related&search=
Alive