Alisandali: Nog ska en maxtid vara med för att man inte ska kunna sitta en hel dag och slå upp de korrekta svaren annars håller jag med Alisandali att 3-3 är 3-3 när det gäller att fördela poängen.
Lustigt att just du skulle lyfta frågan. Samma status på datorn fortfarande? Jag kan tänka mig att ändra tidsdiffen som krävs för seger vid samma antal rätt till en längre sådan. Själv brukar jag ägna mig åt att äta frukost samtidigt som jag tävlar, det innebär ju att jag är lite långsammare än någon som inte gör det...
Datorer beter sig olika när man tävlar på Vetgirig. En del datorer är fruktansvärt långsamma, andra väldigt snabba. Detta innebär orättvisa. Ska vi leva med denna orättvisa eller ska vi föröska göra något åt det hela?
Man kan tex. ändra "Tidsdiff. (s.) som krävs för seger vid samma antal rätt" Den är just nu som ni vet satt på 10 sekunder. Går att ändra till allt mellan 0 och 120.
westerlind: Märkligt nog så känns min dator på arbetsrummet långsammare än en ABC80, men konstigt nog har jag snabbare svarstider när jag försöker verka klyftig där än när jag sitter hemma vid min bärbara dator. Tror du det saknas skalövningar, att det är därför det går så dåligt för mig?
Huge: Går inte, hinner varken äta eller sova om jag ska vara med. (har redan hoppat av Friscos skojiga frågelekar): Min ABC 80 toppar i ett svar i minuten, tog nästan en timme bara att svara på Afrika.
Tror jag skippar Afrika, såg första bilden sedan sket jag i det. Geografi är inte min starka sida iaf inte afrikansk geografi. Räcker det inte med att hitta till Leksand ??
westerlind: Fan, inte visste jag att du var så bildad? Anmäl dig nu på momangen så blir det ett riktigt getingbo i div6.
Första färgteve-sändningen jag såg var OS i Mexico 1968. En kompis hade fått färgteve och det var nåt i hästväg på den tiden. Vi satt och kollade på testbilden i en halvtimme, så fascinerande var det. Och det är bara 40 år sen.... :-)
Huge: Jag låg faktiskt på 73% på Afrika, så det så! Trots att jag givetvis blandade ihop Rwanda och Burundi och gissade fel på Gabon två gånger innan jag prickade in det! :)
Gidde: Tror inte 50 räcker. Körde en blindkarta på världsdelar (Afrika) på Snabben i Vetgirig. Hade 43% rätt och det tyckte dom var dåligt. Själv var jag skitnöjd... :-))
Det fanns några som var intresserade av en geografiliga, men inte tillräckligt för att göra något bara för HS".
Jag har anmält mig till en rätt så intensiv Geografi Leuge (matcher MTOTF), som idag är fem divisioner hög. I den lägsta - där jag huserar - finns det två platser kvar, sedan blir det en sexa. Vi är alldeles i början på innevarande säsong. Hoppa in så gör vi den ligan HS-osäkrad, vettja.
Och den ska inte ändras .