Per HApps: Tack. Då vill jag se en bild på en "vandrande" maskin som bl.a kan användas inom gruvindustrin. Och inte nog med det, den ska vara riktigt monstruöst stor också.
Lumber Jack: Jepp, det där är verkligen ett groteskt stort exempel på gruvfordon. Nu hittar jag inte de fakta som finns om storleken på just den här, men det räcker ju mer än väl till.
Lumber Jack: Då fortsätter vi väl med heminredning. Minns att jag, vid min första och troligtvis enda visit på Old Trafford, upptäckte att man även sålde gardiner i klubbfärgerna i souvenirshopen.
Nu önskar jag med andra ord en bild på ett par gardiner, med valfritt fotbollslags (eller ishockeylags) klubbmärke och färger.
pratarn & Myggan: Svårt det där, men det på Myggans bild ser mer ut som gardiner, även om de var rent ut sagt hiskeliga. Fast vad kan man väl annat vänta av ett land som är fullkomligt neddränkt av storblommiga soffor och gardiner.
Metal Guru: Hehe, jag trodde jag garderade mig eftersom jag skrev att jag inte hade någon grund för påståendet : )
Det finns säkert någon slags definition på sämre eller bättre musiksmak. De som uppskattar Mozart mer än King Kobra har säkerligen "bättre" musiksmak än de som föredrar King Kobra. Musik är ju som konst, oerhört svårt att lägga värderingar kring, men jag kan ju tänka mig att professorer och sakkunniga inom resp område är bättre skickade att bedömma kvalitén kring musik/konst än vad jag är. I frågasätter man det kan man ju ifrågasätta allt. T ex om verkligen Guccis kläder är av bättre kvalitet än H & M:s.
För ett antal år sedan var det en av de stora klubbarna i Svensk ishockey som i ett par år lät sina dräkter prydas av ett stort spelföretags nya spelsymbol ihop med klubbloggan. Efter detta valde man att byta klubbfärger helt och hållet och satsa på ett kaffebolag som annars oftast sammankopplas med ett annat elitlag.
Jag vill se de sistnämnda tröjorna, med fel färger så att säga, som deras fans i dag helst vill glömma
claesw: Jag är övertygad om att det går att finna folk som tycker att King Kobra är 'fettmycke bättre' än Mozart, och sett från deras synvinkel har de säkert rätt. Om jag nu skulle gilla att hellre lyssna på en industrirobots monotona dunk-klonkande, än vad som vanligtvis spelas på P2/P3 och P4 så är det ju en "bättre" musiksmak för mig. På så sätt visar jag enkelt att allt musik på radion är "sämre" musiksmak.
I ditt andra exempel med klädesplaggen går det säkert att konstatera vilken kvalitet som är bäst, börjar vi däremot prata om vilka som är snyggast ger vi oss genast ut på den dimmiga och tunna isen vi nyss befann oss på.
claesw: Det finns mycket riktigt en definition av vad som är god konst (musik, litteratur, målningar etc) bortom subjetivt tyckande. Det finns faktiskt flera eftersom alla professorer i estetik inte alltid håller med varandra och hittar små fel i varandras argumentation. Det finns hyllmeter med avhandlingar där folk försökt formulera en definition av god konst. Och jo, det är faktiskt mycket intressantare än det låter. :)
Frisco: Du är nog tyvärr inne på fel lag , tror att han söker Djurgårdens fula Löfbergs Lila tröja i fel färg Har för mig att hemmatröjan var gul och bortatröjan röd . Men det var ju några år sen så mitt minne kan svikta .
El Maco: Otroligt konstigt. Tacka vet jag det lag som haft rött som huvudfärg på tröjan alla säsonger utom en halv (och då var det inte Kroatienrutigt).
Metal Guru: Haha.. ett varv var önskat, och ett varv det fick jag! Och även om ditt exemplar inte var den typ av varv jag sökte i första hand, är det väl tämligen svårslaget när vi snackar varv med storlek av rang.