Café

Grupper · 49934 inlägg · 1048 ämnen

Allmän skriv vad du vill tråd.

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
knaskamilla: Du har alltså missat att droger tas av individer och inte av samhällen kollektivt?

Lumber Jack:

Notera att jag skrev Sveriges. Och senare samhället. Ingenstans något om individer.

knaskamilla:

Så du ser alltså hellre din nära och kära på heroin än att de tar en hederlig fylla?

Lumber Jack:

Farligast eftersom den gör mest skada på samhället.

knaskamilla: Vanligast - Ja, Farligast - Nej.

mattias - 74:

Alkohol är också en drog. Sveriges farligaste, skulle jag vilja påstå.

T T: Fantastiskt bra:-)

87bth01: Tråden heter ju som den heter.

Men det är grejen att fortsätta skriva fel trots att man är medveten om det som jag inte kan förstå. Vad är poängen med att vara dumtjurig?

mattias - 74: nä det bli nog svårt att minska drogerna rent allmänt. Och nu kan ju Ungdommarna få tag i det på webben också jätte enkelt fy fan säger jag bara.

Alisandali:

Klart dom inte gör men man kan ju försöka minska på skiten. Droger är aldrig bra Thomas !

mattias - 74:
Och du tror drogerna försvinner om man lägger ner festivalen ?

T T:

Dags för dig att sluta anmärka på språkliga petitesser och börja bidra till diskussionen istället?

Alisandali:

Hur jag än försöker så blir de fel. Jag gör ett nytt försök. Reaggefestivalen och dess musik i synnerhet är starkt förknippad med droger och arrangörerna är starkt ifrågasatta av Uppsalaborna om de skall ha kvar den öht.. Peace and Love festivalen samt de andra stadsfestivalerna jag besökt genom åren har så vitt jag vet inte haft problem med narkotika i samma utsträckning som Reaggefestivalen. Däremot är det mer fylla på de övriga festivalen runt om i landet vilket man får räkna med. Förra året greps 80 personer för narkotikabrott på festivalen här i Uppsala samt en av de stora artisterna ( minns inte vilken ). Summa summarum. Droger är olagligt det är inte alkohol. I år så var det väl vad jag har hört den lugnaste festivalen i Borlänge med undantag för vissa " idioter " att 14 personer omhändertas i Borlänge under en helg är säkert sant men absolut inte så många har gripits under festivalen. Klart att det finns enstaka fall men en festival skall vara drogfri. Man kan inte alls jämföra Peace and Love Sweden rock m.fl med Reagge festivalen det är som natt och dag !

mattias - 74:Som en vanlig helg i Borlänge då , var väl betydligt fler som greps för narkotikabrott under Peace & Love , ska vi stoppa den också ??

mattias - 74: Dags för dig att slopa mellanslag innan frågetecken?

mattias - 74: Det verkar ju gått väldigt lugnt till så det håller jag inte med om.

Festivalen startar idag och redan är det 14 misstänkta för narkotikabrott

Dags att slopa den där festivalen nu ?

mattias - 74: Ayia Napa, då får du hälsa till Puma bar på Nissi beach om den finns kvar. Om baren finns kvar alltså, det ska väl till en hel del om beachen ska ha försvunnit. :-D
Där har man hängt under en del resor i ungdomen. ;-)

250kg kärlek: För 16 dagar inkl enkelrum blev det 10850 med VING.
Resdagar är inte så viktigt men det kan tyvärr inte bli för långa resor eftersom det av någon anledning försvinner ett gäng dagar under vinter och vår.

Första vändan kan man gott åka charter, det som är skönt är att de flyger med Thai Air, skönt att slippa öppna plånboken. Fast det har de redan bakat in i flygbiljetten ;-)

Bra sida. Ligger som favorit nu.

250kg kärlek: strålande länktips det där

...sen är det aldrig fel att det är all inclusive på planet. Kan grunda bra där.

65selander: Nu vet inte jag vad du har betalt och om antalet resdagar är viktigt. Sedan spelar avresedatum roll förstås. Annars kan jag rekommendera denna sida och han som har den. Otroligt trevlig människa som gräver fram det absolut bästa priset man kan tänka sig.

Vi har bott på det hotell som han tipsar om och det var helt okej. Det kan vara ett tips till nästa gång du drar. För har man varit i Thailand så återvänder man garanterat.

www.phuketsidan.se/oktoberkampanjen.html

65selander:

dricker man inte det längre ? Shit :)

mattias - 74: "själv hopps jag slippa alla dryga 17 åringar som är fulla på marinella och sockerdricka."  Jag tror inte att det är så hippt på Cypern att dricka Marinella ;-)

Ang Ficktjuvar så finns de över allt.

mattias - 74:Många svenskar har även blivit av med sina mobiler och plånböcker i Borlänge också , fast resan är ju billigare hit , fast farligare .

spud:

Många svenskar har blivit av med sina plånböcker, mobiler m.m i Thailand men det kanske är på ett speciellt ställle. själv hopps jag slippa alla dryga 17 åringar som är fulla på marinella och sockerdricka.

Bolivar: Jag var i goa-kerala-mumbai ifjol, en fantastik resa. Kommunist staten Kerala(det är en del av indien, men är självstyrande på något sätt) var helt fantastiskt. Dit rekomenderar jag alla att åka, standard var exakt som man betalar för, allt från nåt ruff för nån krona natten till fantastisk lyx.

250kg kärlek: Vi skippar sommarsemestern och drar iväg 4 veckor till Filippinerna i januari istället. Har aldrig varit där så det blir kul. Provade Thailand för första gången i fjol och det var riktigt trevligt.

mattias - 74: Jag har varit i dessa områden 9 gånger, både i Cata och Karon utan att känna igen mig i din beskrivning. Vi har aldrig råkat ut för några oärliga personer. Det enda som jag tycker är jobbigt är alla transvestiter som gör närmanden och som knappast har några ärliga avsikter.
Annars måste jag säga att Thailand är ett fantastiskt land med trevliga människor, billigt och med sandstränder i världsklass, åtminstone i södra Thailand.

Det är väl som spud säger, hoppas ni har tur med vädret. Den tiden på året brukar det kunna vara lynnigt. Själv bokade vi resa i går till Thailand och Karon. 22 December bär det av och blir borta en månad. Jag älskar detta land!

65selander:

Thailand ? Akta dig för ficktjuvar.

65selander: Gött, håll dig borta från att hångla upp en gris bara. Hoppas monsunen är nånannanstans när ni är där. Man kan ha ruskig tur när man åker dit såhär års, men man kan även ha otur..

spud: Kata Beach i Thailand. 16 dagar med Ving. Ömsom sol och regn. Men det skall bli kul att få bekanta sig med ett nytt land.

Ville till Egeypten igen men Fritidsresor åker inte dit i Augusti i år, antagligen för varmt eller så har ryssarna skrämt iväg Svenskarna ;-)

65selander: Vart i asien ska du besöka? Hur länge?

65selander:

Jag är inte ute efter aya napas uteliv utan mest värmen och kanske en liten solbränna.

mattias - 74: Cypern funkar men det lär inte bli så lungt och skönt som du hoppades på. ;-)

En annan har 29 dagar innan flyget lyfter till Asien.

65selander:

Igår bestämde vi oss att ta första bästa resa som finns. Vi fick dom 2 sista platserna på ett flyg till Cypern på Fredag. Bättre än ingenting. Skönt och få lite värme. Är trött på detta väder nu.

spud:

Nu vet jag inte vart du bor men om du bor i de norra delarna av landet så är det nog inte så svårt att hitta Kantarellskog !

mattias - 74: Aldrig. har provat det engång och det gör jag aldrig om. Gick en hel jävla sensommar och fann inte en svamp. Har ett berg som återkommande fyller min frys, den får räcka.

spud:

Inte lätt att hitta nya ställen men man kan försöka.

mattias - 74: Jo jag vet, men jag har ganska många mil att åka för att kunna plocka i sommar så jag vill inte bara hitta små, som jag läst att en del råkat ut för. Så om nån vecka ska jag också ge mig på ett försök.

spud:

Sambon har ett ställe som ligger utanför Björklinge där hon plockat varje år. Vissa är gigantiska och en del små. spelar egfentligen ingen roll hur dom är, alla går att äta. Trattkantarellerna kommer ju i September.

mattias - 74: Är du i uppsala trakten och hittar nu? Många små? Har försökt följa kantarell utvecklingen i landet, till den når mina breddgrader. Även fast fjolårets rekord fångst ännu inte är slut så rycker det lite i svampletar benen.

Hultsfred läggs ner. Nån som är förvånad ?

Så har man kommit hem från skogen. 7 liter kantareller på 1 ½ timme . Blir gott med en kantarellsås till grillningen imorgon :-)

Moreno:

Fridhemsplan. Vandrarhemspriser men nästan hotellstandard.

Hej är det någon som kan rekomendera något bra och billigt boende i stockholm. Jag ska ner senare i höst och bara stanna över natten. Har tidigare varit på bla långholmen och det var väl schysst men testar gärna ngt annat.

spud/mattias -74: Här är domen om ni är intresserade

mattias - 74: Det tingsrätten gör skillnad på är att Greven och hans fru som båda var ytterst nära att bli mördad måste leva vidare med att varit med om ett mordförsök. De själva är brottsoffer, sen kan jag tänka mig att fruns graviditet höjde upp skadeståndet. För GM var ju ytterst nära att släcka 3 liv där.
I ditt fall är inte din svärmors anhöriga brottsoffer i samma utsträckning.

Just det fallet med greven lär det gräma åklagaren å det grövsta att han inte lyckades få exfrun åtalad och fälld för anstiftan till mordförsöket.

Lumber Jack:

har en liten fundering. Hörde igår att den personen som sköt mot " grevens " lägenhet i gamla stan i stockholm fick 10 års fängelse för mordförsök. När min kära svärmor bragdes om livet för 2 år sedan fick gärningsmannen 10 år för mord ( tifidigare ostraffad för grova våldsbrott ) . Det jag reagerade på var att skadeståndet i grevens fall är 100 000 till de anhöriga medans i mia och hennes familjs fall 50 000 per barn, vet du eller nån annan hur de gör när de bestämmer skadeståndssumman. Det jag reagerade på mest var att varför betala ut så mycket till personer som överlevt medans du har förlorat nån inom släkten får mindre. För mig finns det ingen rim och reson för 5 öre. Skall tilläggas att ett människoliv inte går att ersätta för alla pengar i världen men jag hoppas verkligen att nån kan svara på denna fråga. Det känns lite som om de gör skillnad på folkj och folk !

// M

mattias - 74: Inget att tacka för, ge mig din spritranson bara så är vi kvitt. ;-)

« · 1169001 · »