65selander:En sak jag tycker är underbart är att det finns en lösning på den här 1500 åriga konflikten bara så där. Att en halvfet svensk ska tala om vad som är bäst för Gazaremsan och Israel på ett inernetforum bara så där. Inget illa riktat mot dig. Utan jag tycker det är mest fånigt att ens yttra sig.
Helg Ernest: Så du rättfärdigar Israel? folket innan staten var förtryckta och nu förtrycker dom andra. Hade inte Israel en av världens bästa underrättelsetjänster som USA är beroende utav så hade inte inte låtit kibbutzen varit.
Detta som händer nu kommer att mynna ut i något större.
Antingen så får Hamas något större att leka med, eller så så Israelstörre leksaker från USA.
ps/ Har jobbat som säkerhetsvakt åt Israel några veckor... sedan så blev det PLO villan i Djursholm. Ingen sida bryr sig....
Helg Ernest:
Om jag hade varit Palestina, så hade jag slängt ut Israel i Medelhavet för länge se'n. De hade levt där i 1500 år, när bakfryntliga engelsmän kom på den ljusblå ideén att "här planterar vi ett nytt land ovanpå ert" strax efter andra världskriget. "Och ni får väl bosätta er nån annanstans."
Det är 'igentligen' vad det hela gäller.
Fick en hälsning från Finland.
Vidarebefodrar den här, och hoppas att den är aktuell - och inte allt för opassande:
"Psykedeelistä Joulua ja Kosmista Uutta Vuotta"
Helg Ernest:
"Enl. henne är Kronvodka och Absolut samma sprit. Bara det att ena är spädd med kran vatten och den andra med destvatten."
Det är väl Renat som är samma som Absolut.
Du kan ju till och med läsa om det på Absolut-flaskorna, eftersom de vill tjäna lite oförtjänt ålderspatina:
"Vodka has been sold under the name Absolut since 1879."
-Men vikken lögn! Absolut är ju ett nytt påfund!
-Mm. Men Absolut Renat Brännvin lanserades till kräftpremiären 1879...
Helg Ernest:
Lyssnat på en kemist..?
Visst, all sprit är samma sprit, nämligen etanol.
Kunde bara inte låta bli.
Hon har en poäng, fast hon förstår inte att poängen är det här: Hur man upplever en alkoholhaltig dryck är mer miljön, förpackningen och sällskapet än någonting annat.
Visste ni att öl smakar fan?
Ang att flirta via bluetooth, finns det verkligen folk som har sin mobil synlig när bluetooth är igång på mobilen?
Finns inte en chans att jag skulle ha min synlig för andra dödliga iaf.
Helg Ernest: Vad de har för ideologi vill jag inte vara med om eftersom de inte har kraften som kibbutzen. Därför får de köra med Terrors kraft.
Jag försvar ingen sida eftersom just dessa lever rövan. Men som sakt var... USA vågar inte ställa större krav. De vill väl inte föda mer fårskallar än de har gjort, typ Bin Laden mfl