http://www.grundenbois.com/
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
belönades med Augustpriset år 2000
www.moviezine.se/filmsidor/popularmusik.shtml
Men smaken är ju delad som baken.
Tid: 21:00 - 23:05
Svensk dramakomedi från 2004. Handling: Matti och Niila växer upp i Pajala nära gränsen till Finland och drömmer om den dag de kan lämna byn, för Stockholm eller världen. De kämpar mot vuxna som vill bestämma över dem, mindervärdeskomplex, allmän tristess och en känsla av instängdhet. I rollerna: Niklas Ulfvarsson, Max Enderfors, Björn Kjellman, Göran Forsmark, Carina M Johansson, Sten Ljunggren, Lennart Jähkel, Jarmo Mäkinen. Regi: Reza Bagher. Originaltitel: Populärmusik från Vittula. Rek fr 11 år.
På kanal 5
73Sjöbba: Flytta hem till Matfors kanske och köra modem ;-)
Känner inte igen dom flesta du nämner men du skall nog även titta till hur deras support/service är. Glocalnet är ju populärt men vad jag har hört så har dom urusel support.
Själv har jag Com Bort 24/8. Fungerar fullt ut ibland och ibland inte, fast jag laddar inte hem något tyngre längre och så länge jobbet pröjsar så orkar jag inte bråka. Brukar köra Konsumentverkets TPtest för att kontrollera någolunda hur bandbredden är. Just nu kom jag upp i 21,91 Mbit/s
Kommentarer, erfarenheter någon??
Vilket tyder på att hon inte hade varit det.
Du får skriva lappar med 1 till 15 på och sedan dra lott på vilka du skall rösta på....
Jaha. Inga klockor klämtar.
Kommer ihåg att den där Skifs hade en låt som låg länge och skvalpade som rörde vid en nerv inom mig, men det är nog allt.
Metal Guru:
Det är ingen av veckans utmanare som är någon höjdare tycker jag, har dock inte hört Ipod Christmas tidigare.
Jag hade röstat så här:
1:a Mats Bergman - Kan du hålla dom orden
2:a Martin Stenmarck - 7milakliv
3:a Nisse Hellberg - Tufft Jobb
Säg grattis till mig.
Jag har blivit headhuntad till förmodligen världens bästa jobb. Jag behöver bara jobba en gång i veckan, och då ska jag bara tycka nånting. Passar mig utmärkt!
Ett personligt brev, skrivet av den undersköna Annika Jankell damp ner i brevlådan idag. Hon tycker att min musiksmak är viktig för att spegla rätt resultat, och hon vill nu att jag ska ingå i något som kallas Svensktoppens Jury. Under en bestämd tid av 36 timmar ska jag bara tycka vilken låt som är bäst, näst bäst och tredje bäst ur någonting icke definierat, men som av henne kallas Svensktoppen.
Jag har dock bestämt mig för att inte direkt bli förlorad i Annikas djupa rådjursögon, utan i händelse av att det finns en gravad hund dold här i krokarna ber jag om er hjälp innan jag definitivt tackar ja:
Vad är Svensktoppen?
Tusen tack igen för tipsen!
Detta är ingen länk, men lite roligt var det. Jag fick det skickat till mig i ett mail, och lyder som följer:
En språklärare försökte förklara det här med tinget ''kön'' för sina elever.
och det roliga i kråksången är ju att just arbetsgivarafgiterna inte sänks förrän tidigast 2008, och att arbetsgivarna väntar med att anställa just av DEN anledningen. Sedan att det går bra för sverige just nu är väl knappast Fredrik med lakejers förtjänst?
Per HApps: Där har du fel. För anledningen till att företag är beredda att anställa är för att det kommer bli billigare att ha folk anställda, tack vare lägre arbetsgivaravgifter.
Hade vänsterblocket suttit kvar hade dessa siffror aldrig varit så höga, då de hade höjt avgifterna istället för att sänka dem.
Ja inte fan är det den nya regeringens förtjänst i alla fall. Det är ju som att hylla Henke Larsson för Man Uniteds säsong så här långt.
Från AMShemsida:
"Sysselsättningsökningen beräknas till drygt 80 000 personer under 2006 och över 90 000 nästa år, alltså sammanlagt 175 000 personer på två år. En så stark ökning har bara skett två gånger under de senaste 50 åren."
Under 'Alfa-kassans verksamhet'
- betalar ut både grund- och inkomstrelaterad ersättning till anslutna
- betalar dessutom ut grundersättning till den som inte är med i en a-kassa
Första raden där låter ju bra, men letar man vidare hittar man följande under 'Om du blir arbetslös, 'Sök ersättning' och 'inkomstrelaterad ersättning':
"Du har rätt till inkomstrelaterad ersättning om du uppfyller följande villkor;
Grundvillkoren - som bland annat innebär att du ska vara anmäld som arbetssökande på arbetsförmedlingen
Arbetsvillkoret - som anger i vilken omfattning du måste ha arbetat före arbetslösheten och Medlems- eller Anslutningsvillkoret - som innebär att du måste ha varit ansluten till eller medlem i en a-kassa i minst 12 månader före arbetslösheten."
De är extremt luddiga och man vet inte om de med A-kassa menar bara andra A-kassor eller även sin egna Alfa-kassa. Sidan är tvetydig verkligen. Bäst att ringa dem.
De har en något begränsad telefontid men detta kan man ha överseende med tack vare deras epostsupport och dess tämligen humana priser.
http://www.box.se/
Någon som har några tips?
Jag trodde inte det var så men en insatt vän hävdar bestämt att han nyligen läst det på deras hemsida. Ska kika närmare på det där.
Jag har bekanta som pluggar, får ut Alfa-kassa under sommarens två första veckor innan de börjar jobba och sen sommarens två sista veckor då deras sommarjobb tagit slut och de väntar på terminsstarten. Fast de pluggar och har sommarjobb kan de alltså anmäla sig som arbetslösa under dessa två veckor av lov.
Själv ångrar jag inte gjorde likadant :P Det säger dock inte att jag inte tycker det är fel. Kontrollen på vilka som bör få bidrag har ju knappast varit välskött känns det som.
Just nu skulle jag jättegärna göra något liknande då jag jobbar deltid och jobbar på en C-uppsats. Har dragit in 20 poäng sen jag gick ner på deltid i Maj men just den avslutande uppsatsen är såpass mkt mer omfattande att jag inte kommer nån vart då jag jobbar 75%. Jag kan inte sluta dock, för då får jag ingen Alfa-kassa :/
Jag är inte stolt över att känna så men om chansen fanns skulle jag nog ta den för stunden. Bara under några månader då jag fixar examen. Man kanske kan kalla mig en slacker med samvete?
Helg Ernest: Populär musiken må vara se värd men "Grunden Bois" på Tv2 2315. Där har vi en idrottsdokumentär som värmer en i höstrusket.
Gick för första gången 2001.