Mark är väl självklart, Falling kan man ju långsökt kalla allt "runt" det manliga könsorganet (Fallos) och det har han ju intresse av. Och American Woman dårå... Levengood är ju född i USA och så j-a mycket till "man" är han ju inte. :-)
hellge: Jazz var det? I min träning inför vetgirig-mästerskapen så fick jag en fråga om Johnny Hates Jazz och mindes att jag glömt bort dem. Men de hade ju några låtar man känner igen iaf. Som de här t ex:
Säg mig, hur fiskar du upp alla saker? Den i mitten gillade jag speciellt mycket. Schyst parodi på Verve.
Idag på P1 var det ett program som heter Stil. Där pratade man om Gother. Enligt en tjej där som hade skrivit en avhandling om Goth som stil var Bauhaus det första i denna genre. Något säger mig att du gillade dem, när det begav sig?
Jag känner att jag har sjukt mycket musikalisk cred här, så mycket att jag kan kosta på mig att posta lite postgrunge eller snackar vi möjligtvis postpostgrunge?
Jag kan inte låta bli att börja med en cover av bandet i frågas låtar, det är väl inte helt otroligt att den varit uppe här tidigare, men lysande är den iaf:
Ministry hade tydligen en inhoppande basist som gick ur tiden för en vecka sen. Det högtidlighåller vi med några låtar och sen så får vi väl hoppas att han går igen till helgen...
Det vart lite knäppt med hatten på Johnny... Hursomhaver så bär både Johnny och Jimmie hatt här om ni inte trodde mig: www.youtube.com/watch?v=Tfi1CUoMLoQ
Det sägs ju att om man döper barn till Jimmy, Tonny, Ronny, Johnny, Sonny, Conny, Bonny, så tigger man om problem, det sägs ju så. Jag tycker inte det stämmer för släkten Van Zant har stansat sig in i rockhistorien trots att de är ena rackarns hillybillys...;-)
Å då hamnar vi i Japan hos ett band som nog faan är bland det galnaste jag någonsin sett, å då har jag endock sett en del... Håll till godo med lite attityd Made in Japan...:
Sedan avslutar jag 3 från en med lite grym kanadensisk rock'n'roll. Den här mannen spelas flitigt och hårt i NHL-rinkarna. Mitt öra säger att han är inspirerad av inga mindre än Thin Lizzy...: