Som kontrast till alla smilfinkar i musikbrachen kan de vara rätt trevliga. Jag tycker att ett band som aldrig har skrattat och skriver obegripliga texter och ständigt säljer mest, samt har flest hits på listorna är kul.
Som kontrast alltså.
Sen har de gjort en hel del bra låtar också. Första låten på "Du och jag döden", 400 slag, eller vad den heter. Det är ett av de bästa inledningar på en låt som jag någonsin hört.
Lumber:
Hörde du att Entomed var med på finalen till På Spåret? De körde till Bollnäs.
Deas: Det måste man ju säga. Fick nyss 32.70 och trodde att det skulle vara en riktigt skaplig tid, men tydligen var jag inte ens bland de 15.000 första.
Poffa: Så sant som det är sagt men nu när man är nere på en tid på 31:19 är det fasen i mig fysiskt ömöjligt att ta sig under den tiden tror jag bestämt.
Jag svarar med lite spanskt skrammel. 1984 var året då kanske metalpiken var som högst. Vem som helst kunde bli kända som spelade hårdrock och hade ett par spandexbraller. Spanska är ett vackert språk men passar synnerligen illa till falsettsång och hårt distade gitarrer.
I den hegemoniska anglosaxiska kulturen är det ibland skönt med lite stortyskt och latinsk
Sorterar man min skivsamling rätt kan man hitta två stycken vinylare av detta spanska band, varav en är en live från Madrid..
Nu är det det ju så att jag spelat 3 från 1 idag redan. Så det får bli 3 från 1 igår, eftersom jag inte splade något då. Hur som helst finns det ett band som är rätt okey och kommer från Spanien vid namn Heroes del Silencio som låter lite tidig The Cult, lite U2 och lite sen The Cult:
hellge: Baron Rojo, spanskt skrammel med ett i allra högsta grad tyskinfluerat namn. Ena skivan har iaf det mycket manliga namnet VOLUMEN BRUTAL.
Heroes del Silencio var "the shit" i Spanien när jag var på en sån där hemsk Ö en vinter. Entre dos Tierras spelades precis överallt, helt OK. Bättre en Los Planetos.
Far: www.youtube.com/watch?v=C_OEedZ_UV8 Farsan i leopardställ ser lite undernärd ut.... Roddan kommer på turné nu i sommar och säljer endast sittplatser.... Hmmmm, r&r... men farsan rockar vidare såklart...
Här är en annan, kanske son, som jag funnit i blodslinjen, fast han har nog en zigensk moder som inte ville vara i släktträdet för henne finner jag inte där: www.youtube.com/watch?v=_nEOy5ZC5jA
Oh my god, 32 år sedan, släng dig i väggen Janne Schaffer.....
Ett litet jam... Twisted Sisters rattar om Stones till totalkvadd med hjälp av Lemmy och Brian Robertson...: www.youtube.com/watch?v=9brINlOohzk
och här mannnen utan ett uns negerblod som försöker leka blues med Lizzy. Enligt mig så sabbar han mer än han tillför och han e kass..: www.youtube.com/watch?v=F5Hps-bcPs0
Jag kom på en sak till i släktträdet.... Han zigenaren, han kanske sonen, på Finlandsbåten, hans fru, hon doaflickan som sjunger underbart i "River Of Dreams ", hon var ju gift med Izzy Stradlin från Guns'n'Roses förut och Izzy, han ser ju ut som en kusin han med... Jag får kolla detta....;-)
Hon som sjunger i det bandet är klart syster rill han den sista sonen.... å hon som trummilumar hon är en sådan naturkraft att hon måste rentav vara Charlie Watt's dotter, eller möjligen Lars Ulrich's... Jag får kolla detta....;-)
mattias - 74: Haha, att David St. Hubbins och Nigel Tufnel också fick vara med. Lysande!
Annars gillar den här gitarristpresentationen som följde med videon till Stars. Kolla särsklit in när stackars Eddie Ojeda från Twisted Sister glider in som en elev från kommunala musikskolan efter Yngve. Hahaha, vilken sopa!
Som kontrast till alla smilfinkar i musikbrachen kan de vara rätt trevliga. Jag tycker att ett band som aldrig har skrattat och skriver obegripliga texter och ständigt säljer mest, samt har flest hits på listorna är kul.
Som kontrast alltså.
Sen har de gjort en hel del bra låtar också. Första låten på "Du och jag döden", 400 slag, eller vad den heter. Det är ett av de bästa inledningar på en låt som jag någonsin hört.
Lumber:
Hörde du att Entomed var med på finalen till På Spåret? De körde till Bollnäs.