Helg Ernest: inte är det väl speed metal heller;) hehe, lite trash grunge och numetal kanske;) bra hårdrock är den bästa medicinen, ja om man inte är diabetiker då är insulin att föredra...
Kanske inte bäst, men i sanning säger jag eder: Säkerligen en av de mer udda rocklåtarna:
Gruppen: High Tide/Plattan: Sea Shanties/Låten: Death Warmed Up. Från 1970. Fullständigt rabiat. En instrumental rackare som spelas med fuzzbas, trummor och - fiol! Det är omöjligt att INTE se en bister lieman svinga sitt jordbruksredskap framför sig. Huga.
Har inte orkat ögna mig igenom allting men för en hockeyälskare så framstår Gary Glitters Rock´n Roll Song Part II som en riktig slagdänga eller Nazareths "Telegram"
Metal Guru: All day and all of the night...klockren. Men det lilla pianoklinket som kommer i vers två gör att jag lägger You really got me snäppet högre.
Inte mycket 2000-tal i den här tråden. Kanske inte är "rock" som är det mest dynamiska i samtiden i och för sig.
Amerikanska musiktidningen Spin hade annars The Hives på omslaget i september med rubriken "The Worlds Best Live Band". Hivesarna spelade i NY förra helgen, jag hade biljetter men var tvungen att åka till Indianapolis av alla ställen. Min flickvän gick dit med en tjejkompis istället vars förra konsert var med typ Carola -85. Båda älskade det. Howlin' Pelle är en sann entertainer i vita damasker. Coolaste som kommit från Fagersta sedan Tomas Sandström.
Men Hives kan inte beskyllas för att vara bäst på platta. Walk Idiot Walk är i alla fall trallvänlig och kan passa som introbesök i proppskåpet när Modo kommer på besök.
Något annat svenskt som borde vara riktigt bra är Soundtrack of Our Lives nya skiva som inte kommit hit till utlandet än. Någon som har en uppfattning?
Kinks, hårdrocksriff (rätt RoW) men punkattityd, (rätt orion)
Hårdrocken var inte uppfunnen, men komponenterna fanns. I Kinks fall fanns också en hel del Music Hall, "sjunger hellre än bra, men med begåvad text" Hårdrockarna är snarare "skulle vilja sjunga opera men är född i fel samhällsklass"
Tågluff till bland annat Italien 1974. Vi inbillade oss att italienarna var intresserade av porrtidningar, så vi tog med oss ca 200 sådana som vi fått från en kille som hade kiosk. Vi sålde inte en enda men läste sönder dem själva allihop.
Helg Ernest: Både jag och frugan har den vita! (Hon har sett dom live 2 gånger!) Fast när man närmar sej skivhyllan är det ibland bara fodralen kvar, speciellt i Beatlesavdelningen. Skumt värre...
orion: Ha! Har gjort samma sak, samma år - med den skillnaden att vi spelade Beatles från en bandspelare. Så OERHÖRT intresserade tullpersonalen var av musiken, fast de försökte låtsas om annat.
orion: Ja, det är en höjdare. Du har möjligen inte Beatles Vita ? Känner du Hasse Söderberg ? En Beatels fantast från Nedansjö. Han har varend skiva dom har gett ut, inkl de efter dom slutade också. Han har varit med i nått radio program som Beatels expert.
Helg Ernest: Jag har varit med i en buss 1978 på väg in i CCCP. Vi sjöng den låten, vi sjöng den bra! Just då klev passpolisen på, hårda jävlar, men vi sjöng vidare! Det lustiga var inte polisens reaktion, utan svenskarnas: Några i vår grupp blev ofattbart generade över vårt beteende. Dom var troende, vi andra var anarkister redan då!
orion: Va f..an säger du ? Har hon gått i pension ? Hon spelade då på min kompis begravning, iofsig 2 år sedan. Han som vart ihjälkörd av den rattfulla 19 åringen, som det stod i tidningarna om. För övrigt ang Tommys död, så har hans flickvän som desutom är mor till hans 2 små barn låtit skriva in STATUS QUO på hans gravsten. Han och jag tävlade jämt om vem som hade flest Status skivor. Status Quo = Stillestånd/oförändrat läge. Så det vart två flugor på smällen.
ernie eagle: Hans föräldrar har mycket riktigt bott i Stöde men inte Göran. Han bodde i Umeå under den tiden och var bara i Stöde sporadiskt. Däremot bodde han i Sundsvall innan han flyttade till Umeå, i Sidsjön närmare bestämt. Efter tiden i Umeå och dansbandet Antarktis så flyttade han till Göteborg och bildade Triple & Touch tillsammans med Ken, Lasse och Håkan.
Var det nåt mer ni ville veta? Och ja, jag är inne i matchen...
hockeybussen: den är jävligt skön,,men de bästa är ju ändå Mansons "Sweet dream" " Rammsteins "Bück dich", "Mein Hertz brent" Metalica "Die die my darling"