73Sjöbba:
Kan man lägga in Schymans senaste förehavanden i den här tråden?
mattias - 74:
Du menar att hon eldar upp pengar?
Hon gör ingen illa. Hon har inte stulit. Hon begår inte hor.
Vad är skillnaden mot att hon betalar 100.000 i annonskosnader för att få ut sitt budskap?
Wayne Gresky:
Kärringjäveln är ju fan inte klok nånstans.... På vilket sätt skall kvinnor få mer lön genom att man eldar upp 100 000 Kronor... Jävla häxa..
Wayne Gresky:
I detta fall bevisar hon att hon att hon är en idiot ( ursäkta ) Det finns så många sätt att använda pengarna på.. Röda Korset, Rädda Barnen? Svältområden? Nej vi eldar upp 100 000 istället.. Smart?
Wayne Gresky:
Var det inte Benny Andersson som gav 1 mille till FI till mediaexponering i valspurten? Undrar vad han tycker om att de eldar opp hans pengar?
Redigerad kommentar
scim:
Faktum kvarstår. Skulle inte pengarna kommer till bättre nytta om FI skänkte dom till nån organisation som behöver pengarna bättre?
scim:
Visst får dom det men varför eldar man upp dom? till vilken nytta..
scim:
Min ögon har varit öppna länge och jag förstår att det är PR men jag tror att man tappar röster på det här. Ingen kan ta den där kärringen på allvar längre...
Redigerad kommentar
scim:
Nej jag bryr mig inte om partiet i sig men jag blir upprörd över detta då jag anser att de kan lägga pengarna på nånting vettigare., får jag det?
Herminator:100 000 till KRIS eller Frälsningsarmen hade inte gett samma mediautrymme , skulle dom köpt reklamtid i TV och helsidesanonser i dagstidningar hade det säket kostat 500 000 Kronor , så hon sparade indirekt 400 000 på att elda upp 100 000 ;0)
Och det var INTE hennes eller partiets pengar :
http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7423750.ab
Oerhört välinvesterade pengar!
Syftet var att sprida budskap. Lista alla möjliga olika metoder att sprida budskap, och se vad man får för 100.000 - och jämför med den effekt som Gudrun/FI får ut nu.
Och om FI verkligen hade satsat 100.000 på en kvartssidas fyrfärgsannons i ett medelstort annonsblad, och fått en mikroskopisk mediespriding - på vilket sätt hade det gynnat KRIS, Frälsningsarmén eller Lutherhjälpen?
Hade man varit lika upprörd om Gudrun och FI brännt 100.000 på någon ringmurskrog?
Redigerad kommentar
Makabert.