Café

Grupper · 49932 inlägg · 1048 ämnen

Allmän skriv vad du vill tråd.

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
En stor Hockeyprofil har avlidit,citatmaskinen Rikard Fagerlund är död.

RIP Rikard.

Salle: Där var de fyndiga på ÖA. Han var alltså lycklig över att mc:n var lagad.

Nog för att jag var lätt euforisk ibland på min hoj men att det kunde gå så här långt...

[url=allehanda.se/start/kramfors/1.1682348]Motorcykellycka slutade med fängelsestraff[/url]

Per HApps: Men dom kommer med en hel del bra ideer också.

En meter bredare ochparkeringsrutor med extra belysning. Allt för deras "annorlunda känsla för avstånd"... ROFL

Och dessa idioterna skall äga VOLVO i framtiden, man börjar tappa tron på mänskligheten.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6341574.ab

Salle: Visserligen tragiskt men jag kan inte påstå att jag någonsin har hört talas om människan.

knaskamilla: Nåt annat som är över.
Och rätt mycket för tidigt känns det väl som...

Salle:

Det är häftigt! Känns lite vemodigt att det är över.

scim: "Jag har närt en kommunist vid min barm!"

Annars är väl detta en mer passande replik från denna film.
Byrådirektör H.K. Bergdahl -"Det var förbanne mig det finaste jag har hört sedan jag konfirmerades. Vill du ha ett fikon?"

Och Tykos bästa är... "Sa och sa! Det var ju MIN tallrik!" Så det så.

Redigerad kommentar

Salle: Det finns tydligen många kommunister i det här landet ;)

Återigen.

Vad f-n säger man... 

Salle: Skulle inte förvåna mig om pengarna i slutändan hamnar hos bögknackarna i Uganda.

Jag måste köpa ett nytt backdäck till hojen!

www.youtube.com/user/berkadrinker#p/u/2/wtbp5mekmGA

Vad f-n säger man... 

Stort

Redigerad kommentar

99 % av Jordens volym är 1000 gr celcius eller varma . Där har vi svaret på CO2 debatten.

Lös denna fråga och vi är home free.

65selander: Rock'n'roll Yeah.., fast roligare vore att se Keith Richard's rattandes sin Bentley...

Rock on...

www.youtube.com/watch?v=0ojXKbYFnus&feature=PlayList&p=74B398862497AE2C&index=0&playnext=1

65selander: Rock'n'roll...

Tänke köra Ave Maria med Pavarotti först men eftersom Alisandali körde AC/DC i You Tube tråden så kontrar jag med Brian i Top Gear.. Det är ingen musik så därför hamnar det här. Avsnittet gick i Sverige förra veckan.

http://www.youtube.com/watch?v=bztVph_OwtM

65selander: Äntligen!

Ni som använder iPhone så har SR uppdaterat sin Podd radio så att man kan lyssna live på ett gäng SR-kanaler. Mycket välkommet

Wayne Gresky:
Vilken tidning är 'dagens tidning' då?

Bra namn på den här befrielsefronten vars mindre smickrande aktiviteter man kunde läsa om i dagens tidning.

Metal Guru: Det var helt klart bättre i DDR-Sverige. Tecknat 7 minuter varje lördagmorgon och på Julafton, sedan ren och skär och danande pedagogisk ångest-TV resten av året.

http://www.youtube.com/watch?v=B2aJSuXZfsE

Salle:
Såg du vilket kommersialistiskt trams man tvingar på våra ungdomar idag! Inte undra på att världen ser ut som den gör!!!

Metal Guru: Upprörd? Jag skrattar mest åt de grymt töntiga åsikterna som denna Sosse hasplar ur sig.

73Sjöbba:

Nej, jag håller med dig. Det borde åtminstone finnas möjligheten att välja själv om man vill se filmerna som länkar eller inbäddade i inläggen.

Är det bara jag som tycker cafe-boken har blivit jobbig med alla youtube-länkar? Man måste ratta musen hejvilt förbi alla bifogade länkar när man ska scrolla.

250kg kärlek:
Ge mig en liten stund. Det är från Spanien vid ett kraftverksbygge, men man tror att det är Anderna/Sydamerika, och en gammal inkastig.

Inget för den höjdrädde.

Någon som kan hjälpa mig att finna en film från en kille som vandrar i berg. Han går längs ett högt berg utan skydd, utan räcken. På vissa ställen får han hoppa över stora hål på den stig han går på. Han filmar samtidigt.

Jag vet att denna film finns på detta forum (i Café-boken) men jag hittar den inte. Om någon tror sig veta vad jag är ute efter får ni gärna dlge mig det.

65selander:

tack för at ni postade era  åsikter. Han ringde nu i morse och sa att han hade snacka med honom igår när han kom tillbaks. Han körde en bit men vände och kom på bättre tankar. förmodligen gör han inte om det mer.

Poffa: Inte första gången man håller med en Modoit, man har ju hållit med Olle också.

första gången har jag tagit nycklarna och sparkat in han /hon i huset/lägenheten (Ja har en bror/syster) och försökt tala han/hon till rätta dagen efter.

Har man kört en gång så kör man fler gånger. Jag har själv kryssat på någon obskyr bakväg vilket jag inte är stolt över men tanken kommer lätt igen när man befinner sig i någon byjävel... Det som gäller är att ställa ner foten på direkten.

Nästa gång är det en bror/syster/kompis/släkting som kör bilen, kör det ihjäl sig själv är en sak... kör det över en oskyldig, då är det oförsvarligt.

Summa: Säg ifrån från början.

mattias - 74: Hade polisen kunnat ta honom på bar gärning? Om inte, då är ett samtal till polisen totalt meningslöst.

Jag hade nog inte ringt, utan jag hade tagit mig en rejäl diskussion med honom dagen efter. Kanske att jag tagit hjälp av vänner som man kan lita på, så det blir som en intervention. I alla fall försöka hjälpa och se till att han får extern hjälp.

Upprepas det blir det dock en annan femma.

mattias - 74: Väldigt hypotetiskt detta... Jag tror inte jag skulle göra ett smack om min bror lyckades, jag skulle göra allt världen för att hindra honom innan, smita iväg med bil på fyllan och villan, jag skulle bara stå och stirra och tycka att han var den största jävla idioten i världen och knyta tummarna och hoppas inget kommer att hända...
Däremot nästa gång jag möter min bror, då, då får den jäveln stå till svars och sedan kommer han att släpas in på AAA eller vad som då kan kurera den defekt som han måste lida av. Han ska ges stöd, möjligheter och hjälp tills korna går hem. Så kommer vi i vår släkt och familj att reagera, det vär jag övertygad om...

Men jag ringer nog inte snuten för att dom specifikt ska stoppa min bror... Men som sagt, hypotetiskt...

Bissett19:

Förmodligen då man utsätter sina medtrafilanter för fara. Själv har jag blivit stoppad med alkohol dagen efter och det fick mig att lämna bilen dagen efter i fortsättningen.. Detta var 1996.. Jag lärde mig en läxa

Redigerad kommentar

mattias - 74: För att dom inte dricker alkohol,men det var inte det diskussionen handlade om?
Skulle du verkligen anmäla en nära anhörig till polisen,låt säga din fru?

Bissett19:

hur vet du att det aldrig skulle hända? Det finns vanligt hårt arbetande normala familjefäder som begår mord när dom är fulla, varför inträffar inte rattfylla en vanlig familj enligt dig?

mattias - 74: En jävligt hypotetisk fråga då jag vet att den situationen aldrig skulle kunna uppstå i bland mina syskon,men jag skulle absolut inte slänga mej på luren och ringa snuten,vilket kanske är fel.Skulle nog lösa det med kommunikation med vedebörande till att börja med,sen att kasta bilnycklarna i ån...Men jag tror inte du heller skulle ringa snuten heller.

Redigerad kommentar

Bissett19:

Hur hade du själv gjort?

mattias - 74: Jävligt enkelt att säga att du skulle anmäla honom Mattias...

Alisandali:

Jag menade det inte så Ali. Att jag inte haft några syskon är ju knappast mitt fel och det har itne med saken och göra. Om jag hade haft det så hade jag nog gjort det ändå då jag anser att det är en fara för båda honom och andra bilister, gångtrafikanter m.m. Går en kurs nu i KGB - Kognetiiv beteende terapi och det är skit kul. Man lär sig sätta in i andra folks beteende och situationer hur de tänker, kanske därför jag ändrat uppfattning om Zlatan b.la. Rattfyllerister har jag inte mycket till övers för.

mattias - 74:Tillägg till förra svaret , det är ju jävligt lätt för dig att säga att du skulle ringa snuten , du som aldrig haft något syskon ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

mattias - 74:Beror väl lite på var han kör , men jag hade nog blundat och hoppas på att han skulle fixa det , eller att snuten tog honom . Fast det sista är nog inte så troligt att det skulle ske .

mattias - 74:

Jag skulle inte sätta dit honom. Vem skulle vinna på det? Jag skulle ta nycklarna av honom eller förhindra honom att köra. Men att bara ringa polisen känns en aning skruvat, tycker jag.

Metal Guru:

Fick ett samtal från min kompis som har sett sin brorsa köra rattfull och undrar om han borde anmäla honom. Jag svarade att jag hade gjort det men han sa att han är min brorsa och jag vill inte sätta dit honom , jag sa tt är det bättre att han kör ihjäl nån ? han bara la på luren? Moraliskt dilemma? vad hade ni gjort?

spud:
Jag tycker det vore föredömligt om de förbättrade konceptet till att sända tystnad under sina reklamsändningar.

« · 1220792 · »