Gidde: Jag rasade inte ur några. (Även om det var på gärsgårn med HS-ligan.) Jag undvek bara att avancera...
Btw, Jag har funderat lite på frågeställningen om utveckling av HS-ligan (även om den är uppstartad nu). Jag är numera för en utökning av antal frågor till sex.
Poffa: Är inte det samma sak? Lustkänslan att vinna efter en svettframkallande insats är ju detsamma som att luta sig tillbaka mot kudden med en nytänd imaginär cigarett i mungipan.
Tips: Om man behöver använda svenska bokstäver i ett land där de inte finns på tangentbordet kan man gå in på en svensk sida och kopiera den bokstav man behöver, för att sedan klistra in den där man behöver använda den. Lite tidskrävande, men ska man tävla på Vetgirig kan man kanske förbereda genom att redan ha hittat en sida med många öööö, ääää och åååå på innan man börjar.
knaskamilla: ja, eller så går man in och konfigurerar datorn så att den tycker att du har ett svenskt tangentbord. Bara för att det inte står åäö på tangenterna betyder inte det att du inte kan skriva åäö med tangentbordet. Det finns tex inga grekiska bokstäver på mitt tangentbord, men det går utmärkt att skriva grekiska ändå:
LL: Konfigurera är väl onödigt när man kan skriva ASCII med Keypaden.
OT: För en femton-tjugo år se'n såg jag en legendarisk programmerare sitta och korrigera ett program från en VAX-terminal. Tangentbordet krånglade dock för honom, förmodligen för att någon tidigare hade spillt sockrat kaffe i det - och han spottade och svor, eftersom korrigeringen var av vikt och bums.
Plötsligt fick han nog, ställde om sessionen i ASCII-läge och började hamra in programkoden med 127bittars ASCII... Det var tungt.
Äh, vafaan, snabb som jag är råkade jag trycka två gånger på Enter och tydligen räknar då Vetgirig det som att jag svarat på två frågor. Oturligt nog var det andra svaret inte rätt.
Huge: ur tid är leden. Dock kan du åberopa ditt fina resultat nästa gång du har merparten av övriga Brynäsare mot dig, du spöade dem alla (som ställde upp). Antar att Guru spelar i Brynäs också nästa säsong, det brukar ju högpresterande MIK:are göra?
Eftersom jag är up against en ickehockeysnackare om jag förstått det rätt så kan jag passa på att meddela att min tid försämras när jag som nu sitter vid en laptop med styrpinne och litet tangetbord jämfört med när jag har tillgång till riktig mus och tangentbord. Säkert två-tre sekunder... (sedär, bortförklaringen redan på plats)
El Maco: Som ur-MIKare och en av kärnspelarna så har jag långtidskontrakt. Simons lär inte släppa mig för allt smör i HV71. Så jag blir nog kvar i Mora även nästa säsong.
Inte kan vi låta en Icke-Hockeysnackare vinna en HS-liga..? Jag ger dig understöd, om du skulle plumpa.
Metal Guru: ligger du runt tian blir det omspel. Fixar vetgirig.nu det? Eller så går vi på vårt inbördes facit i Duellen där jag är fullkomligt överlägsen och vunnit varenda duell vi haft.
El Maco: Jaha. Det var den gången min hund fick svara. Men hon löpte just då, så hennes koncentration var nån annanstans. Förmodligen hos jyckarna som ylade ute på gatan.
Fyrfaldigt leve till Hockeysnacks mest allmänbildade frågesportare Metal Guru - segrare i HS-Cupen 2007! Hurra, hurra, hurra, hurra!
M Guru sopade mattan med undertecknad i finalen och hade full koll på stenöknar och annat. Nog för att jag hade lite smutsig skärm, sneda tangenter och dålig uppkoppling samt rejäl otur men jag är inte den som skyller ifrån mig.
Tack Wayne Gresky för föredömligt arrangemang. Du får vara blomsterflicka och kindpussa Gurun.
El Maco: Helt klart en värdig vinnare! Grattis M.Guru!
Jag hoppas att de flesta tyckte att det var kul och har lust att vara med igen. Förhoppningsvis kan vi få med några till så vi iaf får 4 st i de flesta grupperna.
Haha!
Exakt samma för mig!
Brukar kunna en hel del sådana där koder i huvudet, men just då fick jag inte till något alls.
Men det räckte som sagt att gå ut i solen så var det problemet löst! ;-)
Det var först när jag kom hem och insåg att jag rasat ur några serier som frustrationen kom tillbaks....