Café

Grupper · 49814 inlägg · 1046 ämnen

3 från 1 idag

Sv: 3 från 1 idag
Salle: Och alldeles nu gästar Dr Alban programmet Vakna med The Voice och spelar upp den nya låten. Lär säkert bli något slags hit, även om jag inte tycker gjorde något speciellt intryck på mig.

Det får bli en bonuslåt också

www.youtube.com/watch?v=Grp9rkIdctI&feature=related

Paddan: En av mina favoriter då jag kommer hem från en tuff arbetsdag. En 6:a Glenmorangie och Gregorian...sovvarning.

www.youtube.com/watch?v=H7csvgL-G3E

www.youtube.com/watch?v=YYnzL5IuK3M&feature=related

www.youtube.com/watch?v=eQM1YwSHcIQ&feature=related

250kg kärlek:
Såhär i Eurovisiontider minns man ju förra årets absolut bästa framträdande, nämligen Apocalypticas och Cirkus Cirkörs pausnummer. Säger väl det mesta om kvaliteten på bidragen när pausnumret överträffar samtliga...

www.youtube.com/watch?v=VyqLl0XoMTI

Två andra:

Farewell
www.youtube.com/watch?v=zdnD8660_W0

No Education
www.youtube.com/watch?v=Dwgqxc7Ynpk

De har även gjort ett gäng udda men grymma Metallica-covers.

87bth01: Äh, dags för lite riktiga munterheter.

Dags för Dino Paul Crocetti att göra entré

Dean Martin och Dom Deluise
www.youtube.com/watch?v=VDSFQl4UDYM&feature=related

Dean Martin och Foster Brooks
www.youtube.com/watch?v=n8L-ZZSc8JU&feature=related

Dean Martin och Jonathan Winters
www.youtube.com/watch?v=TrBK4CYcjEU&feature=related

Paddan: Bäst på radion (läs P3) just nu...

[url=
www.youtube.com/watch?v=XGV8xCkpXjE]
The Last Shadow Puppets - The Age Of The Understatement[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=BTU4gv4uIb8]Ashlee Simpson - Outta my head (Ay ya ya)[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=yLp7F4nPVBE]Universal Poplab - Fame & Hate[/url]

Äh, nu har ni varit för djupa ett tag. Vi kör lite Petty.

[URL=

www.youtube.com/watch?v=yHJMp5bz9u8]Med halva Beatles[/URL]

[URL=
www.youtube.com/watch?v=uUhhivOtydM]Med hippien Stevie[/URL]

[URL=
www.youtube.com/watch?v=erfHanYyiDg]Med Kim Bassinger[/URL]

Bonus:

[URL=
www.youtube.com/watch?v=YVRtQUTd7Gk]Med nyligen avlidne Bo Diddley[/URL]

Några som kommer ihåg Nazareth ?
Dom svängde på 70 talet.

www.youtube.com/watch?v=iINA6fOXlFY

Vem har inte hört denna?
www.youtube.com/watch?v=L2BjJbKQkgc&feature=related

Samma fast nu nerdekade ser det ut som, spelar tydligen på små barer osv. Allafall den uppfattningen jag fick ( c :

www.youtube.com/watch?v=r_IKq9PiPyk

Helg Ernest:

Nazareth har gjort otroligt många bra låtar och var lite småfavoriter när man skulle göra hångelband när man var ung. De spelade faktiskt på brux förra året här i övik. Så snacket om att de spelar på småbarar mm stämmer nog till 100%. Man får flashbacks och tänker på Dream on, Moonlight eyes, Games och Where are you now. Hade en period då det nästan bara var Magnum och Nazareth man lyssnade på. Så tror jag måste köra en liten Magnum 3 från 1 om jag nu kan komma på vilka tre låtar som jag skall välja bland alla bra.

Just kommit på att det är en omöjlighet. För många bra låtar och för mycket dåligt material på youtube. Men här kommer ett litet axplock.

[url=
www.youtube.com/watch?v=xwVQmkE2AzQ&feature=related]Wild Swan[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=dTrKw83m_FQ]Don't wake the lion[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=MCrqpV1zfCU]On a storytellers night[/url]

Kände mig tvingad att lägga till några bonusspår.

[url=
www.youtube.com/watch?v=1n17OK52i9k]Need a lot of Love[/url]

[url=
www.youtube.com/watch?v=ye11d28H588]The Spirit[/url]

Klickade direkt för mig med detta band vilket man köpte för att man gick förbi en LP med Rodney Matthews poster på framsidan. Tror att jag i mitt äldsta pojkrum fortfarande har kvar alla bildskivor på väggen. Roligt att man har två stycket rum sparade hos föräldrarna så gott som orörda. Sen om man skall skämmas över jeansjackor och bildskivor så här i efterhand låter jag vara osagt.

MorganaLefaey:
Köpte faktiskt en skiva igår, som släpptes nu i juni - med Rodney Matthews som cover artist. Roger Dean är en annan favorit inom skrået, men han är nog inte aktiv längre.

Metal Guru: Får man fråga vilken skiva det var? Roger Dean har gjort en så otroligt snygg framsida åt Yes men jag lyckas inte hitta den jag tänker på. Kanske vore enklare om man minns vad skivan hette.

MorganaLefaey:
Han har gjort en drös framsidor till Yes, men den fridfullaste är innanmätet till den helt gröna 'Close to the Edge' plus Uriah Heeps siraps-action-laddade 'Magicians Birthday'.

Yes 'Relayer' som också finns på länken är en annan favorit.

MorganaLefaey:
Här är omslaget till DVD'n, som nu getts ut på CD.

Hawkwind - In Concert: Out Of The Shadows

MorganaLefaey:
Har en drös Dean/Matthews-affischer nånstans. Kanske skulle gräva fram dem...

En osammanhängande 3 till 1:a.
Temat kan vara "Var det verkligen bättre förr?"

Screaming Lord Sutch - Jack The Ripper

The Crazy World Of Arthur Brown - Fire

Sam Gopal - Cold Embrace

Ja, att höra Lemmy spela gitarr på sextiotalet är verkligen inte illa...

Metal Guru: Ja, då kör jag väl tre från Motörheads bästa.

www.youtube.com/watch?v=w77YfeGePOg&feature=related

You got yours and I got...
www.youtube.com/watch?v=A9Qr8G0Lrvs&feature=related

www.youtube.com/watch?v=4bez05AT1u4

Metal Guru: Det vore dumt att låta dem gå till spillo. Men tyvärr har jag själv inte ekonomi för att göra om ett rum till ett fint ungdomligt rockers rum. Men hade varit lite småskoj att ha ett speciellt rum med några gamla låter mer än bra och vi är störst i världen högtalare. Sen smälla upp lite posters, både köpta och utskruna ur Okey tillsammans med mängder av gamla bildskivor. Sen saknas bara en reclinerfåtölj i mitten så kan man smyga dit och bara njuta då man känner för det.

När jag ser vad jag skrivit så känns det som om det inte alls skulle bli en så stor kostnad. Är väl bara stärken som man måste köpa ny.

MorganaLefaey:
Jag ska göra iordning ett vinylrum (vilket inte har en pervers klang i mina öron), eftersom skrubben som vinylsamlingen står i ska bli jättegarderob när den blir tom. Och bäst av allt, det är sanktionerat av HSB. Hon som bestämmer.

Metal Guru: Skulle också vilja ha ett sådant rum, men har tyvärr hivat iväg alla vinylskivor. Ja alla utom de som sitter på väggarna då och efter en 20år på väggen vet jag inte om de är så platta heller.

MorganaLefaey: Nej, nu är det dags för lite frågesportsliknande

Dags att börja med lite förklaring innan de tre exemplen.

"Quite Interesting - or 'QI' to its friends - could loosely be described as a comedy panel quiz. However, none of the stellar line-up of comedians is expected to be able to answer any questions, and if anyone ends up with a positive score, they can be very happy with their performance. Points are awarded for being interesting or funny (and, very occasionally, right) but points are deducted for answers which merely repeat common misconceptions and urban myth"

QI - "They say of the Acropolis where the Parthenon is..."
www.youtube.com/watch?v=13VEonU3hWU

QI - "Christmas, Christianity and Mithras"
www.youtube.com/watch?v=MSm7YPMQOSo&feature=related

QI - "Castrati Singers"
www.youtube.com/watch?v=nbvfunrPfko&feature=related

Metal Guru:

Bara 1 vecka kvar nu tills man få se kungarna av Heavy Metal på stadion.

Vi värmer opp

Aces High

www.youtube.com/watch?v=4Sam5omG0v0

The Clairvoyant

www.youtube.com/watch?v=WM2vO7O_N7Y

Hallowed Be Thy Name

www.youtube.com/watch?v=iSTBlbylMzM

Dessa 3 låtar kommer spelas Tro mig.

Up The IRONS !!!!

mattias - 74: Stadion, sånt trams. Ullevi, där kommer det vara bäst någonsin.

Woe to You Oh Earth and Sea
for the Devil sends the beast with wrath
because he knows the time is short
Let him who hath understanding
reckon the number of the beast
for it is a human number
its number is six hundred and sixty six

Poffa:

Jag har sett dom på Ullevi också men jag måste säga att Stadion är nånting alldeles speciellt med Maiden. Det är min 3:e på stadion 2000, 2003 och så nu.

Recensionerna från Gates Of Metal i Bologna gör ju inte att man längtar mindre till nästa Onsdag

Vill du inte se Låtlistan så råder jag dig att INTE klicka på länken :)

Poffa: Självklart besöker man båda konserterna! Borde ha besökt nån mer, men det sket sig med Wacken och övriga norden.

Mina foavoriter på denna turne är nog:

Power slave
www.youtube.com/watch?v=9ZGCY0DCrsg

Revelations
www.youtube.com/watch?v=ClM5Hqktook

Rime of the Ancient Mariner
www.youtube.com/watch?v=P9MFKhahthQ

Möjligen tycker jag de kunde bytt ut nån låt från Seventh Son... till nån från Somwhere in Time.

Men vafan, hur jävla bra som helst kommer det att bli i vilket fall.

HF:

Jag hade hellre hört 22 Acacia Avenue istället för Powerslave men som du säger denna konsert kommer att bli hur jävla bra som helst.

mattias - 74:
Jag har för mig att jag sett Maiden nån gång, men jag brukar inte vara så förtjust i sån där nymetall. 

Metal Guru:

Nej du begriper dig inte på bra musik :)

HF: Jag kan tyvärr inte vara på två platser samtidigt, därför får jag stå över Stadion.

Mina favoriter? Okej då:

The Trooper
http://www.youtube.com/watch?v=ahNWc6OnNDY

Fear of the Dark (live är den sanslöst bra)
http://www.youtube.com/watch?v=28GaKoCuobU

Hallowed be thy Name
http://www.youtube.com/watch?v=iSTBlbylMzM

Fear of the dark är inte top3 vad det gäller bästa låtar, men den skapar ett sånt otroligt jävla drag live så man kan inte annat än ha med den.

Jävla taffelfinger. Jaja, den första länken funkade sådär. Men ni kan säkert hitta den själva på tuben.

Poffa: Äh, jag tycker de där Iron Maiden ser tråkiga ut. Typisk soffunderhållning.

www.youtube.com/watch?v=S1WKYmx4i1Q

Tack Paddan:
Känns som om vi ska gräva fram en annan tråd...

Poffa:

Hallowed Be Thy Name är den överlägset bästa låten med Maiden. Bättre blir det inte.

Paddan: HAHA sicken lirare hittade en Queen klassiker också

www.youtube.com/watch?v=RwqjFmlYdNg&feature=related

Metal Guru: Jag håller med dig och Paddan. Jag skulle bra mycket hellre se Led Zeppelin live. ...Och sisådär 700 andra band också. Om IM är kungar av någon genré så är det fjortisrock med monstergimmicks.

Wayne Gresky:

Fjortisrock ?? Är det därför det är mestadels 50 60 och 70 talister i deras publik eller vad menar du egentligen ? Har du sett Maiden själv förresten . Maiden kallas kungarna av Heavy metal av många och vill du lyssna på fjortisrock så kan jag rekommendera Takida eller Kent!

mattias - 74: Nu blir ju alla Poffas favoritgrupper uppräknade. :)
Jag har sett konserter på tv för att försöka inse storheten...men misslyckats. Fansen har väl helt enkelt stannat i sin musikaliska utveckling i fjortonårsåldern.
Lite kul dock att Bruce är hängiven trainspotter. :)

Wayne Gresky:

Hehe

Spelningen de gjorde på Ullevi senast var ju en spelning där de endast spelade låtar från de 4 första skivorna för att de yngre fansen skulle få höra de gamla melodierna. Phanton Of The opera hade de inte spelat på över 20 år innan konserten på Ullevi. maiden har attraherat yngre fans genom åren samt att de har bibehållit sina gamla fans. Min gissning är att de spelar i minst 5 år till. Sedan skall man komma ihåg att i Sverige är dem större än i något annat land. Steve Harris sa i en intervju att han kunde tänka sig och bosätta sig i sverige när han går i pension. Skall se om jag kan övertala honom och flytta till Uppsala :)

Wayne Gresky: Instämmer, har aldrig förstått storheten med IM. Det som dyker upp i min hjärna när jag hör deras musik är lättlyssnat och relativt ointressant. De hängivna fansen verkar dock gärna påpeka att IM är hårt och svårt, men den övertaliga supporterskaran motsäger det på ett väldigt effektivt sätt.

Att Iron Maiden skulle vara hårt eller svårt i dagens musikvärld är väl knappast sant. Mycket för att musiken på senare tid blivit tyngre, hårdare och svårare. När det väl begav sig, början och mitten av åttiotalet, så räknades dock Maiden som rätt hårda. Musiken har ju utvecklats. In Flames har många anhängare i Sverige, hade de spelat samma musik på åttiotalet hade det aldrig gått hem bland de breda massorna.

Det som jag tycker är lite lustigt är dock att många (de som vill får ta åt sig) har fått för sig att de enda som har bra musiksmak är de som lyssnar på band som inte har för stora skaror anhängare, band som spelar svår musik som inte spelas på P3 och så vidare.

Lyssnar man på Kent, Takida, Iron Maiden, Kate Ryan, Sven Ingvars eller vad de nu må vara, då har man helt plötsligt tråkig musiksmak och man har fallit i den komersiella fällan. Sådana påståenden är trista.

Poffa: En annan låt som är helt suverän live är faktiskt Afraid to shoot strangers. Finns en fin version på A real live one som är inspelad i Globen. Mycket röj var det på den spelningen kan man säga. 

Ska man räkna upp topp 3 så tror jag min lista skulle se ut så här. 

Rime of the ancient mariner

Hallowed be thy name 

Seventh son of a seventh son 

med en stark utmanare i 2 minutes to midnight.  

scim: Vi får helt enkelt plocka in en objektivröst för att avgöra det hela, c:a 3.59 in i inslaget.

www.youtube.com/watch?v=crxsXWYWvN8

Lumber Jack: Haha!. Ett historiskt inlägg i debatten. Lika bra som läspande hårdrockare som pratar mycket och gärna.

Det tog ett år ungefär, men nu har den nått Sverige ordentligt, de sista veckorna, för dem som lyssnar på ett par timmars radio varje dag.

Får man egentligen göra såhär? Slakta två klassiker och ge låtarna ett helt nytt namn.

[URL=

www.youtube.com/watch?v=uwIGZLjugKA]Kid Rock-All Summer Long[/URL]

[URL=
www.youtube.com/watch?v=nhSc8qVMjKM]Warren Zenon-Werewolves Of London[/URL]

[URL=
www.youtube.com/watch?v=DfaIGsxla54]Lynyrd Skynyrd-Sweet Home Alabama[/URL]

Det får också bli lite tyskspråkigt, en trevlig bekantskap som jag precis stötte på. Peter Heppner.

Paul van Dyk ft Peter Heppner - Wir sind wir
www.youtube.com/watch?v=Y5vGOl7nFL4&feature=related

Goethes Erben & Peter Heppner - Glasgarten
www.youtube.com/watch?v=bh1ZZWutjic&feature=related

Schiller mit Heppner - I feel you (Leben)
www.youtube.com/watch?v=XtZCdgkur88&feature=related

Vi kör väl 3 70 tals klassiker med Dictators då.
Tänk er 70 tal, Cheva, Explorer eller Lövenbraue och John Silver utan filter.
För att inte glömma Trocadero och 2 grillade med pommesfritt och räksallad. Vem faan åt hamburgare då?

www.youtube.com/watch?v=DfjQX8JM6hs
www.youtube.com/watch?v=zqAy6JpSVqk&feature=related
www.youtube.com/watch?v=jxurvNzOBqQ&feature=related

Lägger väl med en Bonus med Björn Högberg från Borlänge

www.youtube.com/watch?v=5-nVN8yS9Pc

För er som är intreserad av Dictators heter LP Go Girl Crazy och är från 1975

Kom ihåg att fildelning är förbjudet.
Så kylen är full, vi måste ha var sin filtetra i familjen.

Helg Ernest: Hank C Burnette eller Sven-Åke Högberg som han heter är inte från Borlänge och har aldrig bott här heller vad jag vet .

Han födes uppe i Sveg 1944 och flyttade till Umeå i slutet på 50-talet , och där lirade han med olika rockabilly band .

250kg kärlek:

Return spelade i rättviksparken 1991 och jag var där. Nån som vet om de spelar fortfarande?

Låten Bye Bye Johnny var verkligen en snyftare bland tjejerna på den tiden :)

« · 1040804 · »