Hmm. Fick en fråga i Geograficupen som jag inte kunde svara på. Det var fråga två av sex. Duktig som jag var memorerade jag dock svaret, vilket betalade sig i fråga sex, då reprisen gick.
Metal Guru: Haha! Har inte inträffat för mig. däremot är det inte helt ovanligt att jag fått samma fråga två matcher i rad. Undrar hur bra slumpgeneratorn fungerar egentligen? En annan fråga man kan ställa är om alla frågor som finns inlagda verkligen är med i alla tävlingar? Urvalet kanske är mindre än man tror?
Då är det klart för kvart och stortippare Frisco hade 7 av 8 rätt. Hur går det i kvarten Frisco?
PontusWe (MoDo) vs Salle00 (MoDo) SuperElMaco (Timrå) vs knaskamilla (MoDo) PAW (Brynäs) vs Alisandali (Leksand) MGuru (Mora) vs Wayne_Gresky (MoDo)
Idel publikmatcher känns det som. Jag tippar på fullsatt mellan El Maco och knaskamilla samt Huge mot Alisandali. Sen lär nog Pommes match mot Salle ådra sig stort intresse, modos internmatcher brukar det. Metal Guru lär dock knappt vinna en riktig skitmatch mot mig själv...
PontusWe (MoDo) vs Salle00 (MoDo) PontusWe överraskade i åttondelen. Eller gjorde han det? Salle som numera vet att AIK heter AIK vinner på poäng eller förlorar på tid. Äh, PontusWe vinner.
SuperElMaco (Timrå) vs knaskamilla (MoDo) Ingen giganternas kamp direkt. Två lågpoängare möts i denna kvart. El Maco vinner.
PAW (Brynäs) vs Alisandali (Leksand) Lätt vinst till Sätraåsens största pekfingerpratare. Fast är han där så ofta som han borde?
MGuru (Mora) vs Wayne_Gresky (MoDo) Hjärnan säger Metalgurun medan det trots allt blir tidsvinst till Wayne.
Deas: Vi har många ligor och en cup. Cupen kan vara lite tuff att joina så här inför kvartsfinalen men ligorna går alldeles utmärkt att gå med i. Tubest behöver t ex sällskap i div 7 i geografiligan.
Hello. Håller på att editera undersidan för vetgirig.
Har lagt med Geografisidan, eftersom det är en liten liga med fler än tio av oss HS:are inblandade. De flesa är dessutom i samma division.
Men hur gör vi med Vetligan? Hade tänkt att vi gör länkar till alla våra vetligor, men vi är många som är med där. Alla kanske inte vill ha sina egna insatser länkade - ska folk få säga till om de vill vara med, eller ska de säga till när man INTE vill vara med? Eller är vi intresserade av sådan info över huvud taget?
Det går för övrigt bra för i princip allihopa där, det är bara undantagsvis som vi HS:are inte utmärker oss genom att ligga på uppflyttningsplats f.n.
Slutligen, vilka är dessa vetgirig-nick i HS-världen? Jonyvela (JohnnyHazard?) birdy BrynasBULL PontusWe
Jag tar för givet att vetgirig-nykomlingarna 'bisset' och 'tikaren' motsvaras av 'bisset19' och 'tikaren1' här på HS.
Skulle vara riktigt roligt o se hur de går för alla. Kanske köra en topp tio så det inte blir för många namn eller något liknade? Om man nu absolut inte vill vara med, får man hoppa det :) Även allmän statestik skulle vara kul att ha, fast o andra sidan kan det bli väldigt mycket göra kring det. Tänkte på hur många poäng man har osv.
difzi: Hade tänkt mig att länka till tabellerna (Poffa!), så att den statistiskt intresserade kunde bilda sig en egen uppfattning. Att följa varje omgång på tio eller flera skulle nog snabbt bli en för stor kvarnsten för nån icke nämnd editerare att följa :0)
Så där ja, då drar man till Thailand om ungefär 16 timmar. Har ställt om vetgiriglekarna till min hotmailadress. Få se om det funkar med laptopen och...accessen.
Gidde: Jag fick också såna där åäö-frågor, och jag kommer ihåg en gång hur jag hysteriskt försökte finna bokstaven med ALT och på Numeric Keypad 142 eller 134 eller 136 eller 143 eller...
Nåväl. Stressen försvann snart, efter att man kom ut i solen och promenerade ut mot havet...
Gidde: Jag rasade inte ur några. (Även om det var på gärsgårn med HS-ligan.) Jag undvek bara att avancera...
Btw, Jag har funderat lite på frågeställningen om utveckling av HS-ligan (även om den är uppstartad nu). Jag är numera för en utökning av antal frågor till sex.
Poffa: Är inte det samma sak? Lustkänslan att vinna efter en svettframkallande insats är ju detsamma som att luta sig tillbaka mot kudden med en nytänd imaginär cigarett i mungipan.
Tips: Om man behöver använda svenska bokstäver i ett land där de inte finns på tangentbordet kan man gå in på en svensk sida och kopiera den bokstav man behöver, för att sedan klistra in den där man behöver använda den. Lite tidskrävande, men ska man tävla på Vetgirig kan man kanske förbereda genom att redan ha hittat en sida med många öööö, ääää och åååå på innan man börjar.
knaskamilla: ja, eller så går man in och konfigurerar datorn så att den tycker att du har ett svenskt tangentbord. Bara för att det inte står åäö på tangenterna betyder inte det att du inte kan skriva åäö med tangentbordet. Det finns tex inga grekiska bokstäver på mitt tangentbord, men det går utmärkt att skriva grekiska ändå:
LL: Konfigurera är väl onödigt när man kan skriva ASCII med Keypaden.
OT: För en femton-tjugo år se'n såg jag en legendarisk programmerare sitta och korrigera ett program från en VAX-terminal. Tangentbordet krånglade dock för honom, förmodligen för att någon tidigare hade spillt sockrat kaffe i det - och han spottade och svor, eftersom korrigeringen var av vikt och bums.
Plötsligt fick han nog, ställde om sessionen i ASCII-läge och började hamra in programkoden med 127bittars ASCII... Det var tungt.
Fick en fråga i Geograficupen som jag inte kunde svara på. Det var fråga två av sex. Duktig som jag var memorerade jag dock svaret, vilket betalade sig i fråga sex, då reprisen gick.