Paddan:
Medlem i klubben?
Sen såg jag att en gammal bekanting fick priset första gången :))
Metal Guru: Cancer kan man få av allt, cigaretter och pitepalt....
http://www.youtube.com/watch?v=-CgjPV0Xm9oUtifall nån här ska åka till Älvdalen på semester i sommar är det bara att börja plugga glosor.
scim: Där ser man. Jag har alltid ansett att man "skriver på" i och med att man klickar på I accept. Och det är ju användandet avtalet gäller, inte inköpet.
Därför har jag likställt det med ett kontrakt gällande tjänst eller vara, vilket regleras av Avtalslagen och Köplagen.
scim: Är det verkligen så? EULA är ett avtal som du "skriver på" och bryter du mot detta är det ett avtalsbrott. Avtalsbrott regleras normalt av Sveriges Rikes Lag, eller motsvarande lagstiftning där EULA anses vara påskrivet.
På vilket sätt skiljer sig EULA mot ett vanligt kontrakt mellan t ex företag eller personer?
Pajasen Åkesson står ju där som vanligt med byxorna nere och försöka slingra sig med diverse korkade bortförklaringar.
Uppståndelsen över att man filmat med dold kamera förstår jag inte alls.
Inte värre än när man smygfilmade i valstugorna för ett par år sen.
SD är en samling jätteidioter som gnäller över att invandrarna lever på bidrag.
Samtidigt har man själva som enda mål att skaffa tillräckligt många röster för att vara berättigade till bidrag (partistöd).
Partiets elit består av ett gäng smarta men obehagliga individer, som via populistisk retorik lyckas få med sig mestadels arbetslösa, lågutbildade och allmänt inskränkta människor.
Likheten med Tyskland på 30-talet är slående, inte minste med tanke på den lågkonjunktur som nu bara befinner sig i sin linda.
Hua....