Café

Grupper · 49977 inlägg · 1048 ämnen

Musik.

Sv: Musik.
Ähh, länken funkar ju inte. Kopiera och klistra in funkar dock alldeles utmärkt :)

http://blt.se/sporten...l-riksbuse(466780).gm

blt.se/sporten/slagsmalet-med-moroney-gjorde-sverker-till-riksbuse(466780).gm

Redigerad kommentar

Johnny Hazard:

Incidenten i Jönköping är väl lite överdriven, men väl en klassiker. Det här var när han spelade i Karlskrona. Sverker åkte på en tvåa men hade lite svårt att bestämma sig för om han skulle åka och sätta sig eller inte. Han hade en del kommentarer om domarens bristfälliga syn, som han närmast liknade vid blindhet.

Det här var ungefär samtidigt som U137 hade rännt upp på land nere i Karlskrona, varvid någon i publiken (ovanför utvisningsbåset) påpekade - att ni därnere i Karlskrona knappast är kapabla att avgöra om någon ser dåligt eller inte, då man precis missat att se en ubåt på 130 ton som kryssat i deras skärgård och dessutom stått på torra land en 10 timmar utan att röna någon uppmärksamhet alls.

Sverker uppskattade inte den kommentaren utan började hutta med klubban upp mot publiken. Då var det någon annan som fick luft - "Titta! Nu hissar han periskopet"

K&K fullföljde sedan det hela genom att skandera "Ubåts-pojkar" resten av matchen. Värre än så var det aldrig :-)

Någon har varit väldigt, väldigt, stygg.

http://www.youtube.com/watch?v=Tqxa47oONQA&feature=related

Öhhhhh! Ähhhhhh.........en cowboy-hatt!!! Country goes amphetamine?

http://www.youtube.com/watch?v=7y-Ipi1dnng

Redigerad kommentar

Alisandali:

Hawkwind är klara för Sweden Rock Festival.

Redigerad kommentar

mattias - 74:

Och jag var redan klar för avfärd söderut innan Hawkwind pressenterades, har fått ihop full bil redan .

Alisandali:

Grattis.

mattias - 74:
Nu höjde jag ett ögonbryn också...

Metal Guru:

bara ett?

mattias - 74:
Unibrow

Salle: En favorit från sportens värld.

Den här låten gillade jag som fan när jag var en sisådär 10 - 13 bast. För drygt 20 år sedan och 50 månader.

Men fasen vilken video fail. Den börjar lovande och så börjar det gå utför. REJÄLT!

http://www.youtube.com/watch?v=fR0j7sModCI

RIP tidernas främste filmmusikkompositör John Barry.

www.youtube.com/watch?v=ykLCAfVa410

En rolig 30-årspresent för 5 år sedan.

www.youtube.com/watch?v=uMZoq7ZxrHI

bisterfinnen: ooouuf! Heavy stuff. Fick mig att tänka på en nyligen utlagd fan-låt i en annan gästbok :)

Olle:

Haha, det var den jag försökte bräcka :-D

Metal Guru: Ny skiva med Backdraft nästa månad.

www.youtube.com/watch?v=Q9NYacCb9_Q&feature=related

73Sjöbba:Backdraft är ett underbart Svenskt "Sydstatsband", har deras två första på promo , och tror inte dom släppt mer än två fullängdare .

Och har sett dom live tre gånger  , gillar dom skarpt :0)

Alisandali: Jag har bara sett dom live 1gång men jag fastnade direkt. =)

Rykten på olika nätsidor och Facebook och gör gällande att Gary Moore har avlidit i sömnen på ett hotell i Spanien. Det vore tråkigt värre.

http://www.youtube.com/watch?v=iyJEytBlp1I

Lumber Jack: Verkar bekräftat. En av de bästa är borta.

Poffa: Vilken tragik. Ett musikaliskt geni har lämnat oss.

mattias - 74: Tungt, mycket tungt. Idag blir det en riktig rådeppardag. Hoppas att dom nu får förenas däruppe. Gary Moore & Philip Lynott - Parisienne walkways. R.I.P.

www.youtube.com/watch?v=HO2WutYeWdc&feature=related

Johnny Rådepp: Ja, det här var ett tungt besked, shit alltså. En snubbe jag diggade hårt främst som tonåring. Själv upptäckte jag Moore som soloartist när "Victims of the future"-plattan kom -84. Såg honom på parken i Sundsvall på "Still got the blues"-turnen -90.

Han dog i sömnen sägs det. Men kan det vara så enkelt?

Dream Team:

Gary was great, but no Moore.

Dream Team: En av världens bästa gitarrister. Blood of Emeralds är en favorit. RIP.

Cactus jammar backstage,
avdelning: vaddå trumset när det finns stol?

http://www.youtube.com/watch?v=--Aq9TyLg6M

Vem vevade in detta jävla Vevo på Youtube? Nackskott och plöj ner skrället på en åker vettja.... Ja, tur att man kan köra fullscreen som i detta härliga örhänge...

Rock on spacelord motherfuckers...

www.youtube.com/watch?v=dscfeQOMuGw

Allvarligt talat, jag undrar om det var därför dagens Hanoi Rocks sprack och att nu Electric Boys finns idag, jag undrar om det beror på att den notoriske rumlaren Andy McCoy har funnit religionen?

Jag fann detta nu och jag gillar det, jag önskar verkligen rock&rollern Andy McCoy all lycka och välgång och att han får finna lite lugn och ro i sitt liv, trots att jag dyrkar rumlaren Andy McCoy...

Se för faan till att skriva dina memoarer, Andy.....

Der finns en del 2 på denna film oxå....

Rock on...

www.youtube.com/watch?v=-t9AdHYY700

Metal Guru:

Carmine Appice är en av mina och Fredborgs favorittrummisar , den killen har gjort mycket bra musik .

Alisandali:

Rätta mig om jag har fel men visst spelade han trummor i ett band som hette king kobra förut? tror bestämt jag har en skiva med dom någonstans.

mattias - 74: Han har nog lirat överallt, fråga Rod Stewart...;-)

mattias - 74: Han lirade ju bl.a med Ozzy under -80-talet.

mattias - 74:Carmine lirade väl in 4 lpen med King Kobra om jag minns rätt , men ingen av dom har väl någon höjdare .

Däremot hans fyra skivor med Cactus 1970-1972 är kanonbra , och hans projet KGB gjorde två skivor i mitten på 70-talet , som är rätt svåra att hitta idag .

Sen har han ju lirat med Onkel Ted , och bara det ger honom en kultstatus .

http://www.youtube.com/watch?v=QiYyHNgeFA8

OBS , det är inte Carmine som spelar trummor på den här låten :0)

Alisandali: Kultstatus... Onkel Ted är duktig på att spela gitarr ja, men en komplett idiot som bara sverigedemokrater, vapenindustrin och hillybilly's kan gilla, fy faan vilken knäppskalle. Bara "Kiss my glock" får mig att knorra och slutet på filmen du gav kan ju bara attrahera de som gillar vapen, men för mig så bara bekräftar det vilken cocobelloidiot han är... Han ljuger ju dessutom: - Jag har aldrig någonsin ätit en köttbit som jag inte dödat själv eller av någon annan jag känner...han är stenknäpp...

Du skulle lyft upp Rick Derringer och Carmine Appice istället...

www.youtube.com/watch?v=FF-pm73eN1s&feature=related

Rock on....

Metal Guru:

Lyfter den här tråden , efter att ha lyssnat på 15 låtar tre gånger i rad . Han måste ha lyssnat mycket på tidiga Hawkwind , men han gör det förbannat bra .

http://carl-edlund-anderson.soundawesome.com/#

Är han möjligtvis en borttappat släkting till dig ? , tänkte mest på namnet :0)

Alisandali:
Killen finns i en hawkwind-krets där jag också finns. Han hanterar bas med stor inspiration från Lemmy och Alan Davey.
Han är inte släkting, men härstammar från Göteborgstrakten. Kul är det att han är duktig på andra saker också, och i det ämnet har han och min syrra tagit kontakt.

Skulle gissa att det inte var så han tänkte...

Metal Guru: Nu har jag aldrig använt tradera men fattar jag det rätt i att han har råkat klumpat ihop hela samlingen på ett bud och det ligger på 100 spänn?

Olle:
Den är avslutad, och gick för 105:-

Idag kände jag mig "tvingad" att investera några kronor.

New York-rocken, var är den nu??? Så här ser go rock ut...

www.youtube.com/watch?v=mftC-Mdj2BU&feature=related

Det David Johansen och rest Dolls gör idag det gillar jag, nu blir det tour med Cruê och en då glad och nykter Nikki Sixx hoppas jag... Take them here....

www.motley.com/tickets/

Var Dean Martin en newyorker? Hursomhaver hittade jag de galanta damerna nedan som kanske är dagens New York rockers när jag googlade på New York rock....hehe...

När Keith Richards dör då är rocken död, motherfuckers...;-)

Paddan: Svenskt ska det va! Likaväl svenskt men kanske inte riktigt samma genre. Stonerrock från Umeå, det här är bra skit och kanske inte helt främmande om man gillar Graveyard. Dock inga youtubelänkar.

Edit: Man kan väl säga att dom inte riktigt hunnit hamna där än. Men det lär komma.

Redigerad kommentar

Min lite arge idol är ju ett geni han med....;-)

www.youtube.com/watch?v=4uDwvJK0YdI&feature=fvst

Rock'n'roll will never die, either Keith Richards...

« · 1329884 · »