Vazhameenukkum Velangumeenukkum Kalyanam Remix-sNo.Opy www.youtube.com/watch?v=ljcekfPTViw sNo.Opy, ja... Finns en hel del vackert där, och sen är det kul och kliniskt fritt från snön oxå...;-)
Hmmm, Keith Richards rular ju Totta i detta... Booooze and pills and powders, you have to choose your medicin...så kan det vara oxå... www.youtube.com/watch?v=DXxews1G3wA
Ulf Lundell snor ju friskt "Cinnamon girl" och döper den till "En vandrande vän"... Här gör skaparen av låten den på konsert...: www.youtube.com/watch?v=fOCnDAwqWyg
De enligt mig mest fantastiska video som någonsin gjorts... Jag har varit i Greenwich Village och stått utanför dörren till Blue Note och önskat att Mr Neil Young bara kom dit... Den här sången gjorde Neil för att han som artist visar att han inte prostituerar åt Pepsi, Coke och annat crap reklamfilmsmässigt som många artister gör... www.youtube.com/watch?v=7gUIR1W_1Hw
Nja, jag tycker väl inte att liveversionen gör sig rättvisa. Annars är det väl inget att vara pryd över. Det är ju som vilken vanlig landslagssamling som helst :-)
Letade också efter den något "kinky" titeln, Whippin' boy, men hittade inget där heller. Så vi fick hålla tillgodo med studioversioner.
Såg på Musikbyrån att glamrocken var på väg tillbaka. Jag kategoriserar nog in gossarna du postade i denna genren.
Annars var det lite snack och Leppard och plattan High 'N' Dry. Jag sätter på några spår från den och förvandlas till en förpubertal hellge. Switch 625 ser jag som albumets bästa spår:
Et tu Brute: Och är kommer ett band som heter Elvis Hitler , hittade bara en låt från deras andra lp . Hittar ni den första lp:en som dom gjorde : köp .
Jethro Tull - A Song For Jeffrey www.youtube.com/watch?v=gIbI6Yl8J_U Men vem är det som spelar vit strata..? Är det allmänt känt att mr Tony Iommi varit en delmängd i Jethro Tull?
Metal Guru: På tal om Bruce Dickinson, vad sägs om att börja dagen med en trio från hans kusin Rob och dennes band? Jag är nog rätt ensam här om att tycka att inte tycka att Bruce är den störste talangen i släkten...
Min virtuella näsa snusar ständigt upp trådar som innehåller Tonyrellaterade saker.
Tvärflöjt är ett underskattat instrument.
Säg mig Gurun, vad är det Jethro Tull betyder? Jag har letat men har inte hittat. Jag vet att jag läst det någonstans men kan inte hitta det igen. Jag tror det har någon slags samhällsanknytning, kanske politiskt eller så.
hellge: "Säg mig Gurun, vad är det Jethro Tull betyder?"
Något osexigt. Från källan till all fri kunskap, Wikipedia:
"At first, the new band had trouble getting repeat bookings and they took to changing their name frequently to continue playing the London club circuit. Band names were often supplied by the staff of their booking agents, one of whom, a history buff, eventually christened them Jethro Tull after the 18th-century agriculturist who invented the seed drill. This name stuck simply by virtue of the fact that they were using it the first time a club manager liked their show enough to invite them to return."
Jag postade tre st. "blås i struten, dårå" för ett par månader sedan.
Då letade jag bland annat efter en låt som herr Anderson gjorde ihop med Ted Nugent, på tidigt 80-tal. Sökte och sökte på både youtube, google och wikipedia, men hittade ingenting. Vet du något om det här eller har jag bara inbillat mig?
Från ungefär samma tid, gjorde han också en låt ihop med Honeymoon Suite. "All Along You Knew". Fast den fanns inte heller på youtube.
Bill Gates... Varför uppfanns MS Vista för?????? XP dög ju och nu ska jag måsta ställa in mig i någon jävla fålla för att jag har en ny maskin med skiten på... Sen så är det satan operativet på SVENSKA, jag förstår inte det språket när det är på en dator ju...;-)
Världens främste artist alla kategorier håller inte på med något jävla joll, det har han ALDRIG gjort och det kommer han ALDRIG heller att göra. Man blir snarare glad och eftertänksam av Neil Young och hans senaste alster, dock så borde Bill ha den i åtanke som en "This notes for you..", trots alla fonderingar: www.youtube.com/watch?v=TQVLYR908PA
Här finns absolut INGET joll alls... Kolla in dom fingrarna som lirar gitarren och ärren i själen så begriper ni det...
Friman SR: Trösta dig åt att det INTE går att avinstallera Vista och installera XP istället. HD är låst till Vista så det går ej att byta. Sedan att Vista behöver 2 Gb Ram för att funka är också en annan sak.
Friman SR: Glömde ju säga att dom som köper de 4000 kr bärbara med Vista får en maskin med prestanda som dom gammla 486 orna = Sirap Dom är lurad, det kosta minst 4000 till att få hygglig XP fart på dom.
Allt enl. dom jag delar kontor med. Timrå Data och Service
www.youtube.com/watch?v=DjUVRxQ-9-g här få busungarna dessutom besök av världens bäste pirat, den gubben heter Keith Richards och med honom leker ingen....;-)
å andra sidan så kan jag ha fel.... fan trot.... Det är nog så här... Hade inte The Faces funnits så hade nog inte dessa herrar heller funnits. Man hade nog då kunnat finna dem på soptippen i flashiga Beverly Hills om läser en av världens mest fabulösa biografier, "The Dirt"...
Hursomhaver... Ett helvetes jävla bra rockband är det allt...
Sen om jag får vara ego..... Fucking Vince Neil är en idiot, 200 meter att gå till spritbutiken, då lurar den jäkla Vince Neil med sig Razzle, Hanoi Rocks trummis, så de tar DeTomaso Pantera:n och krockar så jävla illa så att för mig den bäste trummisen av alla, Razzle, han bara dör..... Jävla Vince Neil och fucking rock'n'roll..;-)
Läs "The Dirt" för det är smaskiga r&r historier i den, t.ex så blir man full i skratt när Ozzy Osbourne snortar myror....