Café

Grupper · 49842 inlägg · 1046 ämnen

Viktigaste Valfrågan

Sv: Viktigaste Valfrågan
Lumber Jack: "Undra om inte den fetes parti förlorade valet här, en massa missnöjda sossar som missnöjesröstar."

Jag tror att du är inne på helt rätt tankebanor, en 50-årig retorik om att Sverige är världens bästa nationalstat och en 10-årig retorik om att Sverige ska lära resten av EU saker sätter såklart sina spår, när påståendena/löftena inte infrias.

Det blir intressant att se hur integrationen hanteras under de närmaste 4 åren, lyckas den nya regeringen att skapa några hundratusen nya jobb i, idag icke-existerande, branscher inom den privata tjänstesektorn så kommer de att sopa undan mycket av grogrunden för (sd). Får man dessutom fason på skolorna i några hundra problemområden i Sverige är de nog nere under 1% till nästa riksdagsval.

Men som jag sagt tidigare (med viss annorlunda formulering); att skånelänningar kan rösta på ett parti som vill ställa sig på knä inför en stark centralmakt i Stockholm är inget annat än kulturförräderi. Skönt att Skånefederalisterna åtminstone verkar ha ökat sina röster till landstinget med 200%. En positiv utveckling, även om man inte ska nämna det absoluta antalet röster för dem, i relation till (sd). :-)

Salle: Var det inte förresten Metal Guru som sade sig ha ett parti med namnet "De arbetsskyggas riksförbund - bland karpar och kantareller"? Partiet har i vilket fall fått en röst.

Salle:

Ett parti som det verkligen gått utför med är ju Ny Demokrati. Som mest hade man väl runt en halv miljon röster, nu två stycken. Om man får gissa så är nog den ena från Ian och den andra från Bert.

Salle:
Mera öl partiet, Missnöjepartiet
Helt okej namn som klart och tydligt visar vad det står för =)

Lumber Jack: Inen som röstat på vare sig axelpartiet eller höftpartiet denna "säsong".

Salle: Toknazism hela dan - partiet

Hmm, undra hur deras valplattform ser ut?

Lumber Jack: Vem förlorade på dessa då?

[url=www.val.se/val/val2006/slutlig_ovrigt/handskrivet/R/index.html]övriga Handskrivna partibeteckningar[/url]

Jävlar vad Sverigedemokraterna ångar på.

Undra om inte den fetes parti förlorade valet här, en massa missnöjda sossar som missnöjesröstar.

mattias - 74:
Mitt tips blir Margot Wallström eller Carin Jämtin

Puppe:
*asg* Tack för kvällens garv! :D

mattias - 74:

Kul tråd.

Nu när det hela är över förstår jag plötsligt Telenor-reklamen mycket bättre. Hur kunde de veta så långt i förväg???

mok:

Det talas ju om Lena Hallengren som efterträdare. Bra med en kvinna relativt ung dessutom =)

MorganaLefaey: c:a 9,7 millar för att slippa höra och se Mona Sahlin är ett billigt pris för konungadömet Sverige. Dessvärre blir hon kvar i politiken, det enda hon kan livnära sig på. Ja, om man inte kan få betalt för att felparkera vill säga...

Man skulle ha blivit politiker. Nu är väl chansen att roffa åt sig en del av den här tårtan inte så otroligt enkelt, men skrämmande system.

www.expressen.se/index.jsp?a=688490

Helg Ernest:soppköken kan det va nått att starta eget med??

Lumber Jack: Haha har sett det där innan han e lika rung o har inte ändrats mycke sedan den tiden. Finns nån lumparbild med han oxå.

mok: Annars är han van vid knappa omständigheter...

Lumber Jack: Du kan ju ge dej på att Göran kommer få massa stålars ändå i någon form. pension eller liknande som heter duga.

Helg Ernest: Nu har ju sossarna förlorat så det är ingen risk att ditt framtidsscenario blir verklighet.

Väck mig om 4 år...

Frella: Vi skall inte vara bitter! Det kostar ju 5000 att laga ett hål i en tand nu. Kostar det 10000 så har man ju inte råd iallafall.

Nä Robin Hood. Ta från dom fattiga och ge till dom rika.

Det blir väll bra med en skattesänkning ? Förutsatt att du har 50% marginalskatt.

"Gratis" sjukvård och skoler är överreklamerat.

Klart ungarna lär sig mer om det kostar 60000/termin + all kurslittratur.

Gipps är överreklamerat, det går faktist att spjälka ett brutet ben med 2 plankor och 2 livremmar. Det har jag sett på film.

Mer vill ha mer och faan vill ha fler.

knaskamilla: Vilken latskit. Heltidsjobb skall inte vara någon säkerhet för att få sin överlevnad tryggad. Vi måste bygga insitament för att gå framåt, inte stagnera. Mer arbete år folket!

Lumber Jack: Äh, hon har det ju så dåligt ställt stackarn så att hon fått hoppa in och jobba extra i kassan för att de ska ha råd med tapeter till friggeboden.

NuMo:

Undrar om man kan leva på rösträkning. Jag tycker mig minnas att min far fått betalt för att räkna röster, men ändå har han ett heltidsjobb utöver det.

Lumber Jack:

haha ja det var väl inte direkt oväntat

Persson drar sig tillbaka till sin herrgård. Han ska väl leva på frugans gigantiska lön istället.

Bissett19:

haha nää knappast!

Sov gott söta lilla du =)

mattias - 74: Jävla soffliggare.

Sannes: HOPPAS!

JD:
Det blir säkert Mona Sahlin. :)

65selander:

vem fasen bryr sig om polikenegentligen? (mycket snack, lite verkstad), inget kommer att ändras i sverige, kommer alltid vara eländig och fattigt.

Go natt Zzzzzzz

Det verkar ju bli maktskifte som sagt. Undrar om Persson sitter kvar efter förlusten, eller om han väljer att pensionera sig nu ?

Och om han avgår, vem ska då efterträda honom ?

För mig som är tämligen oinsatt verkar den socialdemokratiska nomenklaturan bara bestå av grå massa. Den enda för mig tänkbara kandidaten, Wallström, verkar trivas ypperligt i Bryssel och har ju tidigare förnekat att hon är intresserad av partiledarposten.

Nya Moderaternas slagord imorgon.
DÖD ÅT DOM SVAGA, LÄNGE LEVE DOM RIKA

NuMo:
Det är få som vill ställa upp som rösträknare, iallafall här i Uddevalla. De är så desperata att det redan nu har frågat om jag kan ställa upp om fyra år.

Nu dyker det upp en massa röster i grannhuset. Ja de kommer från hela kommunen.

Jag har pinsamt nog suttit på jobbet några timmar ikväll. Dags att gå hem och kolla på den där skäggstubbsmannen från Göteborg förklara trenderna på teve. Vägg i vägg till kontoret sitter Vänsterpartiet och vakar, ska bli intressant att se minen på rökpausande Ohly om han är på plats.

knaskamilla: Räkning av meningslösa blanka röster skapar iofs. jobb.

Paddan: Kulturministern i mitt skuggkabinett är redan utsedd. Mustaschen är ju redan på plats

NuMo:

Jag förstår inte heller. Det enda det innebär är att folk tycks ha ork att gå till vallokalen men inte ork att sätta sig in i vilket parti som är bäst att rösta på. Då kan man med andra ord lika gärna stanna hemma, så slipper de sitta och räkna ogiltiga röster...

Salle: Ja, men varför betyder en blankröst "mer".

Det verkar som att du inte tycker det betyder något att folk är oengagerade i vår demokrati. Jag tycker att det betyder mer att få dem engagera sig än att få dem att oengagerat rösta blankt.

El Maco: Jag säger bara en sak, Turkmenbashi det är grabben hela dagen!

knaskamilla: Man skulle ju bli egen företagare såklart.

El Maco:

Nej, det förstås. Jag tänkte inte på det.

Paddan: Bah, jag startar en blogg istället.

El Maco: Det vore klart mycket originellare ifall du fixade ett lagförslag på att högtalare spelandes Mustasch skall finnas i varje rondell. Förresten, du glömde ju bort att du, den dagen du hittade ditt rätta kall, fann inspirationen till att skriva en bok som förklarar din filosofi och som hela landet måste rätta sig efter.

knaskamilla: Jag har bara en överläpp, hur skulle det då se ut med två mustascher?

Per HApps: Betalar du bara tusen spänn om dan i skatt borde du fortfarande vara nettovinnare.Håller du dig frisk resten av livet, dör vid 65, ger fan i att gå på hockey eller annan kommunalt sponsrad verksamhet, använder kondom och i övrigt låter bli att slita på infrastrukturen kan du nog snart ha vänt till nettobetalare.

El Maco:

Varför bara en?

El Maco: Jag söker asyl direkt!

Frella: Nä, såna idiotiska idéer kan bara ett f.d. kommunistiskt arbetarparti utan ekonomisk verklighetsförankring utlova.

« · 751376 · »