Eftersom jag just köpt plattan "The Solution - Will not be televised" så måste jag få länka... Herr Andersson i Hellacopters vet hur en slipsten ska dras. Detta är faan i mig ljuv och underbar musik...
Friman SR: Var och bowlade ett par timmar i lördags med NuMo, lite sådär lindrigt nykter. Inga resultat att skryta med, men ölen var kall och man körde Hellacopters på bowlingen hela tiden! Vad mer kan man begära?
Vill man få sig lite förstklassig musikalisk underhållning eller hockeyunderhållning finns det två orter som vi alla vet är outstanding, Ö-vik och Vancouver.
En annan go gubbe, en rebell som var cool när han lät heroinet gå igenom venerna, han skapade fantastisk rock och country då. Nu när han har "nyktrat till" är han mest gnällig kan jag tycka... Dock så är Mr Steve Earle en rebell som förtjänar respekt... www.youtube.com/watch?v=6AoysLSHNSo Copperhead Road är ett GRYMT album då da......
Friman SR: För att balansera rockandet då så bjuder jag på lite tip top blipp blopp av melodiöst slag. Fantastisk musik enligt mig i alla fall. Mjuk insomning om man lyssnar på det här. De här skivorna snurrar än idag, även fast skivspåren börjar bli djupa. Jag får lust att binda flugor av den här gruppen och det stämmer nog att det här var min produktivaste tid när det gäller det.
Jaaaaaaaih, musik är HÄRLIGT... Jag visste inte mycket om nedanstående artister innan de kom till mig på olaglig väg, d.v.s en kompis till mig gav dom till mig via sin portabla disk... Asså, fucking, skivindustri. är det OK för Er om jag legalt köper de alster jag funnit på illegal väg och som jag råkade upptäcka tack vare min snälle och illegale polare.....?? Jag hade aldrig velat veta mera utan min illegale polare ska ni veta....
Efter att ha sett den tråkiga Calaisa-låten i melodifestivalen igår så vill jag ha lite intressantare countrytongångar. Därför tar vi tre låtar med Sheryl Crow och Dixie Chicks tillsammans. Den första är bäst, det måste vara banjon som gör den så bra. :)
Och så tar vi en bra låt också, även om den inte är hans, men han är ju med i videon iaf, fast det är han ju egentligen inte på riktigt iaf...jaja, han får väl satsa på att återuppta rollen om några veckor...
Wayne Gresky: Japansk synt.. OK jag har tjötat om dessa japanska rockers förr, och jag gör det igen... Attityd, detta är lixom Made in Japan attitydmässigt, helt enligt mig då...;-)
Det här blir en 4 från 1. För något sånt där samlainmycketpengartillbehövandeprogram så har man på BBC gjort en mix av programmen Top Gear och Ground Force, eller Top Ground Gear Force som det hette här, med Hamster, Captain Slow och Clarkson som trädgårdsarkitekter.
Metal Guru: Vad faan,m har du gått me i länkarna eller??? Eftersom det blir så mycket klipp och klister menar jag.... Å andra sidan Dave Allen, han hade ingen koll på länkarna han....;-)
Kanske att de inte har i min skivsamling att göra..? ;0)
Förutom att Siuge finns där ändå.