Et tu Brute: Tillräckligt... Den här damen är rätt coooool, men kanske lite varning på att låta henne bli ens dotters förebild, hon åker ju som den värsta rock'n' roller in och ut ur fängelset. Hursomhaver, hon är hephåp och hon duger att flirta till....;-)
Friman SR: Snacka om att man kan ha olika smak. Det där är den absolut sämsta artist jag hört. Nu är det där inte min musiksmak men finns ändå några låtar med liknande musik i biblioteket som jag lyssnar på men lil' kims låtar är som ett straff att lyssna på och det käns som sången är framtvingad och skralt framfört.
One är däremot en ruskigt bra låt och man kan inte säga att Blidge förstör den, utan mer så att Bono var lite svag i den versionen.
Tycker dock det är riktigt roligt att gå in och få lyssna på vad folk har för favoriter och tankar bakom sina länkar. Då man ibland faktiskt hittat något guldkorn man inte visste om.
Lumber Jack: "Denna låt hade musikansvarig i SwedbankArena den goda smaken att spela i torsdags. Är det inte WASP vi får höra så är det andra guldkorn."
Se där. En av många covrar på gamla hottiga Gun's slagdänga från '68.
65selander: Lemmy och Phil hade ett sammarbete med Wendy , därför lämmnade Eddie "fastEddie" Clark bandet när dom spelade in 7" Stand by your man , ihop med WoW .
Å då hamnar vi i Japan hos ett band som nog faan är bland det galnaste jag någonsin sett, å då har jag endock sett en del... Håll till godo med lite attityd Made in Japan...:
Sedan avslutar jag 3 från en med lite grym kanadensisk rock'n'roll. Den här mannen spelas flitigt och hårt i NHL-rinkarna. Mitt öra säger att han är inspirerad av inga mindre än Thin Lizzy...:
Det sägs ju att om man döper barn till Jimmy, Tonny, Ronny, Johnny, Sonny, Conny, Bonny, så tigger man om problem, det sägs ju så. Jag tycker inte det stämmer för släkten Van Zant har stansat sig in i rockhistorien trots att de är ena rackarns hillybillys...;-)
Det vart lite knäppt med hatten på Johnny... Hursomhaver så bär både Johnny och Jimmie hatt här om ni inte trodde mig: www.youtube.com/watch?v=Tfi1CUoMLoQ
Ministry hade tydligen en inhoppande basist som gick ur tiden för en vecka sen. Det högtidlighåller vi med några låtar och sen så får vi väl hoppas att han går igen till helgen...
www.youtube.com/watch?v=RBNbxW0c-as
www.youtube.com/watch?v=ZdIlRCQ99t0
www.youtube.com/watch?v=z9OGfBGOCpk