Café

Grupper · 49935 inlägg · 1048 ämnen

Allmän skriv vad du vill tråd.

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
För er som missat årets rugbyfight.

Bissett19:

För mig är det obegripligt att han inte fick somna in hemma. Man måste få göra undantag i sådana här tragiska fall.

73Sjöbba:

Hörde hans mamma på radion idag,inte utan att man fick klumpar i halsen.
Livet är inte rättvist..:(

Slutet gick fort.

Vila i frid, lille man.

Ett tragiskt öde. Eftersom jag har ett eget barn i samma ålder så blev jag väldigt illa till mods. Sjukvården i sig så vet jag inte vad jag ska tycka.

Poffa: Apropå detta...
Visst fanns det en Så Ska Det Låta-tråd och vart har den tagit vägen?

Jag hittade den inte ens med "sök".

Salle: Nu har jag sett det hela. Jag kan bara hålla med dig. Molly Sandén är ung, söt och jätteduktig på att sjunga. Hon kommer synas mycket framöver, framför allt med tanke på att hon bara är 16 år än.

Skräcködlan Perelli får mig att vilja köra fingrarna djupt ner i halsen, både utseendemässigt och sångmässigt. Hon är så fruktansvärt tillgjord på alla sätt. Yuck!

Salle: Jag såg c:a 3 minuter, då körde transans lag en sanlöst bedrövlig version av Lizzys Boys are back in town. Då gick och stekte mig lite kött istället.

Lumber Jack: Så var det kontraster i kvällens Så Ska Det Låta.

Å ena sidan Molly Sandén.
Söt, naturlig och så där mysigt lagom  Hurra!

Å andra sidan Charlotte Perelli
Sur (hon ser ju faktiskt sur ut) totalt konstgjord och på tok för mycket.  Huvva!

Och inte nog med det för om man slog över till TV4 så var Perelli där också.
Och där såg hon rent ut sagt förjävlig ut.  DubbelHuvva!

Dream Team: Vissa människor är inte mottagliga för vård, Svartenbrandt är en av dem. Om han så skulle få obegränsat med pengar, kvinnor, vin och sång skulle han forsätta begå idiotiska handlingar. Ja, även om man plockar bort vinet är han förlorad. Sedan får socionomerna säga vad de vill. Han passar bara bakom lås och bom. Kan vi inte öppna Storsien igen för dessa?

Här är förresten en bra dokumentär om och med Svartenbrandt. Det är bara att ladda ned och ta en promenad i senvinterregnet.

www.sr.se/sida/artikel.aspx?programid=2519&artikel=1102649

Dream Team:

Ja Lasse borde förstått att försöka bli religiös inte skulle hjälpa.

Frisco: Ja, men att kalla den svenska kriminalvården för "vård" kanske är att ta i. Svartenbrant är väl dryga 60 år och har suttit på kåken i 40 av dessa. Att något fattas här torde vara rätt så uppenbart.

mattias - 74: Nä. Svenska polisen är duktiga.

Svartenbrandt gripen på morgonen för inblandning i ett Bankrån i Säter. Förvånad nån ?

Paddan: Ja, att dom ofta är skickliga debattörer och retoriker ska man inte ta ifrån dom.
Och Åkesson är ett bra exempel på det.
Men han avslöjar ju sig själv och hela partiet i båthytten när han tar initiativet till att sjunga nidvisan om Olof Palme.
Han gör iofs ett hyggligt försök att få det till ngt som är taget ur sitt sammanhang och ngt som skulle vara ironiskt menat.
Och vad skulle han annars haft att säga till sitt försvar?
Alternativet hade ju varit att erkänna och säga som det är: vi är ett rasistiskt parti vars huvudfråga är invandringen och inget annat.

mattias - 74: Den legala invandringen i landet har minskat drastiskt på bara några år, så deras dösnack om invandrarna som roten till allt ont faller ju redan i farstun.
Sen är det lite lustigt att ett parti som står för hårdare straff och som ondgör sig över bidragstagande invandrare, har massor av egna partifunktionärer och annat löst folk som varit straffade för en djävla massa saker och som dessutom själva lever på bidrag.

Att "så många" (din anm) röstar på tomtarna säger nog inte mer än att många är missnöjda med att dom etablerade partierna känns alltför cementerade och tråkiga i sin framtoning plus att dom ibland har lite svårt att komma överens.
Är man missnöjd så är det alltid lätt att lyssna på såna som lovar stort och alltid har enkla förklaringar på allting.
Synar man SD i sömmarna vad gäller vanliga politiska spörsmål så visar det sig att det är ett litet missnöjesparti och inget annat.

Och som Lumber Jack säger: hur fan man kan rösta på jönsarna är fullkomligt obegripligt, iaf för mig.

Huge: Om jag inte minns fel så var väl framknuffandet av Jimmie Åkesson till en position i rampljuset ett sätt för Sverigedemokraterna att framstå som mindre främlingsfientliga. Det sades ungefär som så att Åkesson hade rätta virket att domptera åhörare och media.

Lumber Jack: SD har absolut ändrat framtoning sen dom kom fram.
Från början var det ju mest ett gäng töntiga fjuniga nassar med nån unken övervintrad 70-årig nazist som frontfigur.
Nu har dom, som du säger, försökt få bort nassestämpeln via diverse kosmetika och liknar i mkt bittra sossar, men dom har fortfarande kvar det som hela tiden varit den drivande frågan: exakt allt som är dåligt beror på invandringen och det mångkulturella.
Man ska inte ta deras framgångar på alltför stort allvar men heller inte försöka ignorera fenomenet och jag tror dom kommer att få det rätt så hett om öronen när valkampanjerna börjar.
Det är bara konkreta debatter där man vederlägger deras påståenden som gäller.

Huge: Sverigedemokraterna låter mest som bittra sossar efter ett par stadiga fredagsgroggar av det hemkörda. Dock kan de trots allt fylla en funktion om det innebär att den havererade invardrarpolitiken slutligen kommer att lyftas upp till den offentliga debatten. Men risken finns väl att det bara blir folkpartiet, i vanlig ordning, som törs ta en diskussion om det tabubelagda ämnet, medan de andra partierna kommer övertrumfa varandra i politiskt korrekta floskler. Vi bor ju trots allt i ett land med mellanmjölk och chokladbollar...

Själv anser jag det vara obegripligt att man väljer att lägga en röst på dessa jönsar.

Huge:

Är det inte förvånansvärt att så många tycks ha gått över till SD eftersom de snart är inne i riksdagen ? Dessutom lever väl " en del " invandrare på Bidrag så dom är väl inte helt ute och cyklar?

mattias - 74: Tja, vad ska man säga?
Pajasen Åkesson står ju där som vanligt med byxorna nere och försöka slingra sig med diverse korkade bortförklaringar.
Uppståndelsen över att man filmat med dold kamera förstår jag inte alls.
Inte värre än när man smygfilmade i valstugorna för ett par år sen.
SD är en samling jätteidioter som gnäller över att invandrarna lever på bidrag.
Samtidigt har man själva som enda mål att skaffa tillräckligt många röster för att vara berättigade till bidrag (partistöd).
Partiets elit består av ett gäng smarta men obehagliga individer, som via populistisk retorik lyckas få med sig mestadels arbetslösa, lågutbildade och allmänt inskränkta människor.
Likheten med Tyskland på 30-talet är slående, inte minste med tanke på den lågkonjunktur som nu bara befinner sig i sin linda.
Hua....

mattias - 74:
Mina spontana reaktion såg du inspelad på youtube i mitt förra inlägg.

Metal Guru:

Vad er era spontana reaktioner till den uppståndelse som blivit ang radioprogrammet Kalibers granskning av Sverigedemokraterna?

Jag har spelat in en videosnutt, och undrar nu vad ni tycker?

Wayne Gresky:
Hon har nog tagit sitt straff, låt na komma hem nu.

mattias - 74: Jag hade nog hellre sett några missnöjda jänkare och lägre skatt.

Lumber Jack:

hehe ja men jänkarna är väl glada och nöjda !

mattias - 74: Jamensåbradå, vi tjatar till oss ett socialfall.

Wayne Gresky:

Annika Österberg på väg hem !

knaskamilla:

Det är en viss skillnad mellan att köpa ut öl vid enstaka tillfälle om de nu måste prova på, vissa handlar nån gång för att de skall vara hemma med sina föräldrar och smaka och det kan jag tycka är ok på nåt sätt..

Däremot vet jag åtskilliga exempel på föräldrar som köper mängder med öl eller sprit för att deras ungar skall ha på fest. Det är fel däremot.

För min egen del så handlade mina äldre kompisar åt mig när jag var tonåring, Morsan eller farsan skulle aldrig göra det. I dag så ser man hur ungdomsfyllorna ökat markant. Vardagar som helger.

mattias - 74:

Föräldrar tror att det bästa sättet att få ungdomarna att dricka måttligt och inte en massa "skit" är att ge dem alkohol. Spelar ingen roll vad undersökningar visar, de litar mer på sin egen tro.

Känns kanske ändå mer okej om det är föräldrar till tredjeårselever, men när föräldrarna till sjuor-åttor tänker likadant...

Paddan:

Jag som ungdomsarbetare är inte alls förvånad över detta.

Paddan: du får säga som Groucho Marx sade - "jag vägrar vara med i en klubb som accepterar personer som mig som medlemmar!"

Per HApps: Faktiskt inte. Tycker det är lite suspekt att vara med i en klubb som beundrar mig själv...

www.youtube.com/watch?v=O0FTUm6y7ts
www.youtube.com/watch?v=czIXyofOwUo
www.youtube.com/watch?v=Wtxz4yV_-3g

Paddan:
Medlem i klubben?

Sen såg jag att en gammal bekanting fick priset första gången :))

Så vill jag gratulera mig själv och alla andra med samma namnsdag.

Wayne Gresky:
Get the hell outta there!

I vår serie "jäkligt coola naturfenomen" har idag turen kommit till undervattensvulkanen utanför Tonga.

Metal Guru: Cancer kan man få av allt, cigaretter och pitepalt....

http://www.youtube.com/watch?v=-CgjPV0Xm9o

mattias - 74: Att HPV kan ge cancer hos män är ju gammalt. Det har ju bl a diskuterats om även killar ska vaccineras mot HPV.

"Sambandet mellan HPV och cancer i svalget konstaterades 2001 av Joakim Dillner, professor i virologi vid Umas. Han anser att sambandet är accepterat av experter på området sedan fyra till fem år."

mattias - 74:
Det går att bevisa att man får cancer av precis allting.
Jag lovar dig att om man gör en noggran studie av årskortsinnehavarna på Ejendahls Arena, så går det att vinkla den informationen till att 'genom att regelbundet besöka Leksands ishockeymatcher på hemmaplan utsätter man sig för en förhöjd risk till cancer.'

Utifall nån här ska åka till Älvdalen på semester i sommar är det bara att börja plugga glosor.

Metal Guru: Risken finns :)

73Sjöbba:
Det blir tydligen Pizza idag då..?

Dream Team: He he, jag tyckte mig till och med länna gummiröksdoften i slutet av klippet tills jag kom på att frugan stod i köket och lagar mat.

Flakmopeden from hell...

Killen som filmar måste ha varit bra skakis då man passerar en bilist i vad man får förmoda dryga 100 knyck på gång- och cykelbanan alldeles bredvid. Jihaaa!!!

« · 1153166 · »